Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:32:07 GMT

ساخت نیروگاه زباله سوز در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۴۹۲۳

ساخت نیروگاه زباله سوز در گلستان

محسن سمیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: راهبردهای جدید سازمان بر این است که با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک جهان در زمینه مدیریت پسماند و چرخه بازیافت، بتوانیم با مشارکت شرکت های معتبر خارجی در زمینه انجام مطالعات و امکان سنجی دفع اصولی و مدرن پسماندها، پروژه هایی را تعریف کنیم.

وی افزود: به منظور همکاری های فنی – مهندسی و اقتصادی در حوزه RDF ، بیوگاز (دایجستر) و انتقال فناوری در حوزه غرب استان با شرکت های خارجی وارد مذاکره شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیعی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه زباله سوز و بیوگاز با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز از دیگر محورهای مذاکره با شرکت خارجی بود و به تفاهم و چشم انداز همکاری خوبی رسیده ایم.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این که قرار شد با در نظر گرفتن تمامی شرایط زیست محیطی و امکانات مورد نیاز، بر اساس کارشناسی میدانی پروژه ها و ارائه طرح مطالعاتی به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 4483824

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری به منظور حضور و سخنرانی در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا و گفتگو با مقامات این کشور به نایروبی پایتخت این کشور سفر کرد.

وی در نشست مشترک با معاون وزیر تجارت کنیا، زمینه‌های همکاری دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رئيس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست گفت: درحال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در ایران مشغول فعالیت هستند که توانسته‌اند ۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنند. صادرات این شرکت‌ها در سال گذشته بالغ بر ۲ میلیارد دلار بوده و همه این محصولات مبتنی بر فناوری است.

وی افزود: از حدود ۴ سال قبل همکاری دو جانبه خوبی میان ایران و کنیا شکل گرفته است و این نخستین حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه تجارت کنیا بود و زمینه آشنایی طرف کنیایی با محصولات دانش بنیان و فناورانه شرکت‌های ایرانی فراهم شد.

خیاطیان خاطرنشان کرد: عمده این محصولات و توافق‌های صورت گرفته در حوزه سلامت و دارو بود و اکنون همکاری بسیار خوبی با سازمان غذا و داروی کنیا شکل گرفته است. برخی از اقلام دارویی ایرانی در کنیا رجیستر (ثبت) شده‌اند.

رئيس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی سلامت کنیا (MedExpo Africa ۲۰۲۴) گفت: آمادگی داریم در سایر حوزه‌های فناوری با کنیا همکاری داشته باشیم. به خصوص اگر نیاز به تولید و سرمایه‌گذاری مشترک وجود داشته باشد، در صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی داریم از شرکت‌های دانش بنیان برای راه اندازی خط تولید در کنیا حمایت کنیم.

خیاطیان تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان کاملا خصوصی هستند و صرفا تحت حمایت دولت قرار دارند. امروز در ملاقات با اعضای اتاق بازرگانی کنیا (بخش خصوصی) بر این نکته تاکید شد که زمینه همکاری خوبی میان بخش خصوصی کنیا و بخش خصوصی ایران و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

وی افزود: علاقه‌مند هستیم با نیاز‌های فناورانه کنیا بیشتر آشنا شده و از سوی دیگر، توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را به شما عرضه کنیم. در صندوق نوآوری و شکوفایی که زیر نظر رییس جمهور فعالیت می‌کند، وظیفه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را برعهده داریم و به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم محصولات فناورانه خود را به کشور‌های دیگر صادر کنند.

ظرفیت خوب شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه ICT و آمادگی برای تامین نیاز‌های فناورانه کنیا 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین در ادامه دیدار‌های خود با مقامات کنیایی، در نشست مشترک با مسئولان وزارت ICT کنیا تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آمادگی دارند نیاز‌های فناورانه کنیا در حوزه ICT را در قالب همکاری مشترک تامین کنند.

خیاطیان در این نشست با بیان اینکه امروز از میان ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان ایرانی که در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، کشاورزی، الکترونیک و مخابرات، پتروشیمی، معدن و ... مشغول فعالیت هستند، حدود ۳۰ درصد شرکت‌ها در حوزه ICT فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نیروی انسانی نخبه و توانمندی در این حوزه مشغول فعالیت هستند که صاحب دانش و تجربه بسیار خوبی هستند. این نخبگان، شرکت‌هایی ایجاد کرده‌اند که به نوعی یونیکورن محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، شرکتی در حوزه تاکسی اینترنتی در ایران فعالیت می‌کند که بیش از یک میلیارد دلار ارزش این شرکت است یا شرکت دیگری مانند آمازون در ایران فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف و سیاست گذاری در ایران این است که سهم اقتصاد دیجیتال از GDP به ۱۵ درصد برسد، گفت: برای تحقق این هدف، از توسعه زیرساخت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و همچنین حوزه اپلیکیشن‌ها و کاربرد آن حمایت می‌کنیم. زمینه‌هایی مانند فین تک و اینشورتک که مبتنی بر اقتصاد دیجیتال هستند، برای ما در اولویت قرار دارند. ایران همچنین در حوزه هوش مصنوعی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و در برخی گزارش‌های بین المللی عنوان شده است که ایران در حوزه منابع انسانی در این زمینه، رتبه هفتم دنیا را در اختیار دارد.

رئيس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آمادگی دارند نیاز‌های فناورانه کنیا در حوزه ICT را در قالب همکاری مشترک تامین کنند. اپراتور‌های بسیار خوبی در ایران فعالیت می‌کنند که بخش مهمی از زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز آنها از طریق شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌شود. در دو حوزه فین تک و اینشورتک با توجه به زمینه‌های بسیار خوب موجود در شرکت‌های دانش بنیان، آماده همکاری مشترک هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • حرکت جنجالی گوگل/ اخراج کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود