Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی عراق حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی در منطقه «صینیه» در شمال استان صلاح الدین علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش ادامه دارد.

از حومه جنوبی شهر تکریت در مرکز استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای تیپ ۸۸ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده و غافلگیرانه ای را در شهر «العلم» علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانیدتحولات سیاسی جدید عراق فضای منطقه را به سمت ثبات می‌برد


نیروهای عراقی در مرحله نخست عملیات موفق شدند یکی از عناصر مخفی داعش را به هلاکت برسانند و دو تن دیگر را هم زخمی کنند؛ به گفته منابع میدانی، تروریست ها مقادیر زیادی مواد منفجره همراه داشتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش درصدد بودند به شهر «العلم» نفوذ کنند که در کمین نیروهای بسیج مردمی گرفتار شدند؛ شماری دیگر از تروریست ها پس از متحمل شدن خسارت های سنگین به سمت ارتفاعات حمرین متواری شدند.

منطقه راهبردی العلم از محور شرقی به رشته کوه های حمرین، از محور غربی به شهر تکریت، از محور شمالی به منطقه الفتحه و از محور جنوبی به منطقه الدور متصل می شود.


خبرها از محور جنوب شرقی شهر سامراء حاکیست، شماری از عناصر مخفی داعش حملات گسترده ای را علیه نیروهای تیپ ۸۸ بسیج مردمی در نزدیکی منطقه المعتصم انجام دادند و در تلاش بودند در این بخش نفوذ کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای بسیج مردمی با هوشیاری توانستند تحرکات عناصر مخفی داعش را در این محور رصد و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات آنان را به طور کامل دفع کنند.

حدود ۱۵ تن از عناصر ترویستی داعش در جریان درگیری های در حومه جنوب شرق شهر سامراء (جزیره سامراء) کشته و زخمی شدند؛ تروریست ها درصدد بودند حومه جنوبی شهر سامراء نا امن کنند که ناکام ماندند.

یک منبع میدانی از تلاش تروریست های داعش در این عملیات برای ناامن کردن جاده بغداد - نینوا خبر داد و گفت: نیروهای بسیج مردمی در حومه شهرهای تکریت، بیجی، بلد، الشرقاط و... که در مسیر جاده بغداد - نینوا واقع شده اند در آماده باش کامل هستند.

گفتنی است، در حال حاضر، بخش هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و شمالی استان صلاح الدین از جمله شهرهای «بلد، بیجی، الشرقاط و...» به هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آلوده هستند.

منبع: مشرق 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات میدانی عراق بسیج مردمی عراق استان صلاح الدین تکریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

رسانه آمریکایی با اشاره به نقش پررنگ اعضای تاجیکستانی داعش خوراسان در حملات اخیر آن مدعی شد نیمی از اعضای این گروه تروریستی اهل تاجیکستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به نقش فزاینده اعضای تاجیکستانی داعش خوارسان درباره حملات اخیر این گروه تروریستی نوشت: تنها در سال گذشته، تاجیک‌ها در حملاتی در روسیه، ایران و ترکیه و همچنین نقشه‌هایی برای انجام حملات در اروپا که پیش از انجام خنثی شد، دخیل بودند.

گزارش افزود: کارشناسان می‌گویند گمان می‌رود داعش خوراسان چندین هزار نیرو داشته باشد که تاجیک‌ها بیش از نیمی از آنها را تشکیل می‌دهند.

رسانه آمریکایی نیویورک تایمز تأکید کرد آنچه اتباع تاجیکستان را در برابر جذب توسط داعش آسیب‌پذیر می‌کند، نظام کنونی، دین‌ستیزی و فقر فزاینده در این کشور است که به نارضایتی‌ها دامن می‌زند و میلیون‌ها کارگر مهاجر را به جستجوی زندگی بهتر در خارج از این کشور سوق می‌دهد.

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستاندستگیری 2 عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایرانژاپن هزینه مدیریت مرز تاجیکستان با افغانستان را تأمین می‌کند

«محمد یعقوب مجاهد» وزیر دفاع و رئیس کمیسیون امور امنیتی حکومت طالبان پیش از این گفته بود اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در حملات داعش بر مساجد، خانقاه‌ها، علمای مذهبی و مکان‌های عمومی در افغانستان دست داشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرده بود شمار زیادی از اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در عملیات نیروهای طالبان کشته و شماری هم بازداشت شده‌اند‌.

وزیر دفاع حکومت طالبان همچنین از کشورهای تاجیکستان و پاکستان خواسته بود تا مرزهایشان را کنترل کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است