Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@20:12:40 GMT

مرغداري هاي فاقد مجوز ساماندهي شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۸۶۶

مرغداري هاي فاقد مجوز ساماندهي شود

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - فرماندار درميان گفت: تعداد زيادي از مرغداري هاي اين شهرستان فاقد مجوز است که بايد دستگاه هاي متولي نسبت به ساماندهي و صدور مجوز اين مرغداري ها اقدام کنند.

به گزارش ايرنا محمد بشيري زاده روز چهارشنبه در ديدار با مديرکل دامپزشکي خراسان جنوبي افزود: کارشناسان دامپزشکي براي تامين سلامت غذايي مردم پيوسته از اين مرغداري ها بازديد و نظارت کنند تا گوشت سالم به دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي شهرستان درميان را دومين توليد کننده گوشت سفيد در خراسان جنوبي معرفي و اضافه کرد: در حال حاضر بيش از 240 واحد مرغداري در شهرستان وجود دارد که سالانه بيش از 9 هزار تن گوشت سفيد توليد مي شود.
فرماندار درميان گفت: با توجه به فعاليت 240 واحد مرغداري در اين شهرستان، راه اندازي مجدد کشتارگاه صنعتي طيور ضروري است و راه اندازي اين کشتارگاه سهم بسزايي در اشتغال و شکوفايي اقتصادي درميان دارد و از طرفي چرخه صنعت پرورش طيور با فعال سازي کشتارگاه صنعتي کامل مي شود.
وي بيان کرد: همچنين با راه اندازي مجدد کشتارگاه طيور نقش و وظايف بهداشتي و شرعي دامپزشکي بسيار پررنگ تر مي شود.
بشيري زاده گفت: خوشبختانه هيچ گونه مشکلي در حوزه دامپزشکي و شيوع بيماري ها در جمعيت دام و طيور نداريم و دامپزشکي در اين زمينه رسالت خود را به خوبي انجام مي دهد.
مديرکل دامپزشکي خراسان جنوبي نيز در اين ديدار گفت: گوشت سفيد توليدي استان از بالاترين کيفيت برخوردار است و برقراري امنيت زيستي واحدهاي مرغداري از برنامه هاي پيش روي دامپزشکي است.
محمد اصغرزاده بيان کرد: به رئيس شبکه دامپزشکي درميان ماموريت داده ايم تا مشکلات مرغداري هاي شهرستان به ويژه منطقه قهستان را پيگيري و رفع کند.
وي گفت: شهرستان درميان حدود 2 هزار راس دام سنگين و جمعيت خوبي در دام سبک دارد که زير پوشش حداکثري خدمات بهداشتي اين اداره کل قرار دارند و دامپزشکي بخش عمده وظايف و اعتبارات خود را در حوزه سلامت هزينه مي کند تا بهداشت عمومي جامعه حفظ شود.
کشتارگاه صنعتي طيور درميان با اعتبار 19 ميليارد ريال با هدف ايجاد اشتغال و حمايت از توليدکنندگان اين بخش در سال 1392 احداث شد که به دليل اختلاف بين سرمايه گذاران اين طرح توليدي هم اکنون غيرفعال است.
شهرستان درميان داراي 57 هزار نفر جمعيت است و با وسعت پنج هزار و 797 کيلومتر مربع از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق آن به طول 70 کيلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
7556*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد

امین مهدی زاده  در حاشیه بازرسی از واحد‌های توزیع گوشت بروجرد اظهار کرد: با توجه به اینکه درمان هرگونه دام و طیور مستلزم کسب مجوز‌های لازم از سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی می‌باشد فردی بدون هرگونه مجوزی اقدام به درمان می‌نمود که با طرح دعوا و تهیه دادخواست توسط این اداره در مراجع قضایی به سه ماه حبس محکوم شد.
این مقام مسئول از کلیه دامداران درخواست کرد جهت درمان دام‌های خود حتماً از همکاران دامپزشک دارای مجوز رسمی کمک بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد