Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست گمیشان و بندرترکمن از جمع آوری 7رشته دام هوایی متخلفان صید و زنده گیری پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی گمیشان در شمال غرب استان گلستان خبر داد.

علی بیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح بیش از 700 متر دام های هوایی و چندین علمک دام از مناطق حاشیه ای تالاب به عنوان مامن و استراحتگاه کلونی های پرنده های کنار آبزی و آبزی و مهاجر قبل از گرفتار شدن پرندگان جمع آوری و معدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: جمع آوری و معدوم سازی دام های هوایی نیازمند پایش پیاده محیط‌بانان در مناطق کم عمق و باتلاقی تالاب است به نحوی که ماموران حتی مجبور به 20 کیلومتر پیاده روی برای جمع آوری این تورها می شوند.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان با داشتن یک پاسگاه شبانه روزی در مناطق شمالی گُمیش تپه و در مجاورت تالاب گمیشان و خودروهای عملیاتی، قایق، 2 دستگاه هاور کرافت آبی - خاکی وظیفه حفاظت از زیستمندان تالاب را برعهده دارد.
حدود 45 کیلومتری شمال غربی گرگان (مرکز استان گلستان) و در حوزه شهرستان گمیشان آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه قرار دارد که به تالاب بین المللی گمیشان معروف است.
تالاب بین المللی گمیشان یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از 20هزار هکتار است که 14 هزار هکتار آن جزو مناطق شکار، صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
شهرستان گمیشان با افزون بر80 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.
7333/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست تالاب گميشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت در پی بارش های خوب و سیلابی شدن سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است.

  عبدالکریمی گفت : از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است .

وی افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر  پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اما در کنار این برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی اهالی روستا هم پای کارند .

کمال بادی  عضو شورای روستای قره گل نیز   از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانالهای ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد .

تالاب قره گل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب در مجاورت روستای قره گل این روزها یکی از مقاصد طبیعت گردی برای گردشگران است .

 

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری