Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@19:27:19 GMT

یک نکته دخترانه برای سلامت جنسی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۴۸۶

یک نکته دخترانه برای سلامت جنسی



در سال‌های اخیر سن قاعدگی در دختران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
پژوهش‌های محققان انگلیسی نشان می‌دهد دخترانی که در دوران کودکی رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز دارند، دچار قاعدگی زودرس می‌شوند.

برای انجام این مطالعه رژیم غذایی ۳۰۰۰ دختر ۱۲ ساله مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد
که مصرف گوشت به میزان بیش از ۸ بار در هفته موجب بلوغ زودرس و قاعدگی زودتر از موعد در این دختران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حقیقت مشخص شد که احتمال قاعدگی زودرس (در سن ۱۲ سالگی و یا قبل از آن) در دخترانی که به مقدار زیاد گوشت قرمز می‌خورند، ۷۵ درصد بیش از سایر دختران است. این تحقیق همچنین نشان داد که اضافه وزن و چاقی در دختران نیز موجب تسریع سن قاعدگی می‌شود.

در سال‌های اخیر سن قاعدگی در دختران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و دلیل آن تغییر در الگوی تغذیه و افزایش شیوع چاقی است چرا که این عوامل تعادل هورمونی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

متخصصان معتقدند که میان قاعدگی زودرس و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط وجود دارد. این ارتباط می‌تواند به این دلیل باشد که در نتیجه قاعدگی زودتر از موعد، سطح استروژنی که بدن یک زن در طول زندگی تولید می‌کند، افزایش می‌یابد.

متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که این نتایج به معنی حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی دختران نیست، زیرا گوشت قرمز منبع غنی آهن بوده و نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی فقر آهن دارد، بلکه توصیه می‌شود در مصرف این ماده غذایی افراط نشود.

شرح این مطالعه در مجله تغذیه و بهداشت عمومی آمریکا به چاپ رسیده است.

منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت جنسی بلوغ زودرس قاعدگی زودرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذایی سنتی با ۲۴۰ کیلو گوشت و استخوان گاو (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک ترفند سریع برای تیز کردن و تعمیر تیغه چرخ گوشت و میکسر (فیلم) یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار (فیلم) هزاران رأس بوفالو در مزارع هند پرورش، ذبح و بسته بندی می‌شوند (فیلم)

دیگر خبرها

  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود
  • طبخ غذایی سنتی با ۲۴۰ کیلو گوشت و استخوان گاو (فیلم)
  • ۴ نکته درباره حمله ایران به اسرائیل؛ خط قرمز در برابر خط قرمز
  • 4 نکته درباره حمله ایران به اسرائیل / خط قرمز در برابر خط قرمز
  • فواید رژیم گوشت‌خواری بیشتر است یا گیاه‌خواری؟
  • تضمین سلامت قلب با این ویتامین