Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اخیرا و در حالی که موارد متعددی از خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان جلیقه زرد منتشر شده است گروهی از ناظران حقوق بشری مستقر در شمال این کشور و محلی که هزاران پناهجو در آن ساکن هستند گزارشی از خشونت و نقض حقوق بشر علیه پناهجویان از سوی پلیس فرانسه را منتشر کرده‌اند که حقایق تکان دهنده‌ای را برملا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که خشونت پلیس فرانسه علیه پناهجوان اردوگاه «کاله» به شدت در حال افزایش است و این خشونت به امری معمول در زندگی روزمره آن‌ها تبدیل شده است.

حدود دو سال از حکم دادگاه فرانسه مبنی بر بسته شدن اردوگاه کاله در شمال این کشور می‌گذرد، اما هنوز تعداد زیادی پناهجو با کمترین امکانات در این پناهگاه زندگی می‌کنند که مورد هدف قاچاقچیان انسان قرار می‌گیرند.

 

پ

یش از تخریب اردوگاه کاله حدود ۸ هزار پناهجو در این اردوگاه زندگی می‌کردند و این آمار در برخی از مقاطع زمانی به ۱۰ هزار نفر نیز می‌رسید که در پی تخریب اردوگاه این افراد به مراکز پذیرش در سراسر فرانسه منتقل شدند، اما طی ماه‌های گذشته تعداد پناهجویانی که به این اردوگاه وارد می‌شوند در حال افزایش بوده و در حال حاضر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر در این اردوگاه زندگی می‌کنند.

گزارش‌های انتشار یافته حاکی از آن است که پلیس فرانسه از اقدامات خشونت‌آمیزی مانند ضرب و شتم و اسپری مواد شیمیایی علیه پناهجویان در این اردوگاه تخریب شده استفاده می‌کند و اقدام به بازداشت آن‌ها کرده است.

 

 

ایندیپندنت در گزارشی به این موضوع پرداخته و به نقل از سازمان فعالان حقوقی مستقر در کاله می‌نویسد: در کاله در شمال فرانسه این نوع رفتار یک مورد کمیاب نبوده و هر کسی که در اینجا زندگی می‌کند دست‎کم یک بار هدف آزار فیزیکی پلیس قرار گرفته است.

این سخنان را «شارلوت هد» از سازمان «ناظران حقوق بشر» می‌گوید؛ سازمانی که سال ۲۰۱۷ و با هدف بررسی خشونت‌های پلیس فرانسه در کاله علیه پناهجویان تأسیس شده است.

 

 

اگرچه حدود ۲ سال پیش اردوگاه کاله بسته شده، اما هم اکنون حدود ۱۵۰۰ نفر از کشور‌هایی شامل اریتره، سودان، اتیوپی و افغانستان در این منطقه زندگی می‌کنند و اغلب، این افراد بدون آب، غذا، سرپناه و لوازم کافی به سر می‌برند.

یک هفته پیش از روز ۱۰ دسامبر به عنوان روز حقوق بشر ۴ انجمنی که از نزدیک با این پناهجویان در ارتباط بوده‌اند گزارشی از خشونت پلیس فرانسه در فاطه ۱۲ ماهه از نوامبر ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸ منتشر کردند.

بر اساس این گزارش در این فاصله یک ساله ۹۷۲ مورد خشونت فیزیکی از سوی پلیس فرانسه روی داده که این اقدامات شامل استفاده از گاز اشک‌آور، تخریب اموال شخصی و دیگر موارد نقض حقوق بشر است.

 

 

شارلوت می‌گوید: طی ماه گذشته و حتی پیش از آن تعداد اقدامات شدید و خشن پلیس که به ما گزارش شده به شدت افزایش یافته است؛ ما با جوان ۲۰ ساله‌ای صحبت کردیم که تا حدی مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته که از هوش رفته است و یا افرادی که پلیس گاز اشک آور را در دهان آن‌ها اسپری کرده است. موضوعی بسیار بسیار بد.

به نقل از این ناظر حقوق بشر در گزارش ایندیپندنت آمده است: این خشونت‌ها هم فیزیکی و هم روحی هستند؛ این رفتار شامل اخراج، ارعاب، مصادره و ضبط لوازم، از میان بردن تجهیزات، و استفاده از مواد شیمیایی علیه پناهجویان است.

 

 

هد شارلوت می‌گوید: این در حالی است که بسیاری از این رفتارهای خشونت آمیز گزارش نشده‌اند و دلیل این امر آن است که خشونت‌ها به حدی زیاد شده که برای پناهجویان تبدیل به امری عادی شده و آن‌ها این موضوع را گزارش نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش پس از تخریب اردوگاه جنگلی کاله در اکتبر سال ۲۰۱۶ بسیاری از پناهجویان به اردوگاه «گرنده-سینث» در مناطق فقیرنشین دانکرک منتقل شدند، اما در ماه سپتامبر سال جاری اخراج گسترده پناهجویان از این اردوگاه نیز صورت گرفت و حدود ۴۰۰ نفر شامل ۶۰ خانواده و ۱۰۰ کودک به وسیله اتوبوس‌هایی به اردوگاه‌های مخصوص فرستاده شدند، اما به دلیل تکمیل بودن ظرفیت این اردوگاه‌ها، اتوبوس‌های حامل این پناهجویان به دانکرک برگشته و در سطح خیابان‌ها و جنگل‌های اطراف آواره شدند.

 

 

ایندیپندنت در ادامه گزارش خود می‌نویسد: حضور پلیس در مناطقی که این پناهجویان زندگی می‌کنند رو به افزایش بوده و به خصوص این افزایش در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ و زمانی که اردوگاه کاله تخریب نشده بود بسیار شدید بوده و در ژانویه سال ۲۰۱۸ نیز تعداد افسران پلیس حاضر در این مناطق ۱۲۰۰ نفر برآورد شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فرانسه فرانسه اردوگاه کاله جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مقر جنبش فتح در نابلس/ راهپیمایی حمایت از غزه در طولکرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردوگاه بلاطه در نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

همچنین شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان اشغالگر شب گذشته و نخستین ساعات بامداد امروز به فلسطینیان در شهرک بیت امر در شمال الخلیل و منطقه یطا در جنوب این شهر حمله کردند.

سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در یورش نظامیان اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در کرانه باختری بر اثر اصابت گلوله مجروح شده است.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که نظامیان اشغالگر مقر جنبش فتح را در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس قبل از عقب‌نشینی از این اردوگاه منفجر کردند.

منابع رسانه‌ای محلی هم گزارش دادند که نظامیان صهیونیست یک خودرو را بین شهرک های «عاروره» و «مزارع نوبانی» در شمال غربی رام الله در کرانه باختری اشغالی منفجر کردند.

این تحولات در حالی است که راهپیمایی گسترده‌ای در خیابان های شهر طولکرم در کرانه باختری در حمایت از غزه و محکومیت جنایات اشغالگر اسرائیل برگزار شد.

در شهر جنین هم انفجار و درگیری با نظامیان اشغالگر هنگام عقب‌نشینی برخی خودروهای آنها از این شهر رخ داد و دو جوان فلسطینی دستگیر شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که نظامیان اشغالگر به اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری هم یورش بردند و پس از چند ساعت و حمله به خانه‌های فلسطینیان و بازداشت شماری از آنها از این اردوگاه عقب‌نشینی کردند.

کد خبر 6062563

دیگر خبرها

  • پشت پرده ‌خرید و فروش اموال دزدی
  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • ۱۱ فلسطینی دیگر در رفح به شهادت رسیدند
  • در زندان فوق امنیتی در سنگاپور چه می‌گذرد؟/ از 8 مدل صبحانه تا زندگی در سلول‌های انفرادی
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس فدراسیون فوتبال چین!
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین!
  • انفجار مقر جنبش فتح در نابلس/ راهپیمایی حمایت از غزه در طولکرم