Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به حمایت دولت از شرکت‌های دارویی زنجیره دارو و تامین منابع ارزی مورد نیاز این بخش، از اختصاص 3.5 میلیون دلار به این بخش خبر داد.

غلامرضا اصغری در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستاوردهای این دانشگاه در بسیاری از زمینه ها را الهام بخش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری با بیان اینکه اقدامات تاثیرگذار علوم پزشکی شیراز در زمینه غذا و دارو می‌تواند به عنوان الگو به سایر دانشگاه‌ها معرفی شود، افزود: تاثیر این اقدامات در تحول نظام سلامت دیده می‌شود .

رئیس سازمان غذا و دارو، تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو را از اولویت های این بخش برشمرد.

مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت نیز با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در اثر بیماری های ناشی از غذا در جهان که بخشی از این آمار مربوط به کودکان زیر پنج سال است، بر اهمیت تامین سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد.

وحید مفید با بیان اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای امنیت غذایی در کشور، به مدیریت مصرف نمک، به عنوان یکی از این اولویت ها اشاره کرد که به ویژه در نان های مصرفی، تحت نظارت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کاهش هزینه ها را اولویت مهم این دانشگاه عنوان کرد که با کمک بررسی وضعیت موجود و مدیریت کارآمد هزینه ها در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی در حال انجام است.

علی بهادر با اشاره به مراجعه مردم استان های همجوار به فارس برای دریافت خدمات سلامت، بر اهمیت حمایت از این استان برای توسعه خدمات رسانی، تاکید کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای ثمربخشی طرح تحول نظام سلامت در عرصه خدمات دارویی فارس، از پیگیری این موضوع در نشست های سیاستگذاری ستاد تحول سلامت دانشگاه خبر داد که تاکنون ۲۵ نشست از این ستاد برگزار شده و ۳۱۰ مصوبه به همراه داشته است.

عبدالخالق کشاورزی با اعلام آمار کاهش ۳۵ درصدی تعداد آزمایش‌ها در استان، بر اساس آمار مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، این امر را تلاشی در این راستا برشمرد.

او ضمن معرفی سامانه کنترل داروهای پرهزینه برای اعلام ماهانه داروهای پرهزینه از سوی بیمارستان‌های دانشگاه خاطرنشان کرد: ۱۲ و نیم میلیارد ریال در آنتی بیوتیک های پرهزینه طی ماه های تیر تا آبان در ۳۰ بیمارستان استان صرفه جویی شده  و هر دو هفته یک بار نشست های ستاد توزیع دارو با شرکت های توزیع دارو برگزار شده است.

 کشاورزی بیان کرد: برگزاری نشست های مشترک با تامین کنندگان و تولیدکنندگان اقلام پرمصرف تجهیزات پزشکی، تشکیل نشست های ماهانه کمیته حمایت از تولیدات داخل، رویت خدمات تصویربرداری و آزمایش های بیماران ارجاعی در بیمارستان مقصد، مداخله در اعمال جراحی گلوبال برای مدیریت دارو، لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی، اعلام تعداد مصرف آنتی بیوتیک مصرفی، بررسی مصرف میکروست ها و اجرای دستورالعمل فرآوری مجدد وسایل پزشکی در این دانشگاه از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

حسام درستی، مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به بیان اقدامات این بخش پرداخت و  صرفه جویی ۳۰۵ میلیارد تومانی در حوزه دارو و تجهیزات دارویی را حاصل مدیریت صحیح هزینه ها و اقدامات ابتکاری برشمرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو ایران ارز برای دارو ارز برای واردات دارو منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می شود/ دیگران ایجاد نگرانی می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکان‌پور، با اشاره به اینکه کمبودهای دارویی بر اساس اطلاعات جمع آوری شده سامانه‌ای از چند مسیر قابل جمع آوری است، افزود: سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبودهای دارویی در کشور است و اظهار نظرهای افراد غیرمتخصص تنها باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، گفت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

پیکان‌پور افزود: کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است که کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اظهارات افراد غیرمسئول در این خصوص نمی‌تواند معیار درستی برای رسانه‌ها باشد، چرا که مرجع اصلی اعلام وضعیت تأمین دارو، سازمان غذا و دارو بوده و بهتر است در مورد چنین موضوعاتی که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و نگرانی بیماران می‌شود، استناد به مطالب متولی مرجع در اولویت قرار گیرد.

وی با انتقاد از کسانی که بدون مستندات و صرفاً به دلیل عدم یافتن دارویی در یک مکان خاص آن را به تمامی داروها بسط داده و کمبودها را عمومی اعلام می‌کنند، گفت: فهرست کمبودها ماهانه توسط سازمان غذا و دارو رسماً اعلام می‌گردد.

کد خبر 6057893 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صدور و تمدید حدود۳۰۰ مجوزبهداشتی ساخت در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اختصاص دومین دستگاه سی.تی‌اسکن به گناوه
  • تامین نیازهای دارویی تا انتهای اردیبهشت‌ماه
  • اختصاص دومین دستگاه «سی تی اسکن» به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه
  • ۹ توصیه‌ دارویی ضروری به مسافران نوروزی
  • کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می‌شود
  • کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می شود/ دیگران ایجاد نگرانی می کنند
  • سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبود‌های دارویی در کشور
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • جریمه شرکت دارویی به دلیل عدم ثبت کالا در سامانه