Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-19@14:55:18 GMT

پیرترین زن ایران درگذشت +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۰۴۵

پیرترین زن ایران درگذشت +عکس

خانم گلی پاپی که متولد روستای  «لبان سفلی» شهرستان دورود در استان لرستان بود بعد از حدود ۱۴۰ سال زندگی، درگذشت. این بانو بر اساس تحقیقات تبارشناسی با حدود ۱۴۰ سال سن پیرترین زن ایران بود و شب گذشته در سرای سالمندان صدیق خرم آباد درگذشت.

مراد حسین پاپی پدر علم تبارشناسی ایران در گفتگو با تسنیم با اشاره به تحقیقات تبارشناسی اظهار داشت: خانم گلی پاپی فرزند شیخ علی از طایفه پاپی متعلق به دشت سیلاخور دورود است که  در روستای لبان  واقع در غرب شهرستان دورود  ساکن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تاریخ شناسنامه، خانم پاپی ۱۲۶سال سن دارد ولی از آنجا که در گذشته سن دقیق افراد در شناسنامه ثبت نمی شد و همچنین بر اساس تحقیقات تبارشناسی و محاسبه  سن پدر و برادران خانم پاپی حدود ۱۴۰سال سن داشته است و متعلق به ۵ نسل گذشته است.

بانویی متعلق به ۵ نسل

پدر علم تبارشناسی ایران عنوان کرد: خانم پاپی پس از ازدواج صاحب فرزند نشده و با اقوام نزدیک خود زندگی می کرده و از سال ۱۳۹۳ تاکنون در سرای سالمندان صدیق خرم آباد نگهداری شده است. باتوجه به تحقیقات تبارشناسی خانم گلی پاپی پیرترین زن ایران بود که شب گذشته درگذشت.

مصطفی امانی پور مدیر کل ثبت احوال لرستان گفت: نخستین شناسنامه جمهوری اسلامی ایران در شهرستان های بروجرد و خرم آباد سال ۱۳۰۵صادر شده است. شناسنامه  خانم گلی پاپی سال ۱۳۰۷ صادر شده و تاریخ تولد خانم پاپی ۱۲۷۲ در ثبت واحوال ثبت شده است ولی با توجه به اینکه افرادی که قبل از ۱۳۰۵متولد شده اند و اقدام به گرفتن شناسنامه کرده اند ممکن است سنشان بیشتر از آنچه باشد که ثبت شده برهمین اساس احتمال دارد تاریخ تولدخانم گلی پاپی بیشتر از تاریخ ثبت شده در شناسنامه اش باشد.

رضا رستمی قائم مقام موسسه خیّریه صدیق نیز در این رابطه اظهار داشت: : خانم گلی پاپی از سال ۱۳۹۳ تا کنون در سرای سالمندان صدیق خرم آباد زندگی می کرد و   ۱۸ آذر ماه ۹۷ در سن حدودا ۱۴۰ سالگی به علت کهولت سن درگذشت.

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار لرستان پیرترین انسان پیرترین زن ایران ترین های دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید راهب درگذشت

به گزارش صدای ایران، مجید راهب متولد سال ۱۳۱۶ قمصر کاشان، پس از طی یک دوره بیماری ریوی و کهولت سن پنج‌شنبه شب در ۸۵ سالگی درگذشت.

وی با بیش از هفتاد سال تجربه در تولید گلاب و عرقیات، تجربیات خود و بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیشرفته، با بنیان نهادن کارخانه ایران گلاب و برند"ربیع" برای اولین بار موفق به تولید گلاب بهداشتی و پاستوریزه در ایران شد تا آغازی برای تلاش بی‌وقفه‌اش برای اعتلای نام ایران در عرصه جهانی باشد.

این شرکت در تمام سال‌های گذشته عزم خود را بر گشودن بازارهای جدید صادراتی گذاشت و اکنون افتخار کسب ۱۵ عنوان صادر کننده ممتاز و نمونه کشوری را در کارنامه خود دارد.مجید راهب، یک کارآفرین بین المللی بود که آوازه شهرت او مرزهای کشور را در نوردید و توانست لقب «سلطان گلاب جهان» را برای خود به ارمغان آورد.


دیگر خبرها

  • سلطان گلاب ایران و جهان درگذشت
  • مجید راهب درگذشت
  • پدر گلاب ایران درگذشت
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • فقط 2 ماه فاصله بین این عکس ها وجود دارد!
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • پاپی: به استقلال گل زده‌ام و باز هم می‌زنم
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده