Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@11:07:19 GMT

266 هزار واحد مسکن مهر معطل انشعابات است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۴۹۲۱

با وجود اینکه پنج سال از روی‌کار آمدن دولت تدبیر و امید می‌گذرد، همچنان پروژه مسکن مهر تکمیل نشده و براساس اعلام قائم‌مقام وزارت راه، 266 هزار واحد از این مسکن‌ها، تنها معطل انشعابات هستند. به گزارش بلاغ، یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که در حوزه عملکرد اقتصادی دولت وجود دارد، بی‌توجهی و بی‌عملی این دولت نسبت به ساخت مسکن می‌باشد، مدت زیادی از اظهارات عباس آخوندی مبنی بر اینکه «افتخار می‌کنم حتی یک واحد مسکونی نساختم» نمی‌گذرد و هم‌اکنون تبعات اعتقاد وزیر پیشین راه و شهرسازی در حال ظهور و بروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین زمینه، احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزارت راه و شهرسازی تعداد واحدهایی که ساخت آنها به اتمام رسیده را یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد و تعداد واحدهای تحویل داده شده به متقاضیان را یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد و واحدهای تحویل داده نشده را ۲۶۶ هزار واحد اعلام کرد و گفت: علی‌رغم اتمام کار ساخت ۲۶۶ هزار واحد، این خانه‌ها به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم هنوز تحویل نشده‌اند.
وی با بیان اینکه در طول دولت تدبیر و امید سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است گفت: تعداد کل واحدهای مسکن مهر کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که تاکنون تعداد یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد تکمیل و تحویل و یک میلیون و ۶۷۳ هزار واحد به مرحله فروش اقساط شهری رسیده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قائم‌ مقام وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۴ درصد واحدها در دولت تدبیر و امید تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است گفت: گفتنی است ۷۱ درصد واحدها نیز در این دوره به فروش اقساطی و ۹۲ درصد به مرحله وصول اقساط رسیده‌اند.
گفتنی است، مهرآبادی در حالی از تکمیل 64 درصدی واحدهای مسکن مهر خبر می‌دهد که در طول پنج سال اخیر باید کل این پروژه به پایان می‌رسید، چه اینکه مسئولان دولتی چندین بار از اتمام این پروژه در سال 96 و سپس 97 و حالا هم 98 سخن گفته بودند!
همچنین وی در شرایطی از ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکن مهر سخن می‌گوید که به گفته کارشناسان، سالانه به 1/5 تا دو میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و این میزانی که قائم‌مقام وزارت راه به عنوان میانگین سالانه ساخت و ساز دولت اعلام کرده رقم بسیار کوچکی است.
به عبارت دیگر، اگر مبنا را همین حرف ایشان بگیریم، متوجه می‌شویم دولت حداقل یک هفتم آنچه باید خانه می‌ساخته، واحد مسکونی ایجاد کرده است!

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن

مجید صالحی امیر گفت: بیشتر شهر‌های استان مشکل چندانی در تامین اراضی مورد نیاز ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نداشتند و تنها تامین بخشی از زمین‌های ۲ شهر همدان و ملایر برای ما بسیار مهم بود.

او با بیان اینکه ۸۶ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهر‌های همدان و ملایر هستند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش باقی مانده نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ کشوری به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

صالحی‌امیر گفت: با حمایت‌های انجام شده همدان در زمینه افتتاح و تحویل واحد‌های مسکن رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

او گفت: هم اکنون تعداد واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی