Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@18:31:36 GMT

چگونه باشیطنت کودکان کناربیاییم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۷۳۳

یک روان شناس گفت: والدین باید برنامه‌ای تنظیم کنند که هر روز فرزندان خود را برای تخلیه هیجاناتشان به پارک ببرند. ناطقان: نسیم نجفی روان شناس کودک و نوجوان اظهار کرد: اگر کودک در مدرسه یا خانه بسیار لجبازی می‌کند، شاید به دلیل کمبود محبت باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است چند فرزند در خانه باشند و کودک توجه کافی دریافت نکند، افزود: در این شرایط او ترجیح دهد به هر نحوی حتی به قیمت دریافت توجه منفی جلب نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما زمانی که شکایت از طرف مدرسه هم مطرح می‌شود، باید موضوع را با دقت بیشتری بررسی کرد. توصیه می‌شود ابتدا به روان‌شناس مراجعه کنید تا در صورت نیاز شما را به روانپزشک ارجاع دهد.
به بازی پناه ببرید

نجفی ادامه داد: تمام روز کودکان‌تان را محدود به تکلیف نوشتن و درس خواندن نکنید. برنامه‌ای تنظیم کنید تا هر روز بعد از ظهر‌ها فرزندتان را به پارک ببرید تا با بازی و دویدن هیجانش را تخلیه کند.

وی ادامه داد: می‌توانید برای او وسایل بازی پر تحرک مانند دوچرخه یا اسکوتر تهیه کنید تا جنب و جوش بیشتری داشته باشد،همچنین به تغذیه او توجه کنید. تحقیقات نشان داده است تغذیه نقش قابل توجهی در روند بیش‌فعالی کودکان دارد.

وی با بیان اینکه صحبت کردن حتی با کودکان بیش‌فعال هم تاثیرگذار است، تشریح کرد: بچه بیش فعال نیز تربیت‌پذیر است و والدین نباید به بهانه بیش‌فعالی کودک از تربیت او شانه خالی کنند.

نجفی عنوان کرد: کودکان اغلب به دنبال گوش شنوا هستند، پس بعد از این‌که کودک تان آرام شد با مهربانی درباره دلایل کارهایش سوال کنید و بدون قضاوت و طرح پرسش‌های مناسب به او فرصت دهید تا به نتیجه مناسب برسد.

این روان شناس با بیان اینکه گاه کودکان پر جنب و جوش در مدرسه از طرف مربیان و حتی کودکان دیگر طرد می‌شوند، افزود: این‌گونه رفتار‌ها می‌توانند حال کودکان را بدتر و عاملی تشدیدکننده برای رفتار‌های نامناسب باشند.

وی ادامه داد: معلمان بهتر است پذیرای این دانش‌آموزان باشند و با ارائه مسئولیت‌هایی از قبیل؛ نماینده کردن آنان یا مسئول ورود و خروج بچه‌ها کار‌هایی که در مدرسه انجام می‌شوند، انگیزه‌ای مثبت به کودکان بدهند.
یاد بدهید تعامل کنند

نجفی با بیان اینکه یکی از مشکلات کودکان بیش‌فعال، دوست پیدا کردن است، افزود: البته این مساله برای اغلب کودکان وجود دارد. نقش معلم در بهتر کردن روابط دانش‌آموزان بسیار پر رنگ است.

وی تشریح کرد: بهتر است معلم با کمک دانش‌آموزان قوانین کلاس را در جلسه‌های اولیه معین کنند، آن‌ها را در گروه‌ها جای دهند و از آنان نظرخواهی کنند، همین گروه‌بندی‌ها و دسته‌ها به بهبود روابط صمیمی به کودکان کمک می‌کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شیطنت ، کودکان ، برنامه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شیطنت کودکان برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم