Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه قطعنامه 2231، ایران را از آزمایش موشکی منع نکرده است خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت اقدامات یکجانبه را رها کنید؛ تاریخ نشان داده است آنها محکوم به شکست هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واسیلی نبنزیا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی گزارش دبیرکل این سازمان درباره اجرای قطعنامه 2231 برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبنزیا با حمایت از بخش مربوط به برجام در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که خروج از برجام و بازگرداندن تحریم هی یکجانبه علیه ایران مشکل جدی است که به دستیابی به اهداف تعیین شده در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل کمک نمی کند.
وی افزود: ما با درخواست دبیرکل از جامعه جهانی برای حفظ این توافق منحصر به فرد که برای امنیت بین الملل و منطقه ای اهمیت اساسی دارد، همسو می شویم و موافقیم که مسایل خارج از برجام نباید دلیلی برای فروپاشی این توافق شود.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به مسایل امنیت جهانی گفت: مسائل امنیتی و ثبات جهانی نباید گروگان فرایندهای سیاسی داخلی کشورها باشند. متاسفانه در حال حاضر با یک تضاد مواجه هستیم، یکی از اعضای شورا نه تنها آشکارا از اجرای قطعنامه 2231 تصویب شده توسط خودشان امتناع می کند، بلکه تلاش می کند همه کشورهای عضو دیگر را برای اجرای تصمیمات شورا و کمیسیون مشترک برجام مجازات کند.
نبنزیا تاکید کرد در حال حاضر تنها راه حفظ برجام اجرای تعهدات همه طرف ها است و ادامه داد: در حال حاضر پایبندی ایران به طور کامل به همه تعهدات خود تحت برجام نه تنها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی بلکه از سوی دبیرخانه سازمان ملل هم تایید شده است.
وی با انتقاد از برخی مفاد گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد که به موارد نقض قطعنامه 2231 پرداخته شده بود، تصریح کرد این دبیرخانه هیچ ماموریتی از سوی شورای امنیت برای یافتن موارد نقض قطعنامه ندارد. گزارش ها نشان داد که آنها از عواملی که از طرف های ثالث دریافت کرده اند استناد می کنند.
سفیر روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: اقدامات نظارتی غیرمسئولانه دبیرخانه سازمان ملل، هرچه که باشد؛ یکبار برای همیشه باید متوقف شود. ما هنوز اصرار داریم که این گزارش نباید شامل اطلاعاتی از منابع عمومی باشد و همچنین نباید اطلاعاتی تایید ناشدنی که از سوی کشورهای مختلف ارائه می شود به ویژه زمانی که شورای امنیت آنها را مطالبه نکرده، مورد استفاده قرار گیرد.
نبنزیا بار دیگر یادآوری کرد که درخواست قطعنامه 2231 از دبیرخانه سازمان ملل برای ارائه گزارش، شامل همه بخش ها و نه تنها یک بخش می شود و گفت: ما امروز بارها درباره موشک بالستیک شنیدیم و به پاراگراف 3 پیوست ب اشاره شد در حالی که آن تنها از ایران درخواست می کند که فعالیت های مرتبط با موشک هایی که برای حمل کلاهک هسته ای طراحی می شود را انجام ندهد.
وی تاکید کرد: این قطعنامه آزمایش موشک را منع نکرده و هیچ شواهدی هم دال بر اینکه این موشک ها برای فعالیت های هسته ای طراحی شده باشند، وجود ندارد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نه تنها به نظام منع گسترش سلاح اتمی آسیب زده بلکه امنیت منطقه را در خطر انداخته است و گفت: اقدامات یکجانبه را رها کنید؛ تاریخ نشان داده که آنها محکوم به شکست هستند. برعکس، یکپارچگی واقعی تلاش دولت ها در مقابله با چالش های منطقه ای می تواند نتایج درازمدت را در حل بحران ها و تثبیت وضعیت ایجاد کند.
نبنزیا با تاکید بر اینکه روسیه برای حفظ برجام ایستاده است، ادامه داد: ما می خواهیم شرایط خاصی را که برخی از کشورهای عضو برای کلاهبرداری از دیگران ایجاد می کنند، نباشد. این مساله نه تنها مشکلات منطقه را حل نمی کند بلکه به ایجاد موارد جدیدی منجر می شود.
وی با بیان اینکه برای کاهش ظرفیت بحران باید از تلاش های بین المللی در چارچوبی فراگیر با محوریت نقش سازمان ملل و شورای امنیت بهره گرفت، افزود: برخی از همکاران ما از نشست امروز برای اینکه بگویند رفتار ایران مشکل منطقه ای است، سوء استفاده کردند.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد یادآور شد: اینها در حالی است که ایران همیشه برای گفت و گو اعلام آمادگی کرده است. تا کنون هیچ پیشنهاد اساسی برای غلبه بر مشکلات منطقه ارائه نشده است و گاهی اوقات به نظر می رسد که تنها هدف این همکاران، تشدید ایران هراسی است، که فقط باعث تشدید وضعیت دشوار در خاورمیانه می شود.
نبنزیا با بیان اینکه روسیه به دنبال برنامه مثبت و یکپارچه برای شورای امنیت و کل جامعه بین المللی در خاورمیانه است تا همه کشورها از جمله ایران بتواند به منافع مشروع خود دست یابند، اظهار کرد: کلید کار مشترک ما در منطقه باید ایجاد شرایطی باشد که باعث تقویت فضای کلی اعتماد می شود.
وی افزود: این مساله در روابط بین کشورهای عربی، اسرائیل و ایران مهم است. به یاد آورید در قطعنامه 598 سال 1988، شورای امنیت به دبیر کل دستور داد تا با طرف های منطقه ای اقدامات لازم را برای تقویت امنیت و ثبات انجام دهد.
سفیر روسیه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: اگرچه این کار، سخت است ما باید آغاز شود و ما آماده هرگونه کمک به شرکای منطقه خود در این زمینه هستیم.
نبنزیا در پایان اظهارات خود بار دیگر بر تعهد روسیه در اجرای بی قید و شرط قطعنامه 2231 و برجام تاکید کرد و گفت این کار بر خلاف محدودیت هایی که آمریکا ایجاد کرده است، با تمام وجود ادامه خواهد یافت.
قطعنامه 2231 در سال 1394 پس از آن با اجماع اعضای شورای امنیت به تصویب رسید که جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه 1+5 توانستند به توافقی به نام برنامه جامع اقدام مشترک دست یابند.
آمریکا با اقدامات یکجانبه، در هجدهم اردیبهشت ماه امسال، خروج خود را از این توافق اعلام و تحریم های ثانویه خود را که به موجب این توافق، اسقاط کرده بود، بازگرداند.
دبیرکل سازمان ملل متحد به موجب قطعنامه 2231 موظف است هر 6 ماه، گزارشی از روند اجرای این قطعنامه به شورای امنیت ارائه کند.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي امنيت قطعنامه 2231 نماينده روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بس فوری در رمضان؛ غزه در انتظار اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل بدون وتوی آمریکا با قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند.

به گزارش مشرق، انتظار برقراری آتش بس با توجه به وضعیت فاجعه آمیز نوار غزه طبق گزارش های سازمان ملل و هشدارهای پی در پی آژانس های بین المللی و امدادی وابسته به آن درخصوص اوضاع این منطقه و مردم آن و تخریب تمام زیرساخت های انرژی و بهداشتی این باریکه، در محافل دیپلماتیک و سیاسی سازمان ملل و آمریکا، پیش از ماه مبارک رمضان می رفت اما این انتظار جهانی به دلایل سیاسی به وقوع نپیوست.

سه قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت برای برقراری آتش بس فوری پایدار در غزه به دلیل حمایت های همه جانبه آمریکا از اسرائیل و وتوی آنها عملا در سازمان ملل ناکام ماند و در مذاکرات سیاسی با میانجیگیری قطر و مصر و مشارکت آمریکا میان اسرائیل و حماس نیز عملا مذاکرات تاکنون به نتیجه قابل اجرایی دست نیافته و از سوی دیگر، رژیم اسرائیل تهدید به حمله زمینی بزرگ به شهر رفح در نوار جنوبی غزه و نزدیک مصر کرده که آخرین پناهگاه حدود نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی مردم غزه پس از آواره شدن آنها است.

آمریکا که آخرین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۲۴ (اول اسفندماه ۱۴۰۲) شورای امنیت سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای برقراری آتش بس فوری بشردوستانه در غزه را وتو کرده بود، قطعنامه پیشنهادی خودش نیز در ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (سوم فروردین ماه ۱۴۰۳) با مخالفت و وتوی روسیه و چین مواجه شد و به تصویب نرسید.

روسیه و چین در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه آمریکا گفتند که برغم اعتراف دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه، قطعنامه پیشنهادی واشنگتن ناکافی و مبهم است و نه تنها خواستار آتش بس فوری در غزه نشده بلکه صرفا بر ضرورت آن تاکید کرده و دست اسرائیل را در کشتار فلسطینیان و اخراج آنها نیز باز گذاشته است.

سفرای روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند قطعنامه دیگری وجود دارد که به صراحت خواستار آتش بس فوری در غزه شده است.

قطعنامه ای که روسیه و چین به صراحت درباره آن سخن گفتند، قطعنامه پیشنهادی ۱۰ عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل الجزایر، اکوادور، گویان، ژاپن، مالت، موزامبیک، جمهوری کره (کره جنوبی)، سیرالئون، اسلوونی و سوئیس بود.

قرار بود این قطعنامه ابتدا در عصر جمعه به وقت محلی در ۲۲ مارس و پس از وتوی قطعنامه آمریکا رای گیری شود اما نه تنها این رای گیری در این زمان صورت نگرفت بلکه حتی نشست شورای امنیت درباره بررسی وضعیت کره شمالی نیز به تعویق افتاد. تقریبا تمام برنامه های سازمان در روزهای اخیر تحت تاثیر این لابی ها و رایزنی های دیپلماتیک و سیاسی قرار گرفت تا هر چه زودتر شورای امنیت بتواند در ماه مبارک رمضان به مصوبه ای قابل اجرا با توجه به وضعیت بحرانی نوار غزه دست یابد.

رایزنی ها و لابی های بسیار فشرده ای میان طرف ها و کشورهای مختلف جهان وجود داشت تا این قطعنامه با وتوی اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) و به احتمال بسیار زیاد آمریکا بعنوان حامی اسرائیل مواجه نشود و از سوی دیگر بتواند ۹ رای مثبت اعضای شورای امنیت بدون وتوی اعضای دائم را کسب کند. چرا که یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل نیازمند ۹ رای مثبت ۱۵ عضو این شورا، بدون مخالفت یا همان وتوی ۵ عضو دائمی است.

همه در برابر آمریکا و اسرائیل در شورای امنیت

قطعنامه پیشنهادی اعضای غیردائم شورای امنیت در مقایسه با پیش نویس قطعنامه آمریکا که هفته گذشته توسط روسیه و چین وتو شد، واضح و کوتاهتر و نکته جالب این بود که همه اعضای منتخب از آن حمایت کردند.

هنگامی که این قطعنامه برای اولین بار در پایان هفته گذشته مطرح شد، دو کشور ژاپن و کره جنوبی که متحدان نزدیک آمریکا هستند، از آن حمایت نکردند اما پس از رایزنی ها، این دو کشور نیز از این قطعنامه حمایت کردند و چرا که به نظر می رسد به این نتیجه رسیده بودند که این قطعنامه تصویب خواهد شد.

از سوی دیگر، با این اجماع بین المللی در میان اعضای شورای امنیت نوعی سازماندهی و صف آرایی اعضای دائم و غیردائم این شورا در برابر آمریکا تشکیل شده بود.

طبق اظهارات منابع آگاه، آمریکا در پی چنین شرایطی در چند روز اخیر، تلاش کرد به جای مخالفت با این قطعنامه و وتوی قطعنامه برقراری آتش بس در غزه برای چهارمین بار، بخش هایی از قطعنامه پیشنهادی ۱۰ عضو غیردائم را تغییر دهد و به آن مفادی را اضافه کند که خود نیز با متن قطعنامه پیشنهادی موافق باشد. از این رو، فضای شورای امنیت برای اولین بار پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه، برای تصویب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه مثبت بود و آمریکا قرار نبود با این قطعنامه مخالفت کند.

سرانجام قطعنامه آتش بس فوری در غزه صبح دوشنبه به وقت محلی ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

قطعنامه پیشنهادی ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت توانست رای مثبت ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل را کسب کند و ایالات متحده آمریکا نیز به این قطعنامه رای ممتنع داد و با عدم استفاده از حق وتوی خود، موجب شد قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب برسد.

شورای امنیت ۱۵ عضوی سازمان ملل متحد در این قطعنامه سه بندی، خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

تلاش برای برقراری آتش بس دائمی در غزه

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره این قطعنامه گفت: اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار از طرفین می خواهد آتش بس فوری را رعایت کنند، حتی اگر محدود به ماه رمضان باشد، اهمیت اساسی دارد.

سفیر دولت پوتین تصریح کرد: متاسفانه آنچه پس از پایان این مدت اتفاق می‌افتد، نامشخص است زیرا کلمه «پایدار» را می‌توان به طرق مختلف تفسیر کرد. آنهایی که از اسرائیل حمایت می کنند، هنوز هم می خواهند، دست آن را آزاد بگذارند.»

نبنزیا گفت که استفاده از کلمه "دائمی" برای آتش بس بهتر بود. ما از اینکه در اضافه کردن این کلمه موفق نشدیم ناامید شدیم. با این وجود، ما معتقدیم که اساسا مهم است که به نفع صلح رای دهیم. شورا باید برای دستیابی به آتش بس دائمی در غزه به کار خود ادامه دهد.

سفیر و نماینده چین در سازمان ملل نیز اعلام کرد که موضع پکن در مورد درخواست آتش‌بس از همان ابتدا مشخص بوده است. ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت گفت: پس از وتوی مکرر اقدامات شورا، واشنگتن در نهایت تصمیم گرفت مانع از اجرای خواسته های شورا برای آتش بس فوری نشود. با وجود همه اینها، آمریکا همچنان سعی می کند انواع بهانه ها را بیابد و به چین اتهامات وارد کند.

او افزود: چشم‌های جامعه بین‌الملل باز و آگاه است. اتهامات آمریکا غیرقابل دفاع است. نزدیک به شش ماه پس از شروع درگیری غزه، بیش از ۳۲ هزار غیرنظامی بی گناه جان خود را از دست داده اند.

سفیر چین در سازمان ملل گفت: برای زندگی هایی که از دست رفتند، قطعنامه امروز شورا خیلی دیر صادر شد، اما برای میلیون ها نفر از مردم غزه که در یک فاجعه انسانی بی سابقه حضور دارند، این قطعنامه، اگر به طور کامل و مؤثر اجرا شود، همچنان می تواند امیدی را که مدت ها انتظارش را می کشیدند، به ارمغان آورد.

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل تاکید کرد: قطعنامه های شورای امنیت الزام آور است.

عصبانیت اسرائیل و غیرالزام آور خواندن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا و جهان در انتظار اجرا

در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش بس فوری در ماه مبارک رمضان در غزه از سوی شورای امنیت سازمان ملل ، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه‌ اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت. این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه و عصبانیت اسرائیل از عدم وتوی آمریکا با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل که در واشنگتن به سر می برد، گفتگو و اعلام کرد: ما گفتگوی سازنده ای در مورد بهترین راه تضمین شکست پایدار حماس در غزه داشتیم. من حمایت قاطع بایدن را از امنیت اسرائیل در برابر همه تهدیدها از جمله ایران، اعلام کردم.

جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز به خبرنگاران در واشنگتن گفت:«ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها درحال آمادگی برای انجام عملیات زمینی در رفح در چند روز آینده هستند، ندیده‌ایم. در حال حاضر منطقی نیست که این اتفاق در روزهای آینده رخ دهد.». کربی در عین حال افزود: «هیچ چیزی در مورد دیدگاه ما مبنی بر اینکه حمله زمینی گسترده در رفح یک اشتباه بزرگ است، تغییر نکرده است.»

اما «متیو میلر » سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ددر جمع خبرنگاران ادعا کرد: قطعنامه امروز شورای امنیت سازمان ملل الزام آور نیست و اجرای آن از طریق مذاکرات انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره رای ممتنع کشورش به این قطعنامه گفت: ما به آن رای ندادیم زیرا حملات هفتم اکتبر را محکوم نمی کرد. اما زبان این قطعنامه با مواضع آمریکا همسو بود.

میلر تصریح کرد: عدم محکومیت حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل یکی از دلایلی بود که باعث شد آمریکا از رای مثبت به این قطعنامه خودداری کند. «به این دلیل است که ما به آن رای ندادیم. اما دلیل اینکه ما آن را وتو نکردیم این بود که در آن قطعنامه نیز مواردی وجود دارد که با موضع بلندمدت ما که شامل آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها نیز می‌شودریال مطابقت دارد. ما می دانیم که موضع دولت اسرائیل نیز همین است.»

همزمان برخی رسانه ها به نقل از یک مقام کاخ سفید اعلام کردند که قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه الزام‌آور نیست. این در حالی است که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل الزام آور بوده و جهان نه تنها در انتظار اجرای این قطعنامه بلکه در پی دائمی کردن آن با توجه به وضعیت فاجعه بار نوار غزه است.

اما آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که به تازگی به مصر سفر کرده و از گذرگاه رفح نیز بازدید کرده است، بلافاصله پس از تصویب این قطعنامه اعلام کرد که شورای امنیت قطعنامه ای در مورد غزه که مدت ها انتظار آن می رفت به تصویب رساند که خواستار آتش بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها است. «این قطعنامه باید اجرا شود. عدم اجرای آن نابخشودنی خواهد بود.»

قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از نظر قانونی الزام آور هستند اما مکانیسم های اجرایی سازمان ملل اگرچه محدود هستند، اما شورای امنیت می تواند به پشتوانه قطعنامه حقوقی صادر شده، اقدامات تنبیهی بیشتری علیه اسرائیل صادر کند.

اکنون جهان نه تنها در انتظار اجرای هر چه سریعتر این قطعنامه است بلکه خواهان دائمی شدن این آتش بس و پایان جنگ در غزه است. باید دید جو بایدن که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ قرار دارد و دولت دموکراتش، چگونه روند اجرای این آتش بس را دستکم برای رسیدن به خواسته خود مبنی بر آزادی تمامی اسرای باقیمانده از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در دو هفته باقیمانده در ماه مبارک رمضان تسریع می کنند؟

آیا دموکرات ها که از هم اکنون از رای آوری رقبیب قدرتمند جمهوریخواه خود دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو بیمناک و هراسان هستند، می توانند این آتش بس را دائمی و این جنگ را پایان دهند تا آنچنان که مدعی هستند، جان غیرنظامیان و مردم بیگناه غزه را نجات دهند و خود را از قهر و رویگردانی جامعه عرب و مسلمان آمریکایی در انتخابات برهانند؟

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • همه چیز درباره قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟
  • آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند
  • آتش‌بس فوری در رمضان؛ غزه در انتظار اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • شما چه فکر می‌کنید آقای میلر؟
  • آمریکا: قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت الزام آور نیست