Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@06:25:08 GMT

کورکر: بن‌سلمان از کنترل خارج شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۰۹۳

کورکر: بن‌سلمان از کنترل خارج شده است

رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا هشدار داد که ولیعهد عربستان از کنترل خارج شده است. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، "باب کورکر" رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در کنفرانس خبری هشدار داد که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان از کنترل خارج شده و این موضوع تنها مربوط به قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی نبوده بلکه تا محاصره قطر و تحت اقامت اجباری قرار دادن نخست وزیر لبنان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"برنی سندرز" عضو مجلس سنای آمریکا نیز در این کنفرانس خبری گفت که آمریکایی‌ها با احساسات "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در قبال ولیهد  عربستان همراهی ندارند.

وی افزود که کنگره حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن را تصویب نکرده و کنگره سالهاست که به نقش خود برای ارائه مجوز به جنگ‌ها از جمله حمایت از عربستان در جنگ یمن عمل نمی‌کند.

سندرز افزود: ولیعهد عربستان مسئول قتل وحشیانه جمال خاشقجی در کنسولگری کشورش در ترکیه بوده است.

نیکی هیلی: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی استقطعنامه سناتور آمریکایی برای مسئول دانستن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجیسنا پیش از پایان 2018 بن‌سلمان را به دلیل قتل خاشقجی محکوم می‌کند

"باب منندز" از سناتورهای دموکرات نیز در این کنفرانس خبری گفت که ما از ارزش‌های آمریکا دفاع خواهیم کرد و عربستان برای تامین امنیت مرزهای خود از هرگونه تهدید ایران باید به گفتگو با همسایگان خود بپردازد.

وی اضافه کرد: پیام ما به عربستان باید این باشد که شما فقط به این دلیل که همپیمان ما هستید نمی‌تواند با مصونیت به کشتار ادامه دهید. ما باید اقدامی بیش از محکوم کردن ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی انجام دهیم. وی لیست بلندی از اقدامات دارد.

انتهای پیام/.

R36486/P36461/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های از رده خارج سوییس در راه آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، شورای فدرال سوئیس روز دوشنبه اعلام کرد که اداره فدرال تدارکات دفاعی سوئیس، اولین جت جنگنده اف -۵ تایگر، که از رده خارج شده، را به نیروهای ارتش آمریکا تحویل داده است.

این اقدام به عنوان بخشی از قرارداد فروش ۲۲ فروند جنگنده اف -۵ تایگر به آمریکاست که در سال ۲۰۲۰ میان دو کشور امضا شده است.

شورای فدرال سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح آمریکا روز دوشنبه، ۱۸ مارس ۲۰۲۴، اولین جنگنده از ۲۲ جنگنده اف -۵ تایگر از رده خارج را دریافت کرد.

بر اساس این بیانیه، این قرارداد ۳۲.۴ میلیون دلاری شامل فروش ۱۶ هواپیمای اف -۵ تک سرنشین، ۶ فروند هواپیمای اف -۵ دو سرنشین، تجهیزات زمینی برای انتقال به آمریکا می شود.

در بیانیه شورای فدرال سوئیس آمده است که نیروی دریایی آمریکا قرار است از این هواپیماها برای اهداف آموزشی استفاده کند.

کد خبر 6058361

دیگر خبرها

  • بن‌سلمان پیروزی پوتین در انتخابات را تبریک گفت
  • جنگنده‌های از رده خارج سوییس در راه آمریکا
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند
  • دو انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • وجود دانشجویان بین‌الملل فرصت ارتقای زیرساخت‌های بین المللی دانشگاه لرستان است
  • دهقان: ابتکار عمل در دعاوی حقوقی بین‌المللی باید دست ایران باشد
  • رهبری رشد عرضه در ۲۰۲۴ خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس است
  • دهقان: ابتکار عمل در دعاوی حقوقی بین‌المللی باید در دست ایران باشد