Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدا و سیما، نمایندگان حزب حاکم محافظه کار در پارلمان انگلیس که شمار آنان در حال حاضر ۳۱۷ نفراست پس از بحث و بررسی و تعهد خانم می به کناره گیری از رهبری حزب محافظه کار تا انتخابات بعدی( سال ۲۰۲۲ ) با ادامه رهبری او بر حزب محافظه کار و نخست وزیری اش موافقت کردند. 

در این نشست که دو ساعت ادامه داشت نمایندگان موافق و مخالف با رهبری خانم می بر حزب محافظه کار دیدگاه های خود را بیان کردند و خانم می نیز ضمن دفاع از اقداماتش و تشریح شرایط کشور توانست با ۲۰۰ رای موافق در برابر۱۱۷ رای مخالف رهبری حزب و کرسی نخست وزیری را همچنان در اختیار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساعاتی پیش از تشکیل جلسه نمایندگان حزب حاکم محافظه کار برای بررسی و رای گیری بر سر کفایت سیاسی ترزا می، دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد خانم می پیش از انتخابات آتی 2022 از رهبری حزب محافظه کار کناره گیری خواهد کرد.
شماری از ناظران سیاسی این رویکرد را نوعی توافق پشت پرده برای بقای خانم می تفسیر کردند.
صاحب نظران با اشاره به مخالفت رهبران احزاب با خانم می و درخواست آنان از جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، حزب اصلی رقیب دولت، برای ارائه طرح عدم کفایت سیاسی نخست وزیر و حمایت آنان از این طرح، معتقدند این رای گیری داخلی نمی تواند همه مشکلات خانم می را برطرف کند.
رسانه ها به نقل از متیوس هنکوک وزیر بهداشت نوشتند هنگامیکه خانم می در حال دادن تعهد برای کناره گیری از رهبری حزب تا انتخابات بعدی بود احساساتی شد و بغض گلویش را گرفت.
ناظران سیاسی با اشاره به مخالفت شمار زیادی از نمایندگان احزاب مختلف از جمله نمایندگان هم حزبی خانم می با توافقش با اتحادیه اروپا معتقدند بقای وی بر رهبری حزب محافظه کار هم نمی تواند نجات بخش او و توافقش از آشفتگی های موجود باشد.
به عقیده شماری از کارشناسان خانم می برای ادامه حیات سیاسی به عنوان نخست وزیر باید بر مشکلات دیگری غلبه کند.
بحران سیاسی در آستانه بررسی درخواست تغییر توافق خانم می در نشست سران اتحادیه اروپا که قرار است امروز در بروکسل انجام شود آشفتگی ها را در این کشور تشدید کرده است.
نخست وزیر انگلیس که پس از دیدار فشرده با سران اتحادیه اروپا برای جلب نظر آنان برای ایجاد تغییراتی در توافق خروج از این اتحادیه چهارشنبه به لندن بازگشت در برابر خبرنگاران مقابل دفتر نخست وزیری ظاهر شد و تاکید کرد تغییر در رهبری حزب، آینده این کشور را به خطر خواهد انداخت و در بدترین زمان به بی ثباتی در کشور خواهد افزود و پیامدهای خسارتباری خواهد داشت.
ترزا می همچنین با اشاره به اوضاع حساس کشورش هشدار داد چنانچه او از نخست وزیری کنار رود و رهبری مذاکرات به فرد دیگری سپرده شود روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دچار اختلال یا متوقف خواهد شد.
وی پیشتر نیز تهدید کرده بود چنانچه توافقش با اتحادیه اروپا رای نیاورد در شرایط موجود خروج بدون توافق تنها گزینه ممکن است.
بسیاری از صاحب نظران با اشاره به رویارویی نخست وزیر انگلیس با جبهه اتحادیه اروپا و جبهه داخلی و احزاب سیاسی معتقدند انگلیس در بدترین بحران سیاسی پس از جنگ جهانی دوم قرار گرفته است و حتی رای اعتماد خانم می نیز نه تنها نمی تواند به تنشها و شکافهای ایجاد شده در انگلیس پایان دهد بلکه به آن دامن نیز خواهد زد.   در همین حال جیکوب ریس موگ، نماینده تاثیرگذار پارلمان انگلیس گفت اتفاقات امشب ضربه بزرگی به قدرت ترزا می وارد کرد.وی افزود ضرورت نیاز به یک رهبر جدید در حزب محافظه کار افزایش یافته است. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر پارلمان انگلیس نیز گفت رای گیری امشب حزب محافظه کار هیچ تغییری در زندگی مردم ایجاد نکرد. نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد حالا ما یک نخست وزیر ناکارآمد داریم که یک توافق برگزیت ناکارآمد همراه دارد.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

چند روز پیش بود که مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری از تذکر به برخی مسئولان در مساله حجاب و بعد از حواشی پیش آمده بر سر برخورد‌های گشت ارشاد، خبر داد. توئیتی که با هجمه‌ها و حملات زیاد به این عضو دفتر رهبری همراه شد و حامیان گشت ارشاد و لایحه عفاف و حجاب همزمان او را در فضای رسانه‌ای و مجازی زیر بار سنگین حملات خود بردند.

روز گذشته، اما سردار جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه این تذکر را تایید کرد و گفت؛ «یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی طرح نور صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است، زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.»

وی بیان کرد: «این تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است، زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.»

سرلشکر جعفری عنوان کرد: «آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند، اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.»

گفتنی است از جمله کسانی که فضائلی را به خاطر بیان تذکر رهبری به گشت ارشاد مؤاخذه کرده و بر او تاختند، حسین شریعتمداری بود.

مدیر مسئول کیهان در یادداشتی نوشته بود؛ «این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کار‌های بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟! برادر فضائلی عزیز! بیت رهبر معظم انقلاب «سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.»

منبع: خبر آنلاین

tags # رهبر انقلاب سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان