Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که یک شرکت چینی فعال در عرصه خدمات نفتی موسوم به «گروه ژره» موافقت کرده است که با پرداخت بیش از ۲.۷ میلیون دلار، به دعوی مربوط در خصوص روابط تجاری با ایران و نقض تحریمهای آمریکا علیه تهران خاتمه دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا در اتهامات وارده خود به ۱۱ نمونه «آشکار» از انتقال اقلام مرتبط با میادین نفتی همچون قطعات یدکی، لوله های کویل و پمپ اشاره کرد و آن را «موردی فاحش» خواند؛ و اینکه گروه ژره عامدانه این موارد نقض را افشاء نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان این شرکت نفتی چین تاکنون از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در اعلامیه منتشره بر روی تارنمای خود ادعا کرد: «موارد نقض فاحش شامل صادرات یا صادرات مجدد و اقدام به صادرات یا صادرات مجدد کالاهای ساخت آمریکا است که مقصد نهایی آنان مصرف کنندگان در ایران از طریق چین بود».

این وزارتخانه در ادامه مدعی شد که «گروه ژره با علم به این که برخی اقلام ساخت آمریکا قرار است برای تولید یا افزوده شدن به کالاهای ساخت چین و سپس عرضه، ارسال از طریق دریا یا صادرات مجدد به دست مصرف کنندگان نهایی در ایران برسد، این اقلام را صادر کرد».

گفتنی است که در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران در ماه مه، واشنگتن به بهانه برنامه هسته ای و موشک بالستیک و همچنین نقض ادعایی حقوق بشر در ایران، مجدداً تحریمهایی علیه تهران وضع کرده است.

کد خبر 4483871

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران تحریم اقتصادی ایران چین وزارت خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد