Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بازسازی بافت های فرسوده در شهرهای کشور با دادن تسهیلات در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا هوشنگ عشایری شامگاه چهارشنبه در بازدید ار بافت های فرسوده شهر فسا گفت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی، سالانه 100هزار واحد مسکونی در مناطق فرسوده نوسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبارات برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای بالای 50 هزار نفر اختصاص داده شده و بازآفرینی شهری تا پایان سال 1400 و پایان برنامه توسعه هفتم کشور ادامه دارد.
عشایری ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی در کلانشهرها برای دوره ساخت هر واحد مسکونی بدون سپرده گذاری تا 50 میلیون تومان و برای دیگر شهرهای بالای 50 هزار نفر 40 میلیون تومان با سود 9 درصد و مدت اجرایی 2 ساله پرداخت می شود.
وی گفت: اگر فردی متقاضی تسهیلات بیشتری باشد بعد از 40 میلیون تومان ، تا سقف 110 میلیون تومان تسهیلات با سود 18 درصد نیز می تواند بگیرد.
وی افزود : در این طرح که بیشتر بازآفرینی بافت های شهری و بافت های تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی مد نظر است تلاش می کنیم که این طرح ها در نقاط مختلف کشور اجرایی شود و اولویت اجرای این طرح در استان فارس در شهرستان فسا با توجه به شرایط خاص و بافتهای فرسوده آن است.
معاون وزیر راه و شهرسازی میزان اعتبارات طرح بازآفرینی در کشور را 5 هزار و هفتصد و چهل میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ چهار هزار و 240 میلیارد تومان برای ساخت مسکن و 1500 میلیارد تومان هم برای ساخت خدمات روبنایی و زیر بنایی در سال جاری است.
عشایری گفت: سهمیه استان فارس در بازآفرینی بافت های فرسوده شهری 210 میلیارد تومان است و توزیع این اعتبارات بر اساس نیاز و شرایط هر شهر در اختیار استاندار فارس است.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه فسا هم گفت : بیش از 300 هکتار از وسعت شهر فسا را بافت فرسوده تشکیل داده که در حال حاضر 80 هکتار در قالب 8 منطقه شناسایی و کد بندی شده است.
سلیمان کرمی افزود : برای اجرای این طرح بازآفرینی اولویت با منطقه شهرک شهید رجایی (اردوگاه)است که با مصوبه امروز عملیات اجرای در این منطقه از دهه فجر امسال برای ساخت 120 واحد مسکونی عملیاتی می شود.
حسن برات شهردار فسا هم اعلام کرد: این شهرداری برای صدور پروانه ساخت تا دو طبقه برای افراد متقاضی در بافت های فرسوده به صورت رایگان آمادگی دارد و با توجه به این که بیش از 1500 واحد مسکونی در بافتهای فرسوده قرار دارد امیدواریم مردم در اجرایی شدن هر چه زودتر این طرح اقدام کنند.
فسا در 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
6113 / 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راه و شهرسازي باز آفريني شهري فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان مشغول به کار هستند

بهزاد کردلو با بیان اینکه سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی است، گفت: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز در بخش مسکن روستایی در استان ساخته خواهد شد و متولی ساخت این تعداد واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از ۲۷ هزار واحد مسکونی حمایتی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در ۲ سال اول دولت سیزدهم تخصیص پروژه شده‌ است و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه قرار دارد.

کردلو با بیان اینکه پنج هزار نفر به صورت مستقیم در این طرح ها اشتغال دارند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در شرق زنجان و سه هزار نفر در مرکز و غرب زنجان مشغول هستند و این تعداد اشتغال تنها در بخش حمایتی مسکن است.

به گفته وی، اشتغالزایی در حوزه ساخت و ساز خودمالکی و بافت فرسوده نیز مازاد بر این آمار است که پیش بینی می شود حدود پنج هزار نفر نیز در این بخش فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تسهیلات ویژه تعمیر و بازسازی خودرو برای تاکسیرانان
  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده شهری گلستان
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان
  • اصلاح و بازسازی خطوط فرسوده و قدیمی شهرستان پلدختر
  • ابهر بیش از ۴۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد
  • لزوم ایجاد پایگاه‌های شغلی مجازی دانش بنیان و استارت آپ برای اشتغال
  • بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی الگوی خوب مدیریتی است
  • مشخص شدن بافت فرسوده تمام شهر‌های گلستان تا خرداد سال آینده
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان مشغول به کار هستند