Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساندرا پيچاي، مدير عامل گوگل طراحي جستجوگري ويژه چين را رد کرد. ساندار پيچاي به درخواست نمايندگان جمهوري‌خواه در جلسه پرسش و پاسخ کنگره آمريکا حاضر شده بود.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-ساندرا پيچاي، مدير عامل گوگل طراحي جستجوگري ويژه چين را رد کرد. ساندار پيچاي به درخواست نمايندگان جمهوري‌خواه در جلسه پرسش و پاسخ کنگره آمريکا حاضر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضع‌گيري ساندار پيچاي در مورد طراحي جستجوگري سانسور شده براي چين در جلسه‌ پرسش و پاسخ نمايندگان کنگره برخلاف انتظار کاملأ روشن بود. او گفت: «ما در حال حاضر برنامه‌اي براي طراحي جستجوگري در چين نداريم.»
پيچاي دسترسي به اطلاعات را يکي از بندهاي اساسي حقوق بشر خواند و گفت :«به همين دليل ما تلاش مي‌کنيم در سراسر جهان امکان دسترسي به اطلاعات را فراهم کنيم.»
پيش از اين موضع‌گيري گزارش‌هاي جسته‌ و گريخته‌اي از آغاز فعاليت پروژ‌ه‌اي به نام ""پرواز اژدها" در کنسرن گوگل منتشر شده بود که از قرار هدف آن طراحي جستجوگري براي چين بود که اطلاعات مشخصي را سانسور کرده و امکان پيگرد منتقدان حکومت چين را ممکن کند.
مدير عامل گوگل در پاسخ به پرسش‌هاي نمايندگان کنگره در مورد اين پروژه اذعان کرد: «ما براي مدتي روي پروژه‌اي کار مي‌کرديم که در بخشي از آن بيش از 100 کارمند گوگل فعاليت داشتند.»
‌گوگل از قرار اين پروژه را در واکنش به اعتراض گسترده کاربران خود کنار گذاشته است. ساندار پيچاي پيشتر در واکنش به اعتراض آنها گفته بود که بزرگترين وظيفه و هدف گوگل "اطلاع‌رساني براي تمام مردم جهان است و اين شرکت به دلايل سياسي نمي‌خواهد هدف خود را فراموش کند".
ارتباط واژه "احمق" و "ترامپ"
مدير عامل گوگل با حضور در گنگره آمريکا در مجموع سه ساعت و نيم به پرسش‌هاي نمايندگان کنگره پاسخ داد. نمايندگان جمهوري‌خواه به ارتباط واژه‌‌هاي "احمق" و "ترامپ" در موتور جستجوگر گوگل معترض بودند.
يکي از آنها لامارت اسميت، نماينده جمهوري‌خواهان از شهر سن آنتونيو در ايالت تگزاس بود که در جلسه پرسش‌ و پاسخ خطاب به مديرعامل گوگل گفت: «اين اتفاقي نيست بلکه بخشي از الگوريتم است. کساني که اين الگوريتم‌ها را مي‌نويسند، نتيجه‌اي که دلخواه‌شان است کسب مي‌کنند آن هم با اجازه مديريت گوگل.»
مديرعامل گوگل در پاسخ گفت: «ما کليدواژه جستجو را دريافت مي‌کنيم، آن را با صفحه‌هاي اينترنتي تطبيق مي‌دهيم و بر مبناي 200 عامل براي آن رتبه‌اي تعيين مي‌کنيم. عواملي چون مرتبط بودن، جديد بودن، محبوبيت، چگونگي استفاده ديگران از آن واژه و... و در هر لحظه و بر مبناي اين عوامل سعي مي‌کنيم رتبه‌بندي مناسبي داشته باشيم و بهترين نتايج را براي آن کليدواژه پيدا کنيم.» او تأکيد کرد که در اين جستجو دخالت انساني وجود ندارد.
نمايندگان جمهوري‌‌خواه تأکيد داشتند که وقتي کارمندان گوگل عليه دونالد ترامپ هستند، مخالفت خود را در محصولاتشان نشان مي‌دهند. آنها گوگل را متهم کردند که سياست‌هاي محافظه‌کاران را سرکوب مي‌کند.
مدير عامل گوگل در پاسخ به آنها گفت که کنسرن او موضع‌سياسي ندارد و افزود: «حق آزادي بيان براي90 هزار کارمند گوگل محفوظ است. »
او در ادامه تأکيد کرد: «براي ما مهم است که نشان دهيم محصولات‌‌مان بدون وابستگي سياسي عمل مي‌کنند. ما اين محصولات را مستقل توليد مي‌کنيم.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سحر دولتشاهی خانم جلسه ای از آب دراومد ! + فیلم آواز خوندن خانوم که سانسور شد

به گزارش پارس نیوز سحر دولتشاهی در اواخر دهه 70 وارد عرصه بازیگری شد و با کارگردان های مشهوری مانند بهرام بیضایی و عباس کیارستمی کار کرد. سحر دولتشاهی علاوه بر سینما و تلویزیون در تئاتر هم فعالیت می کند و از همان جا با رامبد جوان آشنا شد و شش سال با یکدیگر زندگی کردند اما سرانجام جدا شدند. اواخر دهه 90 و پس از کنسرت نمایش سی،  سحر دولتشاهی  با همایون شجریان وارد رابطه عاشقانه شد. 

 

سکانس سانسور شده فیلم عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی که مربوط به مولودی‌خوانی شخصیت مهرانه نوری (سحر دولتشاهی) در فیلم است، منتشر شد.

این سکانس را در ادامه می بینید.

دیگر خبرها

  • سانسور «دوستت دارم» توسط معاون صداوسیما
  • سحر دولتشاهی خانم جلسه ای از آب دراومد ! + فیلم آواز خوندن خانوم که سانسور شد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا