Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@11:14:59 GMT

خواص لوبیاقرمزبرای لاغری،قلب وگوارش

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۱۰۸

پژوهشگران می‌گویند مصرف لوبیا قرمز منجر به کاهش اضافه وزن، کاهش خطر بیماری‌ها و حملات قلبی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. ناطقان: لوبیا قرمز مدت طولانی‌تری به شما احساس سیری می‌دهد زیرا فیبرهای حل‌شدنی دارد. پروتئین هم به شما احساس سیری می‌دهد و بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که لوبیا قرمز بیشتری مصرف می‌کنند اضافه وزن کمتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لوبیا قرمز سرشار از اسید آمینه است که در ساخت پروتئین نقش دارد. پروتئین به ساختار سلول‌ها و تنظیم آن‌ها کمک می‌کند و در کارکرد بافت‌ها و اندام‌ها نقش دارد. بررسی اطلاعات ژنتیکی دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که پروتئین به شکل‌گیری ملکول‌های تازه هم کمک می‌کند.

لوبیا قرمز به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و فعالیت روده‌ها را منظم می‌کند زیرا میزان خوبی فیبر رژیمی دارد. همچنین سلامت روده را با بهبود کارکرد انسدادی افزایش می‌دهد و میزان باکتری های سالم که از بیماری های روده پیشگیری می‌کنند را بالا می‌برد.

بر اساس پژوهش‌ها مصرف روزانه لوبیا قرمز خطر سکته، حمله قلبی و دیگر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. نوع خاصی از فیبر رژیمی که در لوبیا قرمز هست هم کلسترول بد LDL را کاهش و کلسرول خوب HDL را افزایش می‌دهد.




منبع: سلامت نیوز برچسب ها: لوبیا قرمز ، لاغری ، قلب ، گوارش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لوبیا قرمز لاغری قلب گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نوشیدنی مفید برای چربی‌سوزی

یکی از توصیه‌های رایج در خصوص کاهش وزن، مصرف نوشیدنی‌های چربی سوز قبل از خواب است.

به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود که این نوشیدنی‌ها می‌توانند با افزایش متابولیسم و تشدید چربی‌سوزی در هنگام خواب به کاهش وزن کمک کنند.

نوشیدنی‌های چربی سوز برای کاهش وزن ۱. چای سبز

برخی از نوشیدنی‌های چربی‌سوز باعث افزایش متابولیسم و کالری‌سوزی می‌شوند. به عنوان نمونه می‌توان به چای سبز اشاره کرد. کاتچین‌های موجود در چای سبز می‌توانند اکسیداسیون چربی را تحریک کرده و متابولیسم را افزایش دهد. مصرف چای سبز در کنار ورزش منظم و رژیم غذایی سالم، اثربخشی بیشتری در چربی‌سوزی دارد.

۲. قهوه سیاه

بسیاری از نوشیدنی‌های چربی‌سوز، مانند قهوه سیاه، حاوی کافئین هستند. کافئین می‌تواند هوشیاری را بالا ببرد، عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و به طور موقت متابولیسم را افزایش دهد.

۳. شیک پروتئین

پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات‌ها یا چربی‌ها اثر حرارتی بالاتری دارد، به این معنی که برای هضم و جذب آن، انرژی بیشتری نیاز است. علاوه بر این، پروتئین می‌تواند باعث سیری شود و به کاهش ریزه‌خواری کمک کند. مصرف نوشیدنی‌هایی مانند شیک‌های پروتئینی یا یک لیوان شیر ساده که منبعی از پروتئین با کیفیت بالا هستند، گزینه‌های مناسبی برای کاهش وزن به شمار می‌آیند. ساده‌ترین راه برای تهیه یک شیک پروتئین این است که موز، کره بادام زمینی، پودر پروتئین و شیر را در مخلوط‌کن بریزید تا به خوبی با هم مخلوط شوند و سپس میل کنید.

۴. دمنوش زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک ادویه برای طعم دادن به غذا‌ها و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان تعدادی از بیماری‌ها مانند حالت تهوع، سرماخوردگی و آرتریت استفاده می‌شود. مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده است که این گیاه اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد. بهترین زمان مصرف دمنوش دارچین و زنجبیل برای لاغری و افزایش متابولیسم، یک ربع قبل از هر وعده غذایی است. این دمنوش با کاهش اشتها و افزایش احساس سیری باعث می‌شود کمتر غذا بخورید و سرعت کاهش وزن شما افزایش یابد.

۵. چای سیاه

چای سیاه هم مانند چای سبز حاوی ترکیباتی است که کاهش وزن را تحریک می‌کند. چای سیاه سرشار از ترکیباتی به نام فلاونوئید‌ها است. پلی فنول‌ها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که به کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که پلی فنول‌های موجود در چای سیاه با کاهش کالری دریافتی، تحریک تجزیه چربی و افزایش رشد باکتری‌های مفید روده باعث کاهش وزن می‌شوند.

دیگر خبرها

  • خوردن این نوع سرکه باعث لاغری می‌شود
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی»
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کَلپوره» یا «مریم نخودی»
  • مصرف پروتئین در وعده سحری منجر به تشنگی در طول روز می‌‎شود
  • بیماران مبتلا به سرطان از مصرف پروتئین غافل نشوند
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • مهمترین اشتباهات رژیم لاغری
  • خام و پخته هویج لاغر می‌کند
  • ۵ نوشیدنی مفید برای چربی‌سوزی
  • رژیم 3 روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن