Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: سید حسن قاضی زاده هاشمی در کارگاه همکاری‌های بین بخشی برای تامین سلامت مادر، نوزاد و کودک در اجلاس بین المللی سلامت مادر، کودک و تغذیه در هند، اظهار داشت: از مهمترین تجربیات ایران در این زمینه را می‌توان به تقویت و رشد مناسب کودکان، کاهش مرگ مادران از ۲۵ در هر صد هزار تولد زنده در سال ۲۰۰۸ به ۱۹ در هر صد هزار تولد زنده در سال ۲۰۱۷، کاهش مرگ نوزادان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دسترسی مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه خدمات مورد نیاز مادران، نوزادان، کودکان و ایمن سازی آن‌ها در مقابل بیماری ها، ایجاد پایگاه‌های سلامت در مناطق شهری و حاشیه شهرها، پوشش بیمه برای ۹۲ درصد از مردم ایران، تامین نیرو‌های انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات به مادران و نوزادان و پیگیری خدمات تا سطوح بعدی خدمات در بیمارستان‌ها از دیگر اقدامات انجام گرفته در ایران است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در ایران به مهاجرین افغان که به صورت قانونی یا غیرقانونی به ایران مهاجرت کرده اند خدمات سلامت مادر و نوزاد ارائه می‌شود و ایران آمادگی لازم برای کمک به مادران و نوزادان کشور‌های مختلف به ویژه یمن، سوریه، عراق و افغانستان که با جنگ‌های داخلی و خارجی روبرو هستند را دارد تا دسترسی این اقشار آسیب پذیر به خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شود.

هاشمی تاکید کرد: جنگ در هر منطقه‌ای از دنیا، مشکلات قومی و داخلی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور‌های جهان را محکوم می‌کنیم چراکه دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به نحو شایسته دچار اختلال می‌شود و از سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم که با نابرابری و ناعدالتی در دسترسی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر مانند مادران و نوزادان به خدمات سلامت مقابله کنند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت تقویت همکاری‌های بین بخشی در حوزه سلامت گفت: جمهوری اسلامی ایران همگام با سایر کشور‌ها متعهد به پوشش همگانی سلامت برای مردم ایران در مناطق مختلف کشور است تا دسترسی آن‌ها به خدمات فراهم و سلامت آن‌ها تامین شود و دسترسی به اهداف جهانی، بدون همکاری‌های بین بخشی میسّر نخواهد بود.

هاشمی با اشاره به تدوین سند ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در ایران خاطرنشان کرد: این بیماری‌ها عامل مرگ ۷۶ درصد از مردم ایران است و برای مقابله با آن سند ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر با توجه به اهداف جهانی سلامت در دستور کار قرار گرفت و همکاری‌های بخش غیردولتی با وزارت بهداشت نیز تقویت شد.

وزیر بهداشت یادآور شد: تامین منابع مالی برای کاهش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است البته در حوزه سلامت نیز به تقویت همکاری‌های بین بخشی نیاز داریم و وزارت بهداشت اقدام به تشکیل معاونت اجتماعی کرد چراکه با ایجاد این معاونت، مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های غیر دولتی در جهت تامین سلامت عمومی ساماندهی و گسترش می‌یابد. خوشبختانه در حال حاضر ۱۲۵۰ خانه سلامت محله در ۴۵۰ شهر ایران وجود دارد که در سه سال آینده به ۷ هزار خانه سلامت افزایش می‌یابد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در ایران به راهکار‌های همکاری‌های بین بخشی ماندگار در حوزه سلامت دست پیدا کرده ایم، اما ادامه این همکاری‌ها بسیار مهم است و از سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم که همکاری‌های کشور‌ها در تامین سلامت مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر مانند مادران و نوزادان را مورد توجه قرار دهند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پیام صابری همسر زیبا بروفه چرا ایست قلبی کرد؟ این مرد در لرستان خود را زن جا زد و سراغ مردها رفت ! بی هوش شدن رضا رشید پور در آنتن زنده /تکرار یک اتفاق دستگیری قاتل شیطان صفت دختر 14 ساله پس از 45 سال+عکس این پدر هوسباز به دو فرزندش هم رحم نکرد+عکس زنم در خیاطی یعقوب با او تنها بود! / خون جلوی چشمانم را گرفت! واریز بسته حمایتی به حساب بازنشستگان تا روز شنبه ! وحشتناکترین بی شرمی یک مرد! / او به تمساح غول پیکر رحم نکرد / تمساح افسرده شد + فیلم قتل فجیع/ پسر شیرازی با ماشین از روی مادر خود رد شد ! فیلم شکنجه وحشتناک در کمپ ترک اعتیاد رامسر / پشت بیسیم چه کسی دستور می داد ! زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 2 دختر تهرانی با لباس پسرانه در سفره خانه ها مشروب سر میزها می بردند! + جزییات عجیب دریده شدن قلب یک زن در جاسک ! / قاتل در اتوبوس مسافربری محاصره شد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت بیمه عراق ایران سلامت نوزادان بین المللی همکاری عکس دستگیر شد تجاوز مرد جوان پسر ساعت دختر در خیابان پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت

بذرپاش در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد