Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «ما ژائوشو» نماینده چین در سازمان ملل متحد در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت، با اشاره به گزارش دبیر کل این سازمان درخصوص قطعنامه 2231، از وی خواست که رویکرد بی‌طرفانه‌تری در تهیه گزارش‌ها پیش گرفته و از افزودن اطلاعات تایید نشده اجتناب کند.

به گزارش ایرنا، وی با قدردانی از ذکر مواردی همچون لزوم حفظ روابط تجاری با ایران و اجرای برجام گفت: از سوی دیگر معتقدیم که گزارش باید متوازن و بی‌طرفانه و بازتاب دهنده وضعیت اجرای قطعنامه 2231 باشد و نگرانی‌های ایران را مورد توجه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل باید منحصرا در حوزه اختیارات خود فعالیت و از افزودن اطلاعات تایید نشده اجتناب کند.
«ما» ادامه داد: برجام به عنوان توافقی بین‌المللی و مورد حمایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، در حکم قانونی بین‌المللی بوده و دستاوردی بزرگ در عرصه چندجانبه‌گرایی به حساب می‌آید.
وی، توافق را برای حفظ امنیت و ثبات خاورمیانه ضروری خواند و گفت: برجام، تامین کننده منافع مشترک جامعه بین‌المللی است.
نماینده چین با انتقاد از خروج آمریکا از برجام ادامه داد: اعضای باقی مانده با حس مسئولیت‌پذیری، متمرکز بر تداوم اجرای آن و حفظ روابط تجاری با ایران هستند. این اقدام مورد حمایت جامعه جهانی قرار گرفته است.
«ما» با تاکید بر گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران گفت : تجربه نشان داده که برجام توافقی اثربخش بوده و نیاز است که به صورت کامل به اجرا در بیاید.
وی ادامه داد: امیدوارم ایران بتواند به اجرای تعهداتش ادامه دهد و دیگر طرف‌ها هم به تعهدات خود پایبندی نشان دهند.
نشست شورای امنیت روز چهارشنبه با موضوع قطعنامه 2231 برگزار شد که پیرو برجام به تصویب رسیده بود.
گرچه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا قصد داشت که این نشست را به فرصتی برای ایران‌هراسی تبدیل کند، عدم همراهی دیگر کشورها موجب شد که در این هدف تنها مانده و در نشست شورا منزوی شود.
پیش از این نشست، اعضای فعلی و آتی اروپایی شورای امنیت در بیانیه ای، بار دیگر حمایت خود را از برجام اعلام کردند.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در گزارشی که به این شورا ارائه داد، برجام را یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و ضروری برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.
با این وجود و به گفته رسانه‌ها، در این گزارش به ادعاهایی درباره مشابهت ساختار برخی موشک های شلیک شده از سوی نیروهای یمنی به عربستان با موشک های ایرانی نیز اشاره شده بود.
این در شرایطی است که این ادعاهای بی اساس پیشتر از سوی «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تکذیب شده بود.
قاسمی گفته بود: همگان به خوبی می‌دانند با توجه به محاصره کامل مردم یمن که در قحطی و تنگناهای معیشتی و انواع بیماری های مزمن به سر می برند و در برابر بمباران روزانه سعودی و ائتلاف جنگ افروزان مقاومت کرده و حتی از دریافت مایحتاج اولیه زندگی و دارو نیز محروم شده اند، ادعای ارسال موشک به مردم یمن، سناریو پردازی کودکانه، ناشیانه و کذبی است که هرگز نمی تواند کمکی به تطهیر جنایات متجاوزین کند.
کشورهای غربی در شرایطی ایران را به حمایت تسلیحاتی از نیروهای مقاومت یمن متهم می‌کنند که سالیان طولانی است با فروش تسلیحات کشنده به عربستان و دیگر اعضای ائتلاف سعودی، موجب در خون غلتیدن روزانه ده‌ها مرد، زن و کودک بی‌گناه یمنی شده‌اند.
شبس ** 9386 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين شوراي امنيت برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه

سازمان‌های مختلف وابسته به سازمان ملل با اشاره به وضعیت روانی و جسمی بسیار وخیم کودکان غزه در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی نسبت به آسیب‌های روحی و روانی شدیدی که در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه به کودکان فلسطینی در این منطقه وارد شده است هشدار داده و اعلام کرد که کودکان غزه از سطوح ویرانگر و بالایی از اضطراب رنج می‌برند.

در بیانیه این آژانس آمده است که تیم آنروا با کودکان و نوجوانان در نوار غزه برای کاهش تاثیرات وحشتناک جنگ روی آنها کار می‌کند اما این کودکان وضعیت بسیار اسفباری دارند.

از سوی دیگر «سندی ماکین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد با اشاره به وقوع قحطی گسترده در شمال نوار غزه اعلام کرد که غزه از قحطی فراگیر رنج می‌برد و بعد از گذشت 7 ماه از این جنگ ویرانگر، مردم غزه دچار کمبود شدید مواد غذایی و ناامنی غذایی هستند. آنچه که ما در واقعیت روی زمین در نوار غزه می‌بینیم بسیار وحشتناک است و حتی نگاه کردن و یا شنیدن درباره آن هم بسیار سخت می‌باشد و باید هرچه سریعتر آتش بس در این منطقه برقرار شود.

همچنین آنروآ گزارش داد که 90 درصد از مردم نوار غزه به طور کامل برای تامین منابع غذایی خود به ورود کمک‌ها نیاز دارند. در این میان وضعیت کودکان بسیار بد بوده و آنها از کم آبی و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی به توصیف وضعیت فوق بحرانی کودکان در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که جنگ غزه بسیاری از کودکان را مجبور کرده چشمان خود را ببندند و گورستان‌هایی در رفح وجود دارد که پر از کودکان است‌. حملات هوایی شدید طی این هفته موجب قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان بزرگسال و کودک در رفح شده است. بیش از شش ماه از جنگ در نوار غزه می‌گذرد و این جنگ در حال شکستن سیاه‌ترین رکوردها در جنایت علیه بشریت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که طبق آمار رسمی بیش از 14هزار کودک در نوار غزه قتل عام شده‌اند و با توجه به تهدیدات برای ادامه تجاوزات این اوضاع بدتر می‌شود.

سخنگوی یونیسف هشدار داد که حمله به رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت؛ زیرا رفح در واقع شهر کودکان است، جایی که حدود 600 هزار کودک در آن زندگی می‌کنند. همچنین وضعیت بزرگترین بیمارستان باقیمانده در غزه یعنی بیمارستان اروپایی هم بسیار وخیم است.

وی گفت که من در ماه آوریل گذشته به این بیمارستان سر زدم و جراح کودکان بالای سر کودک کوچکی به نام محمود خم شده بود که بر اثر انفجار موشکی که به خانه‌شان اصابت کرده بود، در سرش احساس درد می‌کرد. این جراح در حالی که داشت اشک می‌ریخت از من پرسید: مگر این پسربچه چه کار کرده است؟ امروز از 36 بیمارستان غزه تنها 10 بیمارستان هنوز فعال هستند که آنها هم به طور جزئی کار می‌کنند و این در حالی است که همه کودکان غزه نیاز به مراقبت‌های بهداشتی دارند.

یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل استیونیسف: 600 هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟