Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قلعه گنج از زمانی که به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب شد، تحولات اقتصادی زیادی را شاهد بود که یکی از مهمترین و فراگیرترین آنها ، توسعه دامپروری با استفاده از نژادهای جدید ، سازگار با محیط های سخت و خشک و دارای بازدهی بالا است . در طرحی که به همت بنیاد مستضعفان کشور و همکاری مسئولان استان کرمان اجرا شده ترویج تولید محصولات لبنی با استفاده از نوعی بز بنام مورسیا در دستور کار قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حیوان کوچک که نسبت به انواع دیگر دامها ، نیاز کمی به آب و غذا دارد  میتواند با هوای گرم و محیط خشکسالی زده قلعه گنج سازگاری یابد. بز نژاد مورسیا ، روزانه 2 و نیم تا سه لیتر شیر میدهد و قادر است سالیانه 4 بزغاله هم به دنیا بیاورد و لذا کمک بسیار خوبی به ارتقا وضع معیشتی مردم محروم قلعه گنج خواهد کرد.
براساس طرح اجرا شده ، یک مجتمع اصلی برای پرورش بز مورسیا در قلعه گنج تاسیس شده است که فنون نگهداری این نوع بز و استفاده اقتصادی از آنها را به مردم آموزش میدهد و افراد داوطلب بعد از دریافت تسهیلات بانکی و ساخت یک دامداری کوچک و استاندارد ، 25 راس از این بزها را تحویل گرفته و کار خود را آغاز میکنند . تاکنون 17 دامداری کوچک اما پربازده به این شیوه در قلعه گنج تاسیس شده است و قرار است تعداد آنها تا پایان امسال به 60 دامداری برسد.

گزارشی از اقای حیدری خبرنگار صدا وسیما در قلعه گنج را با همین موضوع ملاحظه بفرمائید :

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کرمان قلعه گنج بنیاد مستضعفان اقتصاد مقاومتی دامداری بز مورسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست جدید تیم ملی؛ سورپرایزهای قلعه‌نویی برای عید نوروز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس اعلام کادر فنی تیم ملی فوتبال ٢٩ بازیکن برای دو دیدار برابر ترکمنستان در رقابتهای مقدماتی جام جهانی به اردو دعوت شدند.
اسامی این بازیکنان به شرح زیر است:

دروازه‌بانان:
علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، آریا شکوری

مدافعان:
شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی، سامان فلاح، رامین رضاییان، صالح حردانی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، حسین گودرزی

بازیکنان میانی:
امید نورافکن، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی، علی قلی‌زاده، الهیار صیادمنش، مهدی لیموچی، محمد محبی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش

مهاجمان:
مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، سردار آزمون، محمدرضا آزادی و سعید سحرخیزان

بر اساس این گزارش، آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد بدلیل مصدومیت در این اردو از همراهی تیم ملی جا ماندند که در صورت بهبود تا اردوی بعدی در لیست اردوی خرداد ماه قرار می‌گیرند.


٢٩ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی باید فردا (دوشنبه ۲۸ اسفند) ساعت ۱۲ ظهر با در دست داشتن گذرنامه خود را در هتل المپیک به کادر تیم ملی معرفی کنند.

به منظور حفظ نظم رسانه‌ای، اخبار و تصاویر پیوستن ملی‌پوشان به اردوی تیم ملی و تمرین ریکاوری ملی‌پوشان در مرکز ملی فوتبال از طریق رسانه‌های فدراسیون فوتبال در دسترس رسانه‌ها و مخاطبین قرار خواهد گرفت.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885417

دیگر خبرها

  • تولید آتل‌های هوشمند با قابلیت سفت‌شدن در ۵ دقیقه
  • توصیه جدید دانشمندان: پرورش مار به‌عنوان غذا به‌جای روش‌های مرسوم دامداری
  • اعلام لیست جدید تیم ملی؛ سورپرایزهای قلعه‌نویی برای عید نوروز
  • جوایز بخش مصاحبه و یادداشت جشنواره رسانه‌ای ابوذر به مهر رسید
  • تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است
  • چگونه عمر ماهی‌های قرمز عید را افزایش دهیم
  • فعالیت‌های بدنی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
  • عملیات ضدصهیونیستی رزمندگان فلسطینی در غزه
  • چگونه عمر ماهی‌ های قرمز عید را افزایش دهیم؟
  • چگونه عمر ماهی‌های قرمز عید را افزایش دهیم؟