Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@06:10:38 GMT

انسداد بخش اردو و پشتو صدای آمریکا در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۰۱۶

وزیر اطلاع رسانی،میراث ملی و رسانه های پاکستان روز چهارشنبه از مسدود کردن بخش اردو و پشتو تارنمای صدای امریکا خبر داده است.

به گزارش ایرنا، «فواد چودری» یک هفته پیش‌گفته بود که شماری از وب‌سایت‌ها در پاکستان به دلیل نشر ' خبرهای دروغ' مسدود می‌شود.

وی در این خصوص گفت:اخباری که آنها نقل می کنند تنها برجسته سازی روایتی خاص و جانبدارانه است؛ در حالی که اخبار و رویدادهایی بسیار مثبتی در پاکستان رخ می دهد که این رسانه آن را نقل انعکاس نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که «صدای آمریکا» نیز، مسدود شدن وبسایت‌ های اردو و پشتوی خود در پاکستان را تایید کرده است.

به گزارش برخی رسانه های پاکستان، وبسایت‌ صدای امریکا به دلیل انتشار خبرهای مرتبط با فعالیت «منظور پشتین» رهبر تحریک تحفظ پشتون مسدود شده‌است.

وزرات کشور (داخلی) پاکستان، رادیو امریکایی مشعل را که در سال 1388 در این کشور آغاز بکار کرد ، سال گذشته بست.

در اطلاعیۀ وزارت داخلی پاکستان اعلام شده بود که رادیوی مشعل، پاکستان را به مثابۀ مرکز تروریسم و پناهگاه امن گروه های تندرو معرفی می کند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ برخی از رسانه‌های پاکستانی با اشاره به توطئه همیشگی گروه‌های تروریستی برای تخریب روابط ایران و پاکستان که اوایل سال میلادی با به وجود آمدن تنش‌های مرزی ناشی ازتروریسم به اوج خود رسید، بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به پاکستان برای تقویت همکاری مشترک دو کشور همسایه علیه تروریسم تاکید کردند.
به نقل از سایت خبری «تریبون اکسپرس»، در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد رسانه‌های پاکستانی بصورت گسترده اهداف استراتژیک این سفر را مورد بررسی قرار داده و، خبرگزاری «اکسپرس تریبون» پاکستان در گزارشی این سفر را برای تقویت همکاری‌های امنیتی مهم ارزیابی کرد.
این خبرگزاری همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت برای تقویت روابط میان کشور‌های منطقه افزود: ایران و پاکستان بطور فزاینده در مورد حضور فعال مجدد گروه‌های تروریستی در منطقه نگران هستند از این رو در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد طرفین وضعیت افغانستان به عنوان یک چالش امنیتی مشترک را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.
این گزارش با بیان اینکه در گذشته روابط دوجانبه ایران و پاکستان همواره از سوی گروه‌های تروریستی تهدید شده است، افزود: سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان درحالی انجام می‌شود که وی در جریان تنش‌های مرزی دو کشور در ماه ژانویه با تاکید بر تلاش برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان مشترک قول سفر زودهنگام به پاکستان را داده بود.
تریبون اکسپرس افزود: پیش بینی می‌شود پیشبرد پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان از طریق تلاش مشترک برای یافتن راهکاری جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا، آغاز تجارت آزاد و سایر راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه دستور کار سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان باشد.
کارشناسان معتقد اند ایران و پاکستان با حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک و ظرفیت فراوان تجاری و اقتصادی بطور بالقوه می‌توانند بخشی قابل توجهی از نیاز‌های اساسی مردم خود را از طریق همکاری‌های دوجانبه تامین کنند که بدون شک بهره برداری از این ظرفیت توجه جدی‌تر به مقوله امنیت مرز‌ها و مبارزه موثر با عوامل و گروهک‌های مخل امنیت را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • انسداد ۳۲ محور شریانی و غیرشریانی به دلیل سیل اخیر
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی در بیست و نهمین روز فروردین
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • صدای همیشه جوان
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
  • هشدار درباره برگزاری اردو‌های تیم های تهرانی و فعالیت مدیربرنامه‌ها