Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- سفیر جدید ایران در آستانه - طی مراسم رسمی در کاخ ریاست جمهوری قزاقستان، استوارنامه خود را به نور سلطان نظربایف رئیس‌جمهور این کشور تقدیم کرد.

در این مراسم، نظربایف در سخنانی ضمن تبریک آغاز رسمی ماموریت دیپلماتیک در جمهوری قزاقستان اظهار کرد: این بسیار نمادین است که مراسم امروز در آستانه روز استقلال قزاقستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما جمهوری اسلامی ایران را به عنوان شریک اصلی خود در منطقه می‌دانیم و به گسترش و توسعه همکاری‌های سودمند با تهران، به ویژه در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی و معادن، علاقه‌مند هستیم.

رئیس‌جمهور قزاقستان افزود: من اطمینان دارم که کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که در شهر آکتائو به امضا رسیده است، انگیزه‌ مضاعفی برای تقویت تعاملات متقابل بین کشورها، ایجاد خواهد کرد.

وی همچینن با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران اظهار کرد: ما از رعایت توافق‌های بین‌المللی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران (برجام) و اجرای موثر آن در آینده، حمایت می‌کنیم.

سفیر کشورمان در آستانه نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، ضمن تبریک بیست‌وهفتمین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان، روابط دو کشور را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت: ایران جزو نخستین کشورهایی بود که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در قزاقستان افتتاح کرد. در سال‌های پس از استقلال نیز روابط خوبی را میان دو کشور شاهد بودیم. قزاقستان یک کشور با ثبات در منطقه است و ما در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مواضع مشابهی را با این کشور داشته و داریم.

مجید صابر همچنین به همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور اشاره و اظهار کرد: در بخش‌های مختلف همچون حمل و نقل، بازرگانی، کشاورزی، معادن، علمی و دانشگاهی زمینه‌های همکاری گسترده‌ای میان دو کشور وجود دارد و این همکاری‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه دریای خزر، این همکاری‌ها را سازنده و مثبت ارزیابی کرد.

در کارنامه سفیر جدید کشورمان در قزاقستان، مسئولیت‌هایی مانند سفیر در گرجستان، معاون مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه، معاون مدیرکل غرب آسیا، رئیس دبیرخانه دریای خزر و کاردار سفارت ایران در اوکراین دیده می‌شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل

سفیر ایران از آزادی پنج صیاد ایرانی بازداشت شده در کشور «سیشل» و بازگشت آنها به کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران افزود: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل، کشور جزیره‌ای در خاور قارهٔ آفریقاست که در درون آب‌های اقیانوس هند جای گرفته‌است. سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا است که پایتخت آن ویکتوریا است.

این کشور، تنها کشور آفریقایی دارای شاخص توسعه انسانی با درجهٔ بسیار بالا می‌باشد. سیشل از مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده‌است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌اند.

این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‌اند. سیشل با ۱۰۰٬۰۹۲ نفر جمعیت، یکی از کمترین جمعیت‌ها را در میان کشورهای آفریقا دارد./ ویکیپدیا

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است