Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:54:30 GMT

ديدار هيات روس با بشار اسد در دمشق

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۲۲۸

ديدار هيات روس با بشار اسد در دمشق

خبرگزاري آريا - هياتي متشکل از مقامات وزارت دفاع و خارجه روسيه روز چهارشنبه در دمشق با «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه ديدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزارت خارجه روسيه در بيانيه‌اي اعلام کرد هيات روس و بشار اسد در اين ديدار درخصوص مسائل منطقه و همچنين تشکيل کميته قانون اساسي و تحولات سوريه بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام وزارت خارجه روسيه، دوطرف در اين ديدار توجه ويژه‌اي به ماموريت تشکيل و آغاز فعاليت کميته قانون اساسي بر اساس تصميمات کنگره گفت‌ وگوي ملي سوريه و قطعنامه 2254 شوراي امنيت سازمان ملل داشتند.
«الکساندر لاورنتيف» Alexander Lavrentiev نماينده ويژه «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه در امور سوريه و «سرگئي ورشينين» Sergey Vershinin ، معاون وزير خارجه روسيه در امور خاورميانه در اين ديدار حضور داشتند.
کنگره گفتگوي ملي سوريه روزهاي 29 و 30 ژانويه در شهر «سوچي» روسيه برگزار شد.
در اين نشست بر تشکيل کميته قانون اساسي با مشارکت نمايندگان دولت و معارضان سوري با هدف انجام اصلاحات قانون اساسي که به حل و فصل سياسي بحران سوريه زير نظر سازمان ملل و بر اساس قطعنامه 2254 شوراي امنيت کمک مي‌کند، تاکيد شد.
توافق در خصوص برگزاري کنگره گفتگوي ملي سوريه، در جريان نشست نوامبر 2017 سران جمهوري اسلامي ايران، روسيه و ترکيه (کشورهاي ضامن روند آستانه) در روسيه به دست آمد.
مذاکرات آستانه از ژانويه 2017 با ابتکار جمهوري اسلامي ايران و همکاري روسيه و ترکيه، با هدف برقراري صلح در سوريه آغاز شده است.
بحران در سوريه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎هاي تروريستي مورد حمايت عربستان، آمريکا و متحدانشان براي تغيير معادلات منطقه به نفع رژيم صهيونيستي آغاز شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد

رئیس‌جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ پس از بازگشت از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، از محلات جنوب غرب شهر تهران بازدید کرد و در منزل شهید مدافع حرم علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشت.

وی با بیان اینکه این شهدای عزیز در حال انجام مأموریت بزرگ حفظ امنیت کشور و منطقه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند، افزود: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

رئیس جمهور به پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این جنایت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: به طور قطع آثار و برکات خون این شهدای عزیز در نهایت منجر به نابودی کامل این رژیم خبیث و جنایتکار خواهد شد.

کد خبر 747952

دیگر خبرها

  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد