Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 740 میلیارد ریال تسهیلات برای بازآفرینی شهری در این استان اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این مبلغ 370 میلیارد ریال سهم بانک های عامل و 370 میلیارد ریال سهم ستاد بازآفرینی شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مبلغ برای ساخت یکهزار و 851 واحد مسکونی در محلات و سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
عباسی تصریح کرد: در این طرح به هر متقاضی واجد شرایط 400 میلیون ریال تسهیلات با نرخ کارمزد 4 درصد و 600 میلیون ریال وام با سود 18 درصد پرداخت می شود.
وی یادآور شد: پرهیز از موازی کاری دستگاه های اجرایی در طرح بازسازی واحدهای مسکونی محلات و سکونتگاه های غیررسمی چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ساماندهی مناطق دارای ساخت و سازهای نادرست و غیراستاندارد، بازگشایی معابر، پیش بینی فضای فرهنگی و ورزشی و ایجاد اشتغال در بخش مسکن از دستاوردهای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.
وی، مشارکت شهرداری ها، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح تاثیرگذار دانست.
عباسی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: اطلاع رسانی از ظرفیت های گردشگری این استان اجرایی شود.
وی افزود: معرفی مناطق بکر و دست نخورده گردشگری چهارمحال و بختیاری باید به صورت اولویت دار از سوی مدیر جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دستور کار قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جذب به موقع اعتبارات مربوط به فصل گردشگری و تامین زیرساخت های مورد نیاز این حوزه از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط از دیگر الزامات حوزه گردشگری استان است.
وی یادآور شد: هدایت و حمایت به موقع سرمایه گذاران داخلی و خارجی دولتی و خصوصی حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری مورد توجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد.
عباسی همچنین اظهار داشت: سال گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز بررسی و اهمیت اجرای آن تشریح شد و قرار شد تا برای اجرای این پروژه 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شود که این هزینه ها با توجه به فضای اقتصادی و نوسانات بازار ارز به طور یقین دو سه برابر شده است.
وی همچنین با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: استفاده از کمیته فرهنگی و گفتمان رسانه ای برای رسیدن به برخی اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، علاوه بر رسانه ملی باید به خبرگزاری ها، رسانه های جمعی و فضای مجازی سپرده شود.
به گزارش ایرنا، تشکیل و فعالیت کمیته فرهنگی و گفتمان رسانه ای یکی از مهمترین برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری است.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و در استان ها به ریاست استانداران فعالیت می کند.
7362/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازآفريني شهري تسهيلات چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد