Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@23:20:58 GMT

آدم برفی فضایی!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۳۴۰

آدم برفی فضایی!

آژانس فضایی اروپا اخیرا در شبکه اجتماعی خود در اینستاگرام تصویری جالب از دو قمر زحل که تصویر یک آدم برفی را ایجاد کرده‌اند، به اشتراک گذاشته است.

به گزارش ایسنا، این تصویر که توسط فضاپیما کاسینی-هویگنس ثبت شده بود، بسیار جالب به نظر می‌رسد.

در این تصویر، دو قمر زحل به نام قمر" رئا"(Rhea) و قمر "دیونه"(Dione) قابل مشاهده هستند که در این تصویر همانند یک قمر به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاسینی-هویگنس یکی از برنامه‌های قدیمی‌تر برنامه "فلگ‌شیپ" ناسا و همچنین یکی از مهمترین ماموریت‌های فضایی است که بطور مشترک توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا و برای کاوش سیاره زحل و قمرهای آن به فضا فرستاده شده‌ بود.

فضاپیما دارای دو بخش اصلی بود: مدارگرد فضایی پژوهشی کاسینی به همراه کاوشگر هویگنس که از کاسینی به سمت یکی از ماه‌های زحل بنام "تیتان"(Titan) فرستاده شد و اطلاعاتی از سطح آن به زمین فرستاد.

در پانزده سپتامبر ۲۰۱۷ کاوشگر کاسینی بنا به تصمیم ناسا برای جلوگیری از برخورد کنترل نشده کاوشگر با ماه‌های زحل(به خصوص تیان) و احتمال آلودگی یا نابودی هرگونه زیست فرازمینی احتمالی در آن‌ها، با استفاده از آخرین مقادیر سوخت باقیمانده به درون جو زحل سقوط کرده و بخشی از سیاره‌ای شد که بیش از یک دهه را به مطالعه آن پرداخته بود. با نابودی کاسینی و دریافت آخرین اطلاعات فرستاده شده از کاوشگر این مأموریت پایان یافت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد

دریافت 14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این نخستین باری است که یک کشور چنین ماموریتی انجام می دهد.

چین در همین راستا یک موشک لانگ مارچ5 همراه کاوشگر حدودا 8 متریک تنی چانگ6 در ساعت 9:27 دقیقه دیروز به وقت گرینویچ از مقر پرتاب فضایی ونچانگ در جنوب جزیره هاینان به فضا پرتاب کرد. چانگ 6 قرار است در حوضچه آیتکن واقع در قطب جنوب و در قسمت دور افتاده ماه فرود بیاید که همیشه دور از زمین است. این کاوشگر قرار است نمونه های سنگ و خاک را از ماه جمع آوری و به زمین بفرستد.

این عملیات نقطه عطف دیگری در برنامه اکتشافات فضایی چین به حساب می آید. این کشور در سال 2018 میلادی برای نخستین بار ماموریت چانگ 4 به ماه را انجام داد. کاوشگر این ماموریت در قسمت دورافتاده ماه فرود آمد. در 2020 میلادی نیز در ماموریت چانگ5 برای نخستین بار پس از 44 سال نمونه هایی از خاک ماه جمع آوری و به زمین ارسال شد. اکنون چین با انجام ماموریت چانگ 6 احتمالا به نخستین کشوری تبدیل می شود که نمونه هایی از قسمت مخفی ماه به زمین می آورد.

محققان، دیپلمات ها و مقامات سازمان فضایی کشورهای مختلف از جمله فرانسه، ایتالیا، پاکستان و اتحادیه اروپا هنگام پرتاب این موشک در حضور داشتند. تمام این کشورها محموله ای را همراه کاوشگر چانگ6 به ماه فرستاده اند.

کد خبر 6096177

دیگر خبرها

  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!