Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - اداره کل هواشناسي کردستان در توصيه هاي خود به کشاورزان بر کشت انتظاري حبوبات (نخود) و کشت حفاظتي گلرنگ ديم در چند روز آينده تاکيد کرده است.

مديرکل هواشناسي استان کردستان روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: کشت انتظاري حبوبات (نخود) و گلرنگ ديم ترجيحا به صورت حفاظتي، در صورت گاورو شدن زمين و عدم پوشش برف و يخ زدگي خاک، پايش مزارع کلزا از نظر آفت شته مومي و مبارزه شيميايي در صورت نياز با مشورت کارشناسان از توصيه هاي هواشناسي به کشاورزان در چند روز آينده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحيم صديقي اظهار داشت: در بخش باغباني توصيه هاي هواشناسي شامل استفاده از نهال ليبل دار (شناسه دار) و داراي گواهي بهداشتي از نهالستان هاي مجوز دار و معتبر جهت احداث باغ و نتظيم دما و رطوبت گلخانه ها و سالن هاي پرورش قارچ خوراکي با توجه به تغييرات دما و رطوبت هوا است.
وي با اشاره به اينکه از ديروز وضعيت جوي نسبتا آرام و پايدار است، افزود: امروز و فردا با فعاليت سامانه نسبتا ضعيف بارشي در سطح استان بخصوص در قسمت هايي از شمال و غرب (بانه، سقز، مريوان، سروآباد، زرينه و هزارکانيان) شاهد بارش هاي پراکنده باران و برف (مناطق کوهستاني، گردنه ها و ارتفاعات برف) خواهيم بود.
مديرکل هواشناسي کردستان يادآور شد: از اواخر روز جمعه اين موج از آسمان استان خارج شده و دوباره در روزهاي شنبه و يکشنبه هفته آينده هواي استان آرام و پايدار است.
وي تاکيد کرد: الگوها و نقشه هاي هواشناسي بيانگر فعاليت يک موج بسيار فعال بارشي در روزهاي دوشنبه تا چهارشنبه هفته آينده است که در برخي نقاط اين استان بارش هاي سنگين برف را به همراه دارد.
صديقي گفت: شرايط سرما و يخبندان شبانه همچنان تا روز شنبه بر بيشتر مناطق استان کردستان حاکم است و احتمال مي رود در سه روز آينده (بخصوص ساعات اوليه صبح) پديده وارونگي هوا منجر به انباشت آلاينده ها در شهرهاي سنندج و سقز شود.
به گزارش ايرنا، ميانگين سالانه بارش باران در استان کردستان بيش از 540 ميلي متر است که اين مقدار 2 برابر ميانگين کشوري است.
در سال زراعي 97 - 96 نيز تراز بارندگي در همه ايستگاه هاي استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت ميانگين 555 ميلي متر بارندگي داشت.
سال زراعي (آبي) از اول مهر هر سال شروع و به پايان شهريور سال بعد ختم مي شود.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، «سجیع عطیه» از نمایندگان پارلمان لبنان در گفت و گویی رادیویی تاکید کرد: اواخر هفته جاری و یا نهایتا هفته آینده زمانی تعیین کننده برای توافق درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان است.

وی در ادامه افزود: فراکسیون اعتدال ملی لبنان در روزهای آینده نتیجه رایزنی های خود درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید را اعلام خواهد کرد، همزمان با این مساله قرار است که «جبران باسیل» رهبر جریان ملی آزاد با «سمیر جعجع» رئیس حزب قوات لبنانی دیدار و گفت و گو داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای فراکسیون اعتدال ملی همچنین در روزهای آینده دیداری با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان خواهند داشت و در این جلسه به طور جدی درباره خروج از خلاء ریاست جمهوری رایزنی خواهند کرد.

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به وجود فشارهایی از سوی فرانسه و آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و خروج از خلاء طولانی ریاست جمهوری، تاکید کرد: من از گروه های سیاسی لبنانی می خواهم که با در نظر گرفتن منافع ملی موانع را کنار گذاشته و مسیر را برای انتخاب رئیس جمهور جدید هموار کنند.

کد خبر 6086726 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان