Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: سریال کارت‌های ملی هوشمند در صورت مفقودی باطل و کارت فاقد اعتبار می‌شود. آفتاب‌‌نیوز :  کارت ملی یا به عبارت دیگر سند هویتی از جمله اسناد کاربردی است که معمولا افراد برای انجام کارهای اداری یا به طور کل کارهای روزانه اجتماعی به آن نیازمند هستند.کارتی که این روزها در راستای تحقق شعار دولت الکترونیک هوشمند شده و کاربردهای فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه حفظ و نگهداری و مراقب از آن از اهمیت بالایی برخوردار است اما براساس گفته سخنگوی سازمان ثبت‌احوال همین ویژگی هوشمندی کارت باعث شده تا در صورت مفقودی امکان سوءاستفاده از کارت وجود نداشته باشد.
سیف‌الله ابوترابی در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: افرادی که کارت ملی هوشمندشان را به هر دلیلی گم کرده‌اند بایستی مستقیما به ادارات ثبت‌احوال مراجعه کرده و نسبت به دریافت کارت جدید اقدام کنند.در حقیقت افراد بایستی ابتدا با مراجعه به ثبت‌احوال، مفقودی کارت ملی هوشمندشان را اعلام کنند و پس از آن برای دریافت کارت جدید ثبت‌نام کنند.
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال ادامه داد:یکی از ویژگی‌های کارت ملی هوشمند این است که حتی اگر گم هم شود کسی نمی تواند از آن سوءاستفاده کند. یعنی پس از اعلام مفقودی کارت ملی، سریال کارت مفقودی در ثبت‌احوال باطل و کارت فاقد اعتبار می شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند سازمان ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد

غلامحسین امینی راد   اظهار کرد: با توجه به مفقودی ۲ کودک خردسال در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند.

وی افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.
فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه عصر روز گذشته با وجود تلاش‌های فراوان و حضور چند عدد پهباد در منطقه، متاسفانه شروع توفان شدید مانع پرواز پهبادها شد، بیان کرد: صبح امروز با کمک پهبادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، مدیریت هلال احمر برای جستجوی سریع تر به مدیریت واحدی در کل شهرستان‌های حوزه سیستان به شهرستان زابل واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران