Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده چهارشنبه شب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: صادرکنندگان استان مرکزی با همه سختی ها طی یک سال اخیر توانسته اند یکی از بهترین ها عملکردها را داشته باشند و امیدواریم سال آینده نیز همینگونه با افتخار دور هم جمع شویم و به سبب عبور از شرایط سخت جشن بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولیدکنندگان و صنعتگران استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی ایران توانستند با همه سختی ها کار بزرگی را انجام دهند که امروز چرخ تولید بچرخد، کارگران مشغول کار باشند، تولید با کیفیت انجام پذیرد و محصولات استان به خارج از کشور صادر شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: این در واقع یک نوع موفقیت در شرایط کنونی است. امروز هماهنگی و انسجام مطلوبی بین تولید کنندگان، صنعتگران و... با مجموعه دستگاه ها و اتاق بازرگانی را شاهد هستیم و می بینیم که با همه سختی ها کارها دارد انجام می‌شود و صادرات ما که شاخص اقتصادی استان و کشور است رشد دارد.

آقازاده بیان کرد: دولتمردان و همه دستگاه ها بایستی در کنار فعالان اقتصادی و صادرکنندگان باشند؛ آن هم در شعار نباشد و عملیاتی شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: اعطای اختیارات به استان ها می تواند موجب درمان گرفتاری هایی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارند باشد. البته دولت و وزیر جدید صنعت و معدن و تجارت این سیاست را دارند.

وی ابراز داشت: اگر مجلس پیگیر این مساله باشد و ثبت سفارش به استان ها تفویض شود، می‌تواند حرکت بسیار بزرگی برای تسهیل در صادرات باشد.

آقازاده عنوان کرد: در بسیاری از امور همچون صدور پروانه های صادرات که باید به تهران مراجعه کنیم، چنانچه این تفویض به استان‌ها انجام شود، کارها تسریع و تسهیل خواهد شد.

کد خبر 4483869

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه

آخرین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با کشورهای سوریه و عراق» و با حضور نمایندگانی از نهادهای ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به تشریح اهمیت ابعاد گسترده و متنوع روابط و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ۲ کشور عراق و سوریه پرداخت و از بخش‌های خصوصی و دولتی ایران خواست برای توسعه روابط اقتصادی با این کشورها در همه زمینه‌ها اهتمام بیشتری بورزند.

صفری با تشریح تمهیدات و اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در بغداد و دمشق برای کمک به شرکت‌های فعال یا مشتاق فعالیت در عراق و سوریه و رفع برخی مشکلات آن‌ها، تاکید کرد  که معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای تسهیل و ه‍موارتر نمودن شرایط فعالیت این شرکت‌ها دریغ نخواهد کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن بر شمردن برخی مشکلات برای فعالیت در سوریه، به تلاش‌های شبانه‌روزی سفارت ایران در دمشق و وزارت امور خارجه جهت رفع موانع و ایجاد ظرفیت‌های تازه برای کار در این کشور اشاره کرد و از شرکت‌های ایرانی خواست ارتباط و تعامل خود را با سفارت و وزارت امور خارجه تقویت کرده و جزئیات دقیق پروژه‌ها، پیشنهادها و مسائل و مشکلات خود را با این ۲ نهاد در میان بگذارند.

او با اشاره به این نکته که سوریه بعد از گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد، ‌اضافه کرد: ‌«باید تلاش کنیم در پروژه‌های موجود مشارکت داشته باشیم و این امر بدون هماهنگی، تمرکز و همراهی همه بخش‌های دست‌اندرکار ممکن نیست».

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به ریاست صفری

«مهدی شوشتری» مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این نشست گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی ایران با سوریه ارائه کرد و با اشاره به تنوع موضوعات همکاری در این زمینه افزود: «بسیاری از موضوعات باقی مانده در گفت‌وگو با مقامات سوری حل و فصل و تفاهمات جدیدی برای توسعه روابط انجام گرفته است که از آن جمله می‌توان به توافقات و تفاهمات صورت گرفته در حوزه‌های بیمه، موضوعات بانکی و ارزی، امضای الحاقیه تجارت مشترک، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل اشاره کرد».

«محمدعلی بک» مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه نیز در بخشی از این نشست با اشاره به اهمیت عراق برای ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: «هدف تعریف شده در زمینه روابط اقتصادی با عراق رسیدن به سقف ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور تا سال ۱۴۰۶ است که با تعریف پروژه‌های عمرانی، تجاری، صنعتی و همچنین تقویت همکاری‌های بانکی، حمل و نقل و گمرک امیدواریم به این هدف تا سه سال آینده دست یابیم». 

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به ریاست صفری

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌های فعال در سوریه به بیان حوزه های فعالیت و موانع موجود برای انجام پروژه‌های مورد توافق با این کشور پرداختند.

در پایان این نشست، صفری با تاکید بر اهمیت تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه به ویژه ۲ کشور عراق و سوریه افزود: «زمینه فعالیت اقتصادی در همه حوزه ها از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی، علم و فناوری، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و انرژی در این دو کشور فراهم است و باید برای در اختیار گرفتن طرح ها و پروژه های مختلف در این کشورها تلاش کنیم».

او افزود: پیگیری پروژه‌های در دست اجرا و تعریف پروژه‌های تازه باید از اولویت برخوردار باشد تا بتوانیم هر چه زودتر تاثیرات مثبت این همکاری‌ها را در روابط دوجانبه شاهد باشیم».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ میلیون دلار تخم‌مرغ در سال ۱۴۰۲ صادر شد
  • تسریع و تسهیل‌گری در صدور مجوز‌های ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با پیگیری‌های ساتبا
  • صادرات ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • مسیر ترانس خزر محرک اصلی رشد صادرات قزاقستان
  • رشد ۱۸ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان یزد
  • شهرداران در صدور پروانه منزل تسریع داشته باشند
  • صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • تحقق سیاست‌های دولت در متنوع سازی سبد صادراتی کشور
  • عوارض صادراتی سیب لغو شد