Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@16:51:44 GMT

کاهش نرخ ارز با هدف یکسان‌سازی بازارها

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۱۶۵

کاهش نرخ ارز با هدف یکسان‌سازی بازارها

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهاءالدین حسینی هاشمی، مدیرعامل اسبق بانک صادرات با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد ارز و نزدیک شدن آن به نرخ سامانه نیما هدف از این اتفاق را رسیدن به یک نرخ واحد ارزی ارزیابی و اظهار کرد: هدف از کاهش قیمت‌ها این است که بازار آزاد به قیمت‌های نیما برسد تا در نهایت بتوانیم به یک بازار واحد برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به تفاوت‌های قیمتی و کارکردی دو بازار آزاد و سامانه نیما هم پرداخت و گفت که بازار آزاد وظیفه انجام عملیات‌های ارزی غیر بازرگانی را به عهده دارد و سامانه نیما هم ارزهای بازرگانی را تامین می کند.

حسینی هاشمی در ادامه با بیان اینکه نزدیک شدن قیمت‌ها در بازار نیما و بازار آزاد در نهایت باعث تفاهم روی یک نرخ واحد خواهد شد، اظهار کرد: در این صورت همه کسانی که ارز دارند می توانند ارز خود را در بازار واحد به فروش برساند اعم از اینکه ارز آنها بازرگانی یا غیر بازرگانی باشد.

این اقتصاددان با اشاره به سازوکار اجرایی رسیدن به یک نرخ واحد در بازار ارز اظهار کرد: زمانی که نرخ دو بازار ارزی به هم نزدیک شد آنگاه کسانی که می خواهند برای مصارف شخصی یا بازرگانی ارز بگیرند می تواند به آن بازار واحدی که بانک مرکزی تعیین می کند مراجعه کنند.

حسینی هاشمی همچین به قیمت بالاتر ارز مسافرتی نسبت به ارز بازار آزاد هم اشاره کرد و گفت: در بازار ارز میزان عرضه بیشتر شده اما تقاضا برای ان کم است، چراکه در بازار آزاد حداکثر 10 درصد از کل مصارف بازرگانی هستند.

این مدیرعامل اسبق بانکی با اشاره به کاهش تقاضا در بازار آزاد ادامه داد : در بازار سیاه یا غیر رسمی به دلیل کاهش انتقال ارز برای خرید ویلا یا ساختمان در خارج از کشور و همچین کاهش قاچاق کالا تقاضا برای ارز کمتر است.

امروز تا ساعت ۱۴، بانک‌ها نیز هر دلار را به قیمت ۱۰ هزار و ۹ تومان، هر یورو را ۱۱ هزار و ۳۴۰ تومان و هر پوند انگلیس را ۱۲ هزار و ۵۲۴ تومان از مردم می‌خریدند. همچنین امروز قیمت هر یوروی مسافرتی در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۶۷۲ تومان بدون احتساب کارمزد و با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت آن به حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد.

از سوی دیگر، صرافی‌ها امروز هر لیر ترکیه را ۲۰۵۰ تومان، درهم امارات را ۲۸۵۰ تومان و پوند انگلیس را ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند.

امروز قیمت فروش هر دلار آمریکا در صرافی ملی و ملت ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۰ هزار و ۵۰ تومان است. حدودا همین قیمت‌ها در بازار آزاد و در میان دلالان نیز وجود دارد.

هر یورو نیز امروز در صرافی‌های ملت و ملی به قیمت ۱۲ هزار تومان از مردم خریداری شده و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت یورو در صرافی‌های آزاد و دلالان البته اندکی بالاتر از صرافی ملی است؛ به عبارت دیگر هر یورو در میان دلالان ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود و در مقابل، این افراد هر یورو را ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان از مردم می‌خرند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: يورو دلار پیش بینی بازار ارز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟