Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از پایگاه خبری یورک الرت ؛ محققان علوم پزشکی در مقاله ای در شماره اخیر نشریه گردش خون متعلق به انجمن قلب آمریکا اعلام کردند تزریق منظم و سالانه واکسن آنفلوانزا در مبتلایان به نارسایی قلبی‎‏‏ جان آنان را نجات می دهد.
فصل آنفلوانزا معمولا در پاییز آغاز می شود و در فصل بهار پایان می یابد و نقطه اوج ابتلا به این بیماری فصل زمستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا روشی مناسب و ارزان و بصرفه برای پیشگیری از مرگ های مرتبط با این بیماری است و این کار به خصوص در مبتلایان به نارسایی قلبی و کسانی که به سکته مغزی دچار شده اند به شدت توصیه می شود.
آنفلوانزا نه تنها مشکلات جدی برای مبتلایان ایجاد می کند بلکه ممکن است به قیمت جان آنها نیز تمام شود و این مشکل به خصوص در مبتلایان به نارسایی قلبی جدی است زیرا آنها اغلب بالاتر از 65 سال دارند و مشکلات سلامت در آنها فراوان است.
از طرفی با افزایش سن بشر در طول دهه بعد به نظر می رسد شمار مبتلایان به نارسایی قلبی نیز افزایش یابد و نیاز به مراقبت از آنها نیز به موازات این آمار تشدید می شود.
در مطالعه اخیر محققان با بررسی 134 هزار و 48 بیمار که به نارسایی قلبی مبتلا بودند به مدت 12 سال آنها را مورد مطالعه قرار دادند.
واکسیناسیون سالانه آنفلوانزا از 16 درصد بیماران در سال 2003 به 52 درصد در سال 2015 افزایش یافت و در 2009 به اوج خود یعنی 54 درصد رسید.
محققان در این بررسی دریافتند تلقیح این واکسن به کاهش 18 درصدی مرگ و میر مبتلایان به نارسایی قلبی منجر می شود.
دکتر دانیل مودین و همکارانش در دانشگاه کپنهاگ در دانمارک این بررسی را انجام دادند و نتایج آن را در نشریه گردش خون منتشر کردند.
آنفلوانزا یکی از شایع ترین بیماری های فصل سرماست که منشا آن ویروسی بوده و دستگاه تنفسی را با عفونت شدید مواجه می کند تا جایی که ممکن است منجر به مرگ شود اما جای خوشحالی دارد که بیماری ناشی از آن، از نوع خود کنترل شونده بوده و غالبا دوره آن سه چهار روز (و نهایتا یک هفته) به طول می انجامد.
به دلیل تشابه علایم آنفلوانزا با سرماخوردگی، بسیاری این بیماری را تعبیر به سرماخوردگی شدید می‌کنند در حالی که خفیف ترین ابتلا به آنفلوانزا ممکن است بسیار شدیدتر از سرماخوردگی بوده و مراقبت بیشتری بطلبد چرا که سیستم دفاعی بدن فرد مبتلا به این بیماری به شدت ضعیف شده و ممکن است آنفلوانزا تبدیل به دریچه ابتلا به سایر بیماری ها در فرد شود.
با بیماری به شدت واگیرداری مواجه هستیم که ویروس آن از طریق هوا منتقل شده و سرفه یا عطسه افراد مبتلا به آن، حکم ناشر آن را دارد؛ ویروسی که هم در پرندگان موثر است و هم در پستانداران اما نوع انسانی آن در سه گروه (A، Bو C) تقسیم بندی شده و قادر است افراد را در هر سنی مبتلا سازد؛ با این تفاوت که نوع "A" خطرناک ترین آنها بوده و در گذشته های دور تلفات بسیاری به جا گذاشته اما نوع " C " به ندرت همه گیر شده و طبیعتا احتمال ابتلا به آن کمتر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انجمن قلب گردش خون واکسن مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذای پزشکی تولید شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اصغر خسروشاهی اصل در توضیح طرح پژوهشی خود با عنوان «تهیه و تعیین ویژگی امول ژل‌های خوراکی حامل لیپاز پانکراسی» گفت: موضوع تحقیق یکی از نیازهای جامعه است که در بیماری نارسایی پانکراس کاربرد دارد؛ چرا که در این بیماری، پانکراس به تدریج توانایی تولی آنزیم‌های پانکراتیک را از دست می‌دهد. در این صورت جذب چربی و پروتئین مختل می‌شود.

خسروشاهی افزود: لیپاز پانکراس یکی از آنزیم‌های بسیار مهم برای هضم چربی‌ها است و از ناپایدارترین آنزیم‌های پانکراتیک به شمار می‌رود. مهمترین مشکل افرادی که نارسایی پانکراس دارند، کمبود یا فقدان آنزیم لیپاز است.

این پژوهشگر حوزه سلامت بیان کرد: کمبود هضم لیپولیتیک پانکراسی غیر قابل جبران است و چون منبع عمده انرژی چربی است احتمال سوء تغذیه افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن فقر ویتامین و ریزمغذی‌ها ایجاد می‌شود. همین امر موجب نارسایی پانکراس آنزیم لیپاز به بدن می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه، ژلان قادر به تشکیل هیدروژل‌های وابسته به دما و مقاوم به اسید است؛ می‌توان از آن در تهیه غذاهای پزشکی که داروی مورد نظر را از معده به سلامت عبور می‌دهند استفاده کرد.

این دانش آموخته دکتری تخصصی علوم و صنایع غذایی دانشگاه Reading انگلستان در ادامه به تعریف غذاهای پزشکی پرداخت و گفت: غذاهای پزشکی، نسل جدیدی از غذاها هستند که با غذاهای متداول و نیز غذاهای فراسودمند متفاوتند و هدف از تهیه و مصرف این دسته از غذاها کمک به درمان بیماران است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ژلان قادر به تشکیل هیدروژل‌های وابسته به دما و مقاوم به اسید است، می‌توان در تهیه غذاهای پزشکی از آن استفاده کرد تا داروی مورد نظر را از معده به سلامت عبور دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • اخراج بازیکن به دلیل تلاش برای نجات جان یک هوادار! + عکس
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟