Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه گاردین در گزارشی ضمن اشاره به اوضاع فاجعه بار یمن در پی حملات ائتلاف سعودی نوشت که بزرگترین تاثیر این حملات بر کودکان بوده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نشریه گاردین به جنگ یمن این بار از زاویه دید سه تن از کارکنان یمنی «شورای پناهجویان نروژ» پرداخته است.   در گزارش گاردین، این افراد از تجربه‌های خود در جنگ و بحران انسانی فراگیر در این کشور صحبت کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مروان الصبری، مامور بخش آب و فاضلاب از شهر تعز در این باره می‎گوید: همه می‌دانیم که بمب ها افراد را می‌کُشند، اما من می‌بینم که اقتصاد ورشکسته هم اکنون جان مردم را می‌گیرد. مردم به شکل ناامیدکننده‌ای در فقر به سر می‌برند و قبل از این که گرسنگی آن‌ها را بکُشد، آنان یکدیگر را می‌کُشند.  
جنگ اقتصادی علیه غیرنظامیان یمن در جریان جنگ سه و نیم ساله یمن و بحران انسانی متعاقب آن همواره نادیده گرفته می‌شود. از عمده‌ترین پیامدهای جنگ اقتصادی عدم امنیت غذایی حدود ۱۶ میلیون نفر علیرغم دریافت کمک‌های غذایی بشردوستانه است و بیش از ۲۰ میلیون نفر در فقدان دریافت کمک‌های غذایی بشردوستانه است. از این تعداد، ۱.۷ میلیون نفر در منطقه تعز ساکن هستند که در شرایط بحرانی، اضطراری و فاجعه بار ناامنی غذایی قرار دارد و غذا تنها از طریق کمک‌های غذایی بشردوستانه در دسترس قرار می‌گیرد.       تقریبا همین تعداد از یمنی‌ها در استان حدیده از چنین محرومیتی رنج می‌برند. بیش از دو سوم جمعیت استان شمال غربی حجه نیز به این مشکل دچار هستند. در واقع بیش از نیمی از جمعیت کل کشور در وضعیت مشابهی به سر می‌برند و شرایط به شکل روزافزون به وخامت می‌گراید. مگر اینکه این جنگ هر چه زودتر پایان یابد و اقتصاد به ثبات برسد.
بمباران‌های بی رحمانه‌ای که بی وقفه انجام می‌شود مردم را به اضطراب دائم دچار کرده است. کارمند ۲۷ ساله امنیت غذایی در عمران یمن می‎گوید: بعد از اولین شبی که صدای جنگنده‌ها را که بعدا تبدیل به مساله‌ای معمول شد، شنیدیم بزرگتر‌ها به این صدا عادت کردند، اما کودکانمان همچنان وحشت می‌کنند و با ترس از خواب می‌پرند.
وقتی فرزندانمان کوچکتر بودند می‌توانستیم به آن‌ها بگوییم که این آخرین انفجار است و خیلی سریع آنان را آرام می‌کردیم و امیدوار بودیم تا بمباران بعدی این خاطره را فراموش کنند. حالا آن‌ها بزرگتر شده‎اند، سه سال و نیم است که بمب‌ها بر سر ما می‌بارند و کودکانمان زندگی بدون ترس را به خاطر نمی‌آورند.  
مامور آموزش و پرورش ۲۷ ساله در صنعا چگونگی تاثیرگذاری استرس و سختی‌های ناشی از جنگ بر تمام کودکان یمنی را اینگونه توصیف کرد: "کودکی کردن در یمن تا جایی که من می‌دانم از بین رفته است و کودکان در حال حاضر مانند بزرگسالان بار و فشار زندگی را تحمل می‌کنند. یک دوست ایتالیایی به من گفت: چهره کودکان یمنی بسیار بزرگ‌تر از سنشان نشان می‌دهد. کودکان ما جز تلخی‌های جنگ چیزی ندیده اند که این بسیار جای تاسف دارد. "    
نویسنده در پایان نوشت: یمنی‌ها تا سال‌ها و دهه‌ها پس از جنگ هزینه‌های این جنگ را خواهند پرداخت. این جنگ در نهایت تمام خواهد شد، اما این لکه ننگ بر چهره دولت ما باقی خواهد ماند که در این جنگ حامی ائتلاف سعودی بوده است. ضروری است کمک و مشارکت ما در تداوم این فاجعه همین حالا پایان برسد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن قحطی در یمن گرسنگی فاجعه یمن کودکان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت

حسنعلی محمدی نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت های مجلس دوازدهم گفت: یکی از مسائل مهم و محوری ترین موضوعی که باید در مجلس دوازدهم مد نظر قرار بگیرد موضوع اقتصاد و معیشت مردم است که به شخصه معتقدم با محور قرار دادن این موضوع آن را باید در مجلس دوازدهم جلو ببریم. همچنین باید در اجرای شعار سال که ایجاد جهش تولید با مشارکت مردم است، نهایت تاثیر گذاری را داشته باشیم و این در دستور کار کمیسیون تخصصی قرار بگیرد و با توجه به توان و تخصص خود در ایفای نقش نمایندگی مجلس به نحو احسن اقدام کنم.

وی با اشاره به محرومیت حوزه انتخابیه خود گفت: محرومیتی که در مناطق ما وجود دارد ابتدا به این دلیل است که شهرستان ما قطب خدماتی در استان است و صنایع زود بازده‌ای که مغفول مانده است، باتوجه به آمایش سرزمینی بر روی آنها برنامه ریزی کرده‌ایم و صنایعی که به صورت ناتمام مانده با مشارکت و مشورت گرفتن از اهل فن آنها را فعال کرده‌ایم تا اشتغالزایی بسزایی به همراه داشته باشد.

این نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم وحدت در میان نمایندگان، گفت:  مبنا و اصلی را مقام معظم رهبری ترسیم کردند مبنی بر اینکه نباید شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد و اگر شایستگی‌ها و تخصص افراد به درستی مد نظر قرار بگیرد قطعا فردی انتخاب خواهد شد که می‌تواند مفید باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • اخراج بی‌رحمانه ابراهیمی از بازی مهم(عکس)
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • شهادت ده‌ها زن و کودک فلسطینی در بمباران نوار غزه