Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@00:15:05 GMT

سر منشأ حادثه تروریستی چابهار مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۰۳۹

محمدهادی مرعشی، درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی چابهار بیان کرد: با سرنخ‌هایی که از تحقیقات اولیه درباره این حادثه تروریستی به دست آمد، تعداد ۱۰ نفر بازداشت شدند و هنوز زود است که در این باره اظهار نظر نهایی کنیم. افراد بازداشت شده مظنون هستند و باید درباره آن‌ها به نتایج دقیق برسیم.

وی ادامه داد: سر منشأ خارجی این حادثه تروریستی مشخص است، محل تردد، اسکان و تحرک گروه تروریستی انصارالشیطان که مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته است، در داخل خاک پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انصارالشیطان مورد حمایت همان گروه تروریستی «جیش الظلم» است.

روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه، یک حمله تروریستی در بندر چابهار رخ داد که در آن، یک عامل انتحاری با یک خودروی سایپا که حامل مواد منفجره بود قصد ورود به مقر انتظامی شهرستان چابهار را داشت ولی با مقاومت نیرو‌های جان بر کف نیروی انتظامی مواجه شد و خود را منفجر کرد. بر اثر این حادثه دو نفر شهید و ۴۲ نیز مجروح شدند.

گروهک تروریستی دون‌پایه‌ای به نام «انصارالشیطان» مسئولیت حمله تروریستی چابهار را برعهده گرفت، آن‌ها از ته مانده‌های گروهک منحل شده «جندالشیطان» هستند. این گروهک تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان فعالیت می‌کند و مستقیماً تحت حمایت تسلیحاتی و مالی آمریکا و مرتجعین منطقه نظیر حکام سعودی و امارات قرار دارد.

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا روز یکشنبه ۱۸ آذر از شناسایی و دستگیری ۱۰ نفر از عوامل مرتبط با حادثه تروریستی چابهار خبر داد و گفته است، بقیه دست اندرکاران در این اقدام ضد انسانی نیز به مرور زمان دستگیر خواهند شد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خاک سیستان و بلوچستان حمله تروریستی سایپا نیروی انتظامی پاکستان پاکستان حمله تروریستی سیستان و بلوچستان معاون چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیگیری در رودسر بلای جان جوان ۲۲ ساله شد

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سیدجلال‌الدین جوانمردی امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر برق‌گرفتگی فردی در حوالی روستای لزرجان شهر واجارگاه، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: حضور پلیس و عوامل امدادی در محل حادثه و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، پسری ۲۲ ساله که بر روی پل روستای لزرجان در حال ماهیگیری بود بر اثر برخورد چوب وی با کابل فشار قوی دچار حادثه برق گرفتگی شده و جان‌باخته است، جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی به سردخانه منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر در پایان ضمن ابراز تاسف از این حادثه دلخراش، بر رعایت نکات ایمنی حین انجام کار تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ماهیگیری در رودسر بلای جان جوان ۲۲ ساله شد
  • ماهیگیری جان یک پسر جوان را گرفت
  • غرق شدن ۳ نفر در کانال آب‌رسانی در مرودشت
  • مرگ یک جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در واجارگاه رودسر
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد