Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:05:01 GMT

مرغداری های فاقد مجوز ساماندهی شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۷۶۴

مرغداری های فاقد مجوز ساماندهی شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار درمیان گفت: تعداد زیادی از مرغداری های این شهرستان فاقد مجوز است که باید دستگاه های متولی نسبت به ساماندهی و صدور مجوز این مرغداری ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: کارشناسان دامپزشکی برای تامین سلامت غذایی مردم پیوسته از این مرغداری ها بازدید و نظارت کنند تا گوشت سالم به دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شهرستان درمیان را دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی معرفی و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 240 واحد مرغداری در شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از 9 هزار تن گوشت سفید تولید می شود.
فرماندار درمیان گفت: با توجه به فعالیت 240 واحد مرغداری در این شهرستان، راه اندازی مجدد کشتارگاه صنعتی طیور ضروری است و راه اندازی این کشتارگاه سهم بسزایی در اشتغال و شکوفایی اقتصادی درمیان دارد و از طرفی چرخه صنعت پرورش طیور با فعال سازی کشتارگاه صنعتی کامل می شود.
وی بیان کرد: همچنین با راه اندازی مجدد کشتارگاه طیور نقش و وظایف بهداشتی و شرعی دامپزشکی بسیار پررنگ تر می شود.
بشیری زاده گفت: خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در حوزه دامپزشکی و شیوع بیماری ها در جمعیت دام و طیور نداریم و دامپزشکی در این زمینه رسالت خود را به خوبی انجام می دهد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: گوشت سفید تولیدی استان از بالاترین کیفیت برخوردار است و برقراری امنیت زیستی واحدهای مرغداری از برنامه های پیش روی دامپزشکی است.
محمد اصغرزاده بیان کرد: به رئیس شبکه دامپزشکی درمیان ماموریت داده ایم تا مشکلات مرغداری های شهرستان به ویژه منطقه قهستان را پیگیری و رفع کند.
وی گفت: شهرستان درمیان حدود 2 هزار راس دام سنگین و جمعیت خوبی در دام سبک دارد که زیر پوشش حداکثری خدمات بهداشتی این اداره کل قرار دارند و دامپزشکی بخش عمده وظایف و اعتبارات خود را در حوزه سلامت هزینه می کند تا بهداشت عمومی جامعه حفظ شود.
کشتارگاه صنعتی طیور درمیان با اعتبار 19 میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان این بخش در سال 1392 احداث شد که به دلیل اختلاف بین سرمایه گذاران این طرح تولیدی هم اکنون غیرفعال است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
7556*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي مرغداري صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ منصور محمدی فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه منجر به فوت در یک واحد مرغداری در این شهرستان، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران در محل و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد یک نفر حین برق‌کاری و انجام امورات تأسیساتی در مرغداری در حال ساخت بوده که بر اثر برق گرفتگی از چهارپایه سقوط و فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلانغرب در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و انتقال جسد فرد متوفی به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق فوت وی خبر داد.

کد خبر 6093467

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران