Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@08:24:10 GMT

توصیه وزیر دفاع به دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۱۸۰

 امیر سرتیپ حاتمی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع که با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت علمی، جمعی از اساتید و مدیران ارشد وزارت دفاع به مناسبت روز دانشجو برگزار شد،با درود به روان پاک شهداء،شهدای هسته ای، امام شهیدان و بویژه ۳ شهید عرصه علم که منشأ حرکات عمیق در جامعه اسلامی شدند، اظهار داشت: شهداء در زمان حیات و حتی پس از حیات، منشأ برکات و خیر عظیم شدند و برگردن ما حق ویژه ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر حاتمی علم آموزی، آزادی خواهی و از همه مهم تر عدالتخواهی را از مولفه های اساسی دانشجویان عنوان کرد و افزود: عدالتخواهی دانشجویان همچون دانشجویان سال 1332 باید در تراز انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز دانشجویان در راه مبارزه با ظلم و سلطه گری، شجاعانه از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وزیر دفاع با تبیین مفهوم «عدالتخواهی» به عنوان یک مولفه اساسی دانشجوی انقلابی،خاطرنشان ساخت:‌ دانشجویان در کنار علم آموزی و شکافتن مرزهای دانش ، فرماندهان و افسران جنگ نرمی هستند که در عصر حاضر بیش از هر دوره ای باید آگاه تر و هوشیارتر در راه مبارزه با استکبار، مفهوم عدالتخواهی را در محیط بین الملل مطالبه کنند.

امیر حاتمی با بیان اینکه دنیا امروز شاهد حمایت سردمداران نظام سلطه از حکومت های ظالم است، تأکید کرد: دانشجویان می بایست با حساسیت در موضوعات و پدیده‌هاى سیاسى دنیا و منطقه از خود بپرسند چرا امروز صدها و هزاران نفر از کودکان و مردم بی گناه و مظلوم در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن کشته می شوند؟

وی در همین زمینه اضافه کرد: همانگونه که دانشجویان در دوران طاغوت با خون خود عدالتخواهی را در معنای وسیع تر پیگیری و اجرائی کردند، امروز نیز دانشجویان باید در برابر نظام سلطه و تحولات منطقه ای ،انقلابی،‌پویا و آگاهانه به دنبال تحقق عدالت در عرصه بین الملل باشند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان یک مرکز علمی مکمل در صنایع دفاع تصریح کرد:‌این دانشگاه با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی،آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی دفاعی کشور نقش خطیری در حفظ و ارتقاء قدرت بازدارندگی کشور دارد.

امیر حاتمی یکی از عوامل مهم ارتقاء توان دفاعی کشور را وجود ارزشمند سرمایه های انسانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر عنوان کرد و افزود:‌ جذب و معرفی صدها نفر از فارغ التحصیلان انقلابی، مکتبی و ولائی این دانشگاه به بدنه صنعت دفاعی کشور، دستاورد های بیشماری را به همراه داشته که با تکیه بر ظرفیت های علمی- بومی تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی مالک اشتر به خوبی توانسته تکلیف‌مداری را در اجرای مأموریت های واگذار شده عملیاتی کند،افزود: برابر ارزیابی‌های وزارت علوم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر توانسته رتبه بالایی را در سطح کشور به دست بیاورد و این دانشگاه از بهترین مراکز علمی و دانشگاهی کشور از حیث تحقیقاتی، ‌تعامل، همکاری و پیشتازی در علم بوده و توانسته همکاری خوبی با سایر وزارتخانه ها داشته باشد.

وزیر دفاع با اشاره به تلاش دشمنان در جهت تضعیف نظام و ایجاد حس یأس و ناامیدی در مردم گفت:‌ بحمدا... با رهنمود های فرمانده معظم کل قوا و تکیه بر ظرفیت های انسانی و دانشمندان متعهد و متخصص برآمده از دانشگاه های کشور بویژه دانشگاه صنعتی مالک اشتر توانسته ایم قدرت دفاعی در عرصه های گوناگون را به نحو شایسته و متناسب با نیازهای کشور ارتقاء دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از دانشجویان نمونه در عرصه های علمی و فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت دفاع دانشجو جامعه اسلامی انقلاب اسلامی آرمان های انقلاب جنگ کودکان لبنان یمن سرمایه صنعت وزارتخانه علمی و فرهنگی استکبار جنگ سوریه وزارتخانه وزیر دفاع دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فناوری‌های روز در تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی

امید امیری مدیرعامل یک گروه صنعتی در حاشیه برگزاری نخستین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با بیان نقش‌آفرینی علوم روز و دانش‌های جدید در صنعت اظهار کرد:‌ تلاش این گروه صنعتی به ارمغان آوردن کیفیت و تنوع با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و دانش فنی است و همواره پیشتاز در زمینه به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌ها در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی است.

وی عنوان کرد:‌ هدف این گروه صنعتی از شرکت در بزرگ‌ترین رویداد کاریابی دانشگاهی ارتباط مستقیم و تعامل بین جامعه دانشگاهی (دانشجویان و اعضای هیئت علمی) و صنعت است. آشنایی نزدیک دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با فعالیت‌های صنعتی می‌تواند نقش تأثیرگذاری بر آینده شغلی و دورنمای تحقیقاتی داشته باشد.

مدیرعامل گروه دماسازان بهین ویستا گفت:‌ شرکت در نمایشگاه صنعت، اشتغال و را دانشگاه (رویداد صدرا) می‌تواند آغاز مناسبی برای شناسایی مشکلات جاری صنعت باشد تا به این‌صورت ارتباط دانشگاه و صنعت مستحکم‌تر شود و بتوانیم در راستای طرح پویش اشتغال و کارآفرینی از افراد مستعد و توانمند دعوت به همکاری کنیم.

فلانی بیان کرد:‌ این گروه صنعتی مفتخر است که با اخذ نمایندگی و تأمین تجهیزات در بخش‌های مختلف سیستم‌های سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع با توجه به مهارت و تجربه تیم خود، سیستم‌های باکیفیت و مدرن را به جامعه ارائه می‌دهد و با پشتوانه قوی از ابتدای مسیر با ارائه مشاوره‌های تخصصی و انتخاب سیستمی متناسب با پروژه تا اجرا و تجهیز کامل آن در کنار مردم هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • استفاده از فناوری‌های روز در تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی
  • برگزاری پنجمین دوره جشنواره مالک اشتر در سردشت 
  • ونزوئلا سمبل مقاومت است و به گسترش مراودات علمی با این کشور علاقمندیم
  • واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شهرستان خواف راه‌اندازی می‌شود
  • بسیج اساتید دانشگاه آزاد ابهر موفق‌ترین کانون استان زنجان شد
  • تصویب شش پردیس علم و فناوری از سوی هیئت امنای دانشگاه تهران
  • از حکم لغو تحریم دانشگاه شریف تا ورود غول‌های رسانه‌ای به دشمنی‌های علمی
  • دفاع مقدس نسلی نظیر سردار سلیمانی‌ها پرورش داد
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان