Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:23:46 GMT

اجرای طرح ملی جنگلانه در مراتع شهرستان مهریز

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۰۵۱

اجرای طرح ملی جنگلانه در مراتع شهرستان مهریز

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آخوندی امروز در حاشیه آغاز به کار طرح ملی جنگلانه در مراتع شهرستان مهریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جنگلانه یک طرح ملی است که اجرای آن از سال ۱۳۹۳ در سراسر کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مناطقی از استان یزد بیان کرد: این طرح به شکلی جدی‌تر و پیگیرانه‌تر در ۹ شهرستان استان یزد به مرحله اجرا درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با بیان اینکه این طرح امروز در شهرستان مهریز آغاز شد، خاطرنشان کرد: قرار است ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مهریز زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ پوشش گیاهی مراتع، جلوگیری از بروز طوفان شن، کاهش کانون‌های فرسایش بادی و کمک به احیای مراتع اعلام کرد.

آخوندی اظهار داشت: در قالب این طرح بذر و نشای گیاهانی همچون آنغوزه، بنه، اشترک و برخی دیگر از گونه های بومی و مقاوم به شرایط آب و هوایی مناطق کویری کاشته خواهد شد.

وی عنوان کرد: در اجرای این طرح دامداران و بهره برداران مراتع شهرستان مهریز،‌ تشکل‌های مردم نهاد و علاقمندان به منابع طبیعی و محیط زیست مشارکت دارند.

کد خبر 4483835

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا آخوندی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهریز گفت:شرکت کنندگان مسیر سه کیلومتری میدان پرستار تا میدان شهدای گمنام را به بصورت پیاده طی نمودند.


 آموزش و ارتقاء سلامت و زندگی سالم نیازمند مشارکت و توانمندسازی مردم و جامعه از اهداف این پویش بود.


دکتر مختاری با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» افزود: اصل خودمراقبتی بی شک کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان به ویژه شاخص‌های بیماری‌های شایع غیر واگیر نظیر دیابت، فشار خون و سرطان خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه