Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:19:52 GMT

روسیه مخالف ربط دادن برجام با مسائل دیگر است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۷۸۰

روسیه مخالف ربط دادن برجام با مسائل دیگر است

مسکو - ایرنا - نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش مخالف ارتباط دادن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با مسائل دیگر است.

به گزارش ایرنا، واسیلی نبنزیا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت گفت: کاملا با ارزیابی ارائه شده از سوی دبیر کل سازمان ملل که تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و احیای تحریم های یک جانبه علیه ایران چالش جدی است و به دستیابی به اهداف تعیین شده و مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت کمک نمی کند، موافقیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای حفظ برجام که دارای اهمیت بنیادین در امنیت منطقه ای و بین المللی است، احترام می گذارد و از آن پیروی می کند.
وی افزود: با این دیدگاه که مسائلی که در این توافق وجود ندارد نباید بهانه برای فروپاشی آن شود، موافقیم.
نبنزیا یادآوری کرد که روسیه بارها در مورد تلاش ها برای حمله به برجام هشدار داده و امیدوار است که مسائل امنیت و ثبات جهانی دیگر گروگان فرایندهای سیاسی داخلی کشورها نشود.
وی ادامه داد: با وضعیت ضد و نقیضی مواجهه هستیم که یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل نه فقط آشکارا از اجرای قطعنامه 2231 خودداری می کند بلکه سعی دارد که سایر کشورهای عضو را بخاطر اجرای تصمیمات شورای امنیت و کمیسیون مشترک برجام مجازات کند.
نبنزیا تصریح کرد: تنها راه حفظ برجام اجرای داوطلبانه مفاد آن از سوی کشورهای باقیمانده در این توافق بین المللی است.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه گذشته تحت تأثیر فشار لابی صهیونیسم خروج این کشور از برجام را اعلام کرد و چهاردهم آبان، دوره تازه تحریم‌های ضد ایرانی را که عمدتاً صادرات نفت ایران، صنایع هوایی، کشتیرانی و بانکی را شامل می‌شود به اجرا گذاشت.
سایر کشورهای امضاکننده برجام یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور ازاین توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.
در راستای مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت از فعالیت شرکت‌های خود در ایران، اعلام کرد که سازوکار مالی برای ادامه تجارت شرکت‌های خارجی با ایران و فروش نفت ایران و امکان مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می‌کند.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه برجام مسائل ديگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی‌اکبر احمدیان» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دعوت «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیئتی به منظور شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالی‌رتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورا‌های امنیت ملی عضو بریکس» به سن پترزبورگ روسیه سفر می‌کند.

احمدیان در حاشیه این نشست‌ها با همتایان خود در روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفتگو خواهد داشت.

اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ به ابتکار روسیه تشکیل شده است. از جمله ویژگی‌های این اجلاس مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، بویژه آمریکا در عرصه امنیت بین‌الملل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف