Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@06:22:07 GMT

وصول چک‌های مسروقه دست قاتل را رو کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۱۰۹

مرد جوان که شب چهارشنبه آخر سال پیرمردی را در خانه‌اش به قتل رسانده و متواری شده بود پس‌از گذشت۹۹۰ روز دستگیر شد. آفتاب‌‌نیوز : بیست وپنجم اسفند سال ۹۴ خبر مرگ مردی 88 ساله در منطقه شهران خیابان شهید طوقانی به‌کلانتری ۱۴۲ کن اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل موضوع به اداره دهم قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۲۷ تهران اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارآگاهان اداره دهم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در بررسی صحنه کشف جسد، اطمینان پیدا کردند که پیرمرد بر اثر اصابت جسم سخت به قتل رسیده است؛ بنابراین پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.دختر مقتول در نخستین تحقیقات به پلیس گفت: قرار بود پدرم برای حضور در مراسم چهارشنبه پایانی سال در خانه ما باشد؛ به‌همین علت چندین نوبت با تلفن همراهش تماس گرفتم تا به‌دنبال او بروم، اما بر خلاف انتظارم پدر پاسخگوی تماس‌های من و دیگر اعضای خانواده نبود تا اینکه من برای پیگیری موضوع به خانه پدرم رفته و در آنجا با جسد وی در آشپزخانه روبه‌رو شدم.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چک‌های بانکی متعلق به مقتول در حال وصول در شعب بانکی شهر تهران است که بلافاصله طی هماهنگی با سیستم بانکی، افراد مراجعه‌کننده به شعب مختلف بانکی شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد تمامی آنها رانندگان پیک‌های موتوری هستند که جوانی از آنها درخواست کرده تاچک‌های بانکی را برایش وصول کند. با توجه به تحقیقات به عمل آمده از رانندگان پیک‌های موتوری و انجام چهره نگاری‌های متعدد، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که در تمامی موارد جوانی حدوداً ۴۰ ساله چک‌های بانکی متعلق به مقتول را به رانندگان پیک‌های موتوری تحویل داده است.
با به‌دست آمدن تصویر اولیه این شخص، تصویر وی به اعضای خانواده مقتول نشان داده شد که بلافاصله این جوان به‌نام امیر (متولد ۱۳۵۹) را که از بستگانشان بود شناسایی کردند. اعضای خانواده مقتول گفتند که پدرشان چندی قبل یک آپارتمان در شهر جدید پرند از امیر خریده بود اما پس از آن با وی درگیری و اختلاف مالی پیدا کرد.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل سکونت امیر در غرب تهران اطلاع پیدا کردند که او پس از وقوع جنایت به‌صورت ناگهانی ناپدید شده به گونه‌ای که حتی اعضای خانواده‌اش نیز اطلاعی از محل سکونت جدید وی ندارند؛ اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه امیر ادامه داشت تا اینکه اطلاع پیدا کردند که امیر به تازگی به تهران آمده و در حال حاضر در فاز چهارم شهر جدید پردیس مخفی شده است؛ بدین ترتیب ظهر روز بیستم آذر وی را دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
در اظهارات اولیه وی به سرقت دسته چک و جعل امضای مقتول برای برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اعتراف کرد، اما منکر قتل شد تا اینکه در نهایت راز جنایت را برملا کرد .
متهم در اعترافاتش در خصوص انگیزه و نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: یک خانه را به همراه وسایل داخلش در شهر جرید پرند به مقتول فروخته بودم، اما پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان خرید خانه وی مدعی شد که من قسمتی از لوازم داخل خانه را سرقت کردم. به این بهانه، به من و اعضای خانواده‌ام نسبت دزدی داد و زمانی که به این رفتارش اعتراض کردیم شروع به ناسزاگویی و فحاشی کرد تا اینکه روز حادثه به قصد صحبت به خانه مقتول رفتم.
زمانی که وارد خانه شدم او حتی اجازه صحبت به من نداد و شروع به ناسزاگویی به من و اعضای خانواده‌ام کرد و همین موضوع باعث عصبانیت من شد. در یک لحظه مقتول را به عقب هل دادم که وی تعادل خودش را از دست داد و روی زمین افتاد و سرش محکم به زمین برخورد کرد. وقتی بالای سرش رفتم متوجه شدم که او نفس نمی‌کشد. برای آنکه صحنه را سرقت نشان دهم اقدام به سرقت قسمتی از مدارک مقتول از جمله دسته چک‌های بانکی او کردم و بسرعت از خانه خارج شدم.
به‌ گزارش ایران، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چک های مسروقه چک های مسروقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل در جگرکی!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مرد جگرفروشی خبر داد که در لواسان تهران مرتکب قتل شده بود.

به گزارش فارس، سردار علی‌ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر، اظهار داشت: بامداد دوشنبه بیست و یکم اسفندماه، درگیری مرگبار ۲ مرد در یکی از خیابان‌های محله لواسان تهران از سوی رهگذران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد؛ با اعلام این خبر تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شده و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: تیم جنایی در محل حادثه با جسد مردی حدوداً ۳۸ ساله مواجه شدند که براثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد:بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مقتول که برای خوردن جگر به لواسان آمده بوده بخاطر قیمت با صاحب جگرکی درگیر شده و هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید خورد و هویت متهم شناسایی شد که کارآگاهان در گام بعدی مرد جنایتکار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر کردند.سردار گودرزی متذکر شد: مرد جگرفروش پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به قتل مرد در محله لواسان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با دستور قضائی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ مالخر که موبایل‌های دزدی را صادر می‌کردند/ اعتراف به حداقل ۱۰۰ فقره مالخری
  • خط پایان قاتل خانوادگی در کرمانشاه
  • دستگیری جگرفروش قاتل در لواسان/بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو
  • قتل مرد جوان در لواسان
  • قتل در لواسان بر سر جگر
  • قتل در جگرکی!
  • شرط جالب خانواده مقتول برای بخشش قاتل
  • خرید لباس برای بچه های بی سرپرست، شرط بخشش قاتل
  • خودروی سرقتی در توقیف پلیس اراک
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری منجر به قتل در ارومیه