Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@17:05:31 GMT

بازدید بهزیستی از خانواده دو معلول ساروی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۸۳۰

بازدید بهزیستی از خانواده دو معلول ساروی


به گزارش ایکنا از مازندان، این شعبه در تاریخ ۹۷/۶/۱۴ گزارشی با عنوان «از تاکسیدرمی درنای سیبری تا انفجارهای هسته‌ای» منتشر کرده است که در این گزارش از یک شکارچی محلی که دارای دو معلول بود مصاحبه شد.

در گزارش ذکر شده فوق شکارچی ا.ع.  به خبرنگار ایکنا گفته بود:  یک کارگر ساده هستم هر روز ۱۰ هزار تومان کرایه می‌دهم تا در یکی از میادین شهر بروم تا کسی مرا بکارگیری کند اما اغلب نیمی از ماه را بیکار می‌مانم و دست خالی به خانه می‌آیم، پنج فرزند دارم که دو نفرشان معلولند و مجبورم برای اینکه به شام شب محتاج نشوم عصرها به شکار بروم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند مسئولان بهزیستی استان دیر متوجه این گزارش شدند اما به محض خواندن این گزارش روز چهارشنبه 21 آذرماه با سردبیر ایکنا مازندران تماس برقرار کرده و خواستار پیگیری وضعیت این خانواده شدند.

به گزارش ایکنا با توجه به تراکم کاری مسئولان بهزیستی در این روزها به لحاظ مناسبت‌های مختلف و روز جهانی معلولان،  عبدالرضا قلندری معاون توانبخشی بهزیستی مازندران به همراه یکی از همکاران و سردبیر ایکنا از خانواده این دو معلول بازدید کرد.

قلندری به محض ورود به خانه این دو معلول فرزند معلول خانواده را در نزدیک خود نشاند و به گرمی از خانواده این دو معلول ملاطفت و دلجویی کرد.

تسلیمی مادر این دو معلول گفت: در سال جاری عمل قلب باز داشتم و از عهده نگهداری دو معلول عاجزم  و اغلب خودم به دلیل عارضه آسم نیاز به پرستاری دارم . همسرم به خاطر درد زانو و کمر نمی‌تواند کار سنگین انجام دهد.

وی افزود: یک فرزندم دانشجوی ترم آخر کاردانی است و همه کارهای خانه بر عهده اوست ولی با داشتن دو معلول این فرزندم از سربازی معاف نشد و دو ماه دیگر باید به خدمت سربازی اعزام شود.

این مادر دو معلول ضمن درخواست معافیت فرزند دانشجویش، خواستار تهیه مسکن، اشتغالزایی و کمک برای تعمیرات خانه شد.

در این بازدید قلندری که با صبر و سکوت همه سخنان مادر این خانواده را شنید، قول مساعدت داد تا برای رفع مشکل مسکن، معافیت سربازی یکی از فزرندان، تسهیلات اشتغالزایی،  کمک به پرداخت هزینه‌های درمانی این خانواده حمایت لازم را داشته باشد.

به گزارش ایکنا در پایان این بازدید در حالی که برقی از امید در چشمان این خانواده حس می‌شد و آنها لبخند بر لبان داشتند این مسئول خدوم را که با خودروی شخصی‌اش به دیدن این خانواده آمده بود بدرقه و در حق او دعای خیر کردند.

به گزارش ایکنا امروز با توجه به شرایط سخت اقتصادی، لازم است خانواده‌های آسیب‌پذیر که صاحبان اصلی انقلاب هستند و در همه شرایط در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی لبیک‌گوی نظام‌اند، در سایه‌سار حکومت عدل اسلامی مورد حمایت قرار گیرند تا با دعای خیر آنها برکات و مبرات الهی هم بر این کشور افزون  شود. 

ایکنا امیدوار است در آینده نزدیک مشکلات این خانواده مرتفع شده و از اتفاقات زیبای بهزیستی استان در فراهم کردن نیازهای این خانواده گزارش تهیه کند.  مسئولان منتظر گزارش ایکنا از این خانواده قبل از سال جدید باشند.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قلندری بازدید دو معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت نیرو به مجلس ارائه داد،افزود: اجرای طرح‌های اولویت‌دار در سطح کشور بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز طرح‌های تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه این وزارتخانه به مجلس اعلام شد.

وی در بازدید از طرح‌های نیمه کاره تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های نوشهر، چالوس و بابل اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در سطح وزارتخانه رصد وکنترل می شود که تعدادی از این طرح‌های ما در استان مازندران هستند از جمله تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس نوشهر است.

مهدی زاده در باره بازدید از تصفیه خانه نوشهرو چالوس گفت: ما در این تصفیه خانه ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز برنامه  توسعه تصفیه خانه داریم که مقرر شده تا شهریور ماه امسال این پروژه آماده آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی همچنین در ادامه بازدید از تصفیه خانه نیمه کاره و ایستگاه پمپاژ کاظم بیگی شهربابل گفت: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی در این شهر تعریف شده است که قرار شد در جریان این بازدید ما اقدامات لازم را در خصوص تامین اعتبار طرح‌ها ارزیابی شودکه  پروژه‌ها،طرح های با کیفیتی هستند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه بیان داشت: در طرح‌های اجرا شده بایستی ما به لحاظ مالی و تامین نقدینگی در مجموعه وزارت نیرو کمک کنیم و در طرح‌های توسعه ای آبفا به ویژه طرح‌های آبرسانی و همچنین مجتمع‌های روستایی و طرح‌های جهاد آبرسانی هم نگاه ویژه داریم.

مهدی زاده از طرح جهاد آبرسانی روستایی خبر داد: وگفت: طراحی آبرسان روستایی برنامه وزارتخانه ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی قرار دارند که تا انتهای سال ۱۴۰۲تعداد ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شده مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر را در سطح کشور و در سطح استان‌ها و حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در سطح استان چه در پروژه‌های آبرسانی روستایی چه در پروژه‌های فاضلاب چه در پروژه‌های آبرسان شهری صورت پذیرفته با فعالیت خوبی که انجام دادن امسال با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشته که نتیجه زحمات همکاران مان هست.

وی از اعتبار به پایان رساندن پروژه‌های نیمه کاره استان مازندران گفت: چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار امسال در سال ۱۴۰۳ برای طرح‌های فاضلاب پیش بینی شده که امیدواریم از سایر ردیف‌های قانونی از محل اعتبارات ماده ۵۶ هم بتوانیم منابع مالی بیشتری را برای تسریع در اجرای طرح ایجاد کنیم ما هفت طرح راکه اعتبار برایشان پیش بینی شده بوده چیز در حدود ۶۰۰ میلیارد اعتبار فقط در پیوست قانون داریم که البته با ابلاغیه‌های طی سال همچنین سایر ردیف‌های قانونی کمک خواهیم کرد

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • سکانس‌هایی از فیلم ستاره بازی
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد