Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - اداره کل هواشناسي کردستان در توصيه هاي خود به کشاورزان بر کشت انتظاري حبوبات (نخود) و کشت حفاظتي گلرنگ ديم در چند روز آينده تاکيد کرده است.

مديرکل هواشناسي استان کردستان روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: کشت انتظاري حبوبات (نخود) و گلرنگ ديم ترجيحا به صورت حفاظتي، در صورت گاورو شدن زمين و عدم پوشش برف و يخ زدگي خاک، پايش مزارع کلزا از نظر آفت شته مومي و مبارزه شيميايي در صورت نياز با مشورت کارشناسان از توصيه هاي هواشناسي به کشاورزان در چند روز آينده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحيم صديقي اظهار داشت: در بخش باغباني توصيه هاي هواشناسي شامل استفاده از نهال ليبل دار (شناسه دار) و داراي گواهي بهداشتي از نهالستان هاي مجوز دار و معتبر جهت احداث باغ و نتظيم دما و رطوبت گلخانه ها و سالن هاي پرورش قارچ خوراکي با توجه به تغييرات دما و رطوبت هوا است.
وي با اشاره به اينکه از ديروز وضعيت جوي نسبتا آرام و پايدار است، افزود: امروز و فردا با فعاليت سامانه نسبتا ضعيف بارشي در سطح استان بخصوص در قسمت هايي از شمال و غرب (بانه، سقز، مريوان، سروآباد، زرينه و هزارکانيان) شاهد بارش هاي پراکنده باران و برف (مناطق کوهستاني، گردنه ها و ارتفاعات برف) خواهيم بود.
مديرکل هواشناسي کردستان يادآور شد: از اواخر روز جمعه اين موج از آسمان استان خارج شده و دوباره در روزهاي شنبه و يکشنبه هفته آينده هواي استان آرام و پايدار است.
وي تاکيد کرد: الگوها و نقشه هاي هواشناسي بيانگر فعاليت يک موج بسيار فعال بارشي در روزهاي دوشنبه تا چهارشنبه هفته آينده است که در برخي نقاط اين استان بارش هاي سنگين برف را به همراه دارد.
صديقي گفت: شرايط سرما و يخبندان شبانه همچنان تا روز شنبه بر بيشتر مناطق استان کردستان حاکم است و احتمال مي رود در سه روز آينده (بخصوص ساعات اوليه صبح) پديده وارونگي هوا منجر به انباشت آلاينده ها در شهرهاي سنندج و سقز شود.
به گزارش ايرنا، ميانگين سالانه بارش باران در استان کردستان بيش از 540 ميلي متر است که اين مقدار 2 برابر ميانگين کشوري است.
در سال زراعي 97 - 96 نيز تراز بارندگي در همه ايستگاه هاي استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت ميانگين 555 ميلي متر بارندگي داشت.
سال زراعي (آبي) از اول مهر هر سال شروع و به پايان شهريور سال بعد ختم مي شود.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز هواشناسی کردستان؛ احتمال وقوع سیل

وضعیت جوی آب و هوایی و هشدارهای هواشناسی حاکی از صدور هشدار قرمز و احتمال وقوع سیل در پایاب سدهای استان کردستان دارد.

به گزارش تسنیم، همزمان با فعالیت سامانه بارشی که از شب گذشته در استان کردستان آغاز و تا ظهر امروز در برخی نقاط ادامه داشت، میزان بارش‌ها اوج گرفت و بسیاری از مناطق را در بر گرفت.

پیش‌ از ظهر امروز میزان بارش‌ها در سنندج بسیار شدید و باعث آبگرفتگی بسیاری از معابر شد. هم‌اکنون نیز آسمان مرکز کردستان با رگبار و وزش باد شدید همراه است.

در همین زمینه، رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از صدور هشدار قرمز هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی از امشب تا سه‌شنبه شب در محدوده سطح قرمز پیش‌بینی شده و در این مدت امکان سقوط بهمن، رانش زمین و سیل در انتظار است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها شهرستان بانه، سروآباد، سلین، کامیاران، مریوان، غرب سنندج و سقز را در بر خواهد گرفت، گفت: روز سه‌شنبه بارش‌ها مناطق نیمه غربی و جنوبی استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با هشدار احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها افزود: اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌ها در انتظار رانندگان است، بنابراین انتظار می‌رود که شهروندان از تردد و مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

احتمال وقوع سیل

آرش آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز نسبت به احتمال وقوع سیل در پایاب سدهای استان هشدار داد و اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش‌رو، وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان خاصه پایاب سدها، بسیار محتمل است.

وی تأکید کرد: شهروندان از عبور و حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها و مخازن سدهای استان امتناع و باغداران و کشاورزان در رعایت موارد ایمنی تمهیدات جدی را به‌کار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان افزود: همچنین هم‌استانی‌ها و گردشگران از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پایین دست سدها در چند روز آینده به‌طور جدی پرهیز کرده تا از بروز حوادث غیرمترقبه در اثر سیلاب‌های احتمالی و خطرات دیگر پیشگیری به عمل آید.

به گزارش تسنیم، کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی در غرب کشور واقع شده است و هر ساله بارش‌ها از اواسط پاییز آغاز و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد. جاده‌های بین شهری استان دارای 38 محور برف‌گیر و جاده‌های روستایی نیز دارای 66 گردنه برف‌گیر است و این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتاً لغزنده و مواقع برفی مسدود و یا با اختلال مواجه خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار سازمان هواشناسی: احتمال وقوع سیل در ۱۰ استان هشدار هواشناسی درباره وقوع توفان امشب تهران/ هنگام توفان در یک ساختمان پناه بگیرید

دیگر خبرها

  • (هشدار) نوروز قرمز؛ برف سنگین در مسیر چند استان
  • ادامه بارش‌ها تا چهارشنبه آینده
  • صدور هشدار قرمز هواشناسی کردستان؛ احتمال وقوع سیل
  • استاندار کردستان: سد ژاوه سال آینده آبگیری می‌شود
  • چگونه آش خوشمزه و به صرفه بپزیم؟
  • پیس بینی وضعیت هوای کردستان در روز عید
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • توصیه‌هایی برای تغذیه سالم به روزه داران