Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@17:48:06 GMT

تغییر ساختار مغز کودکان با استفاده از تبلت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۵۸۷۰

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن  است، کودکانی که به طور مداوم از تبلت استفاده می‌کنند، ساختار مغز خود را تغییر می‌دهند. 

براساس این پژوهش، این دسته از کودکان از ضریب هوشی پایین‌تری برخوردارند و  با کاهش حافظه و عملکرد شناختی موجه هستند.

دانشمندان در این بررسی، 11 هزار کودک 9 تا 10 ساله را تحت بررسی قرار دادند و با صرف بیش از 236 میلیون دلار در این تحقیق دریافتند، کودکانی که به مدت 7 ساعت در طول روز از تبلت و تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند، ضایعات مغزی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد، کودکان در اثر استفاده از تبلت مهارت‌های ادراک و توانایی‌های شناختی خود را  به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند و در سال‌های بعدی زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گایا داولینگ، محقق این بررسی می‌گوید: تکنولوژی مدرن بیش از هر عامل دیگری مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

این پژوهش نشان داده است، استفاده مداوم از تلفن همراه و تبلت منجر به نازک شدن قشر مغز و آسیب دیدن قدرت شناختی و کاهش «IQ» در کودکان می‌شود. 

قشر مغز لایه نازک از جنس ماده خاکستری است که سطح مغز را می پوشاند؛ این لایه از سلول‌های عصبی مغز تشکیل شده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین رویداد بین المللی نوروتاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رویداد نوروتاک با تلاش معاونت بین الملل دانشگاه و ستاد توسعه فناوری‌ها و علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می‌شود و در ۳ دوره برگزاری، میزبان بیش از ۵ هزار نفر بوده است. سومین دوره نوروتاک میزبان ۱۵۰۰ شرکت کننده عمدتا دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی و علوم شناختی است.
۹ سخنران در حوزه روانشناسی، روانپزشکی و علوم اعصاب و حیطه‌های تخصصی در این همایش به سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای و به زبان ساده برای شرکت کننده‌ها می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش
  • تبلت iQOO Pad 2 Pro چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • برگزاری سومین رویداد بین المللی نوروتاک
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • ببینید | ساختار پدافند هوایی رژیم صهیونیستی
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس
  • واتس‌اپ سن استفاده را به 13 سال کاهش داد
  • رژیم صهیونیستی با یک اشتباه راهبردی خود و متحدانش را وارد باتلاق کرد/ خوشحالی کودکان غزه از حملات موشکی سپاه پاسدارن