Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-19@06:25:10 GMT

رفتار هواداران یک گروه کنسرت های راک را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۶۵۴

خراسان نوشت: جشنواره «موسیقی و آزادی»، تنها توانست شاهد برگزاری اجرای دو گروه باشد و شهریار مسرور و مدار و ۱۴ گروه باقی مانده روی صحنه نخواهند رفت.

به گزارش شریان نیوز،  این  جشنواره که از ابتدای هفته جاری در برج آزادی آغاز شده بود، ناگهان بعد از دو اجرا  طبق اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، تمامی اجراهای آن و کنسرت‌های راک در مجموعه آزادی لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برج آزادی به عنوان تنها سالن اختصاصی اجرای موسیقی راک در شهر تهران شناخته می‌شود که این روزها میزبان جشنواره "موسیقی و آزادی" برای حمایت از موسیقی مستقل، با حضور ۱۶ گروه بود. جشنواره ای که قرار بود از ۱۸ آذر تا ۲۵ دی در برج آزادی برگزار شود و در بین شرکت‌کنندگان، نام خواننده‌ها و گروه‌های باسابقه‌ای هم دیده می‌شد.هرچند تا کنون مسئولان برج آزادی و برگزارکنندگان جشنواره «موسیقی و آزادی» در این خصوص صحبتی نکرده اند اما پیگیری ها نشان می دهد با وجود اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی- هنری برج آزادی، لغو تمام اجراهای این جشنواره و کنسرت های راک در مجموعه آزادی به مدیریت این سالن (که تنها سالن اختصاصی اجرای موسیقی راک در شهر تهران است) ربطی ندارد و از نهادهایی بالاتر از دفتر موسیقی و حراست وزارت ارشاد اعمال شده است. در حقیقت حراست ارشاد مشکلی با اجرای 16 گروه حاضر در جشنواره نداشته و تمام این گروه ها از این نهاد حراستی، مجوز اجرای صحنه ای گرفته بودند. رسانه های موسیقی روز گذشته به نقل از فرشاد رمضانی، سرپرست گروه موسیقی دگردیس که اجرای شان نخستین کنسرتی بود که شب گذشته لغو شد، آورده اند که «بدرفتاری گروه های دیگری که پیشتر در برج آزادی اجرا داشتند و رفتار ناشایست و خارج از عرف هوادارانشان عامل لغو کنسرت های برج آزادی بوده است.»

ظاهرا هفته گذشته در یکی از کنسرت هایی  که در سالن آزادی روی صحنه رفته، از رفتار هواداران آن گروه راک تصویربرداری شده و بعد از این که آن تصاویر در فضای مجازی منتشر شده است، نهادی که نامش هنوز اعلام نشده، وارد موضوع شده و تمام اجراهای راک و حتی «مشکوک به راک» را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است. شنیده ها حاکی از این است که ممکن است ممنوعیت اجراهای راک تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد. این ممنوعیت البته در بین فعالان موسیقی و نیز کاربران فضای مجازی بازتاب های منفی بسیاری داشته که حتی در صورت رفتار خارج از عرف یک گروه، آیا این عادلانه و منصفانه است که ده ها گروه دیگر چوب این کار را بخورند و فرصت ارائه آثارشان را از دست بدهند؟!

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز ۱۴ کنسرت موسیقی در ایلام صادر شد

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ علی هوشمند در نشست با خبرنگاران رسانه‌های مختلف گروهی استان و آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای افق روشن، اظهار داشت: این کنسرت‌ها با اجرای ۱۱۲ هنرمند و حضور پنج هزار و ۳۰۰ مخاطب در استان برگزار شده است.

وی همچنین از اجرای عمومی ۱۰گروه نمایشی، ۱۵۰ سانس نمایش صحنه‌ای با سه هزار مخاطب خبر داد و افزود: این برنامه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به فعالیت‌های این اداره کل در حوزه نشر اشاره کرد و یادآور شد: امسال در مجموع ۴۱هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰میلیارد ریال در قالب ۳۰۰عنوان چاپ شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۵عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان بوده که همگی بین مدارس، مساجد، کانون‌های مساجد، انجمن‌های ادبی، پیرایشگاه‌ها، مطبوعات و کتابخانه شخصی توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام مطرح کرد: امسال ۴۰۰برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی با موضوع قرآن و عترت برگزار شده است.

هوشمند از تحصیل ۱۲۰دانش آموز در ۲ هنرستان هنر‌های زیبای دختران و پسران خبر داد و تصریح کرد: این افراد در رشته‌های نمایش، نقاشی، موسیقی و سینما تحصیل که امسال ۱۰نفر آنها در کنکور سراسری در رشته‌های نمایش و موسیقی در مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به فعالیت ۱۴۱ رسانه در استان گفت: از این تعداد ۳۲مورد چاپی، ۶۸مورد برخط و ۴۱مورد نیز غیربرخط است.

به گفته وی، امسال ۶۲مجوز سرپرستی روزنامه سراسری در استان چاپ که با احتساب آن اکنون ۱۵۰سرپرستی روزنامه سراسری در استان فعالیت دارد و همچنین هفت مجوز سایر رسانه‌ها شامل هفته نامه، فصل نامه و پایگاه خبری نیز امسال مجوز گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، تغییراتی در صداوسیما و بازیگرانی که مجری شدند
  • پخش آواز استاد بنان آن هم در کنسرت راک تام یورک معروف (فیلم)
  • (ویدئو) اقدام عجیب گروه راک انگلیسی با استفاده از صدای «بنان»!
  • اقدام عجیب گروه راک انگلیسی با استفاده از صدای «بنان»!
  • مجوز ۱۴ کنسرت موسیقی در ایلام صادر شد
  • جشنواره کنسرت موسیقی پاپ در انزلی برگزار می‌شود
  • خواننده‌های پاپ در ایام نوروز راهی بندرانزلی می‌شوند | علیرضا طلیسچی، رضا صادقی و...
  • ستاره های موسیقی پاپ در شمال کنسرت برگزار می‌کنند
  • تئاتر رضوی پس از اختتامیه رها نمی‌شود/معرفی برترین‌ها به تئاترفجر
  • کنسرت نوروزی و رمضانی احسان یاسین