Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:06:10 GMT

حجم کالاهای صادراتی ایران به ۳۱ میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۰۳۱

حجم کالاهای صادراتی ایران به ۳۱ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج موفق چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان جنوبی بیان کرد: تلاش صادرکنندگان و مسئولان باعث شد تا رونق تجارت در استان به جایگاه بالایی برسد.

وی با بیان اینکه دست به دست هم می دهیم که موانع پیش روی فعالان اقتصادی را برداریم، افزود: مشکلات و محدودیت ها زیاد است اما علی رغم این امر، اتفاقات خوبی در صادرات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه علی رغم این محدودیت ها در هشت ماهه سال جاری، حجم صادرات ایران به سایر کشورها بیش از ۳۱ میلیارد دلار بوده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.  

وی با بیان اینکه تجارت شامل صادرات و واردات می شود، اظهار کرد: جای نماینده وزارت خارجه در استان مرزی خراسان جنوبی خالی است که برای رفع این مشکل به وزارت تاکید می کنیم.

مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درخواست صادرکنندگان مبنی بر تعرفه های ترجیحی، اظهار کرد: جلسه ای با مدیران شهرک های صنعتی و دیگر متولیان برای بررسی این خواسته برگزار می شود.

مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: پنج کشور هدف برای صادرات داریم که یکی از این کشورها، افغانستان است.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد حجم کالاهای صادراتی از خراسان جنوبی به افغانستان صادر می شود که می طلبد شرایط خاصی برای استان تعریف شود.

وی خواستار فعال شدن بازارچه های مرزی خراسان جنوبی شد و گفت: همچنین باید هماهنگی های لازم ایجاد شود تا  بخشی از اعتبارات مورد نیاز زیرساخت های تجاری، از طریق اعتبارات ملی و بخشی از محل اعتبارات استانی تامین شود.

موفق با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی بیان کرد: قریب به ۵۶۰ پروانه بهره برداری صنعتی و ۴۲ نوع ماده معدنی در این استان است.

مسئول هماهنگی امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خراسان جنوبی قطب معدنی کشور است، بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد زغال سنگ کشور در استان بوده که بسیار ارزشمند است.

کد خبر 4483833

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بیرجند صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، علی طرزعلی در خصوص روند تأمین ارز در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تا یکم اردیبهشت ماه ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، خدمات، تجهیزات صنعتی و سایر موارد تأمین ارز از سوی بانک مرکزی تأمین شد.

وی افزود: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

طرزعلی ادامه داد: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» ۱۵۵ معادل میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان فروردین ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این گروه‌ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. همچنین طی ۱۸ مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا کنون ۲۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است؛ البته ۱۹ مرحله حراج در روز ۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

کد خبر 6084732 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم
  • تجارت ایران و عراق در مسیر رشد