Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ترزا می‌به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار رای اعتماد گرفت

ترزا می، رهبر کنونی حزب محافظه‌کار بریتانیا و نخست‌وزیر این کشور، موفق شد تا از هم‌حزبی‌های خود رای اعتماد بگیرد و کماکان مقام رهبری حزبش را حفظ کند.در نتیجه رای گیری شامگاه چهارشنبه، می‌ کماکان نخست‌وزیر بریتانیا باقی خواهد ماند.

منتقدین خانم می‌ درون حزب محافظه‌کار که خواستار این رای‌گیری شده بودند، با توافقی که او با اتحادیه اروپا بر سر خروج از این اتحادیه به دست آورده موافق نیستند. این نمایندگان معتقدند که این توافق، مطالبات اصلی بسیاری از طرفداران خروج از اتحادیه اروپا را برآورده نمی‌کند.

در عین حال پیش از رای‌گیری، برخی رهبران اروپا تاکید کرده بودند که تغییری در توافق برگزیت ایجاد نخواهد شد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، با تاکید بر همین موضوع گفته بود توافقی که به دست آمده، موضع تمامی اعضای اتحادیه اروپاست و به همین دلیل هیچ تغییر دیگری ممکن نیست.

در رای‌گیری شب گذشته، در میان محافظه‌کاران پارلمان بریتانیا، ۲۰۰ نفر به ترزا می‌رای اعتماد و ۱۱۷ رای عدم اعتماد دادند. به بیان دیگر ۶۳ درصد محافظه‌کاران به او رای اعتماد دادند و ۳۷ درصد آن‌ها نیز خواستار کنار رفتن او از قدرت شدند.   فیفا رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را از فعالیت محروم کرد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، کرام‌الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را به دلیل اتهام "آزار جنسی" بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان این کشور از حضور در تمامی فعالیت‌های فوتبالی حداقل برای سه ماه محروم کرده است.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که چندی پیش دادستانی کل افغانستان شماری از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال این کشور از جمله آقای کریم را از کار تعلیق کرد. جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل افغانستان افزود که این اقدام به‌منظور "تحقیقات همه‌جانبه و بی‌طرف" انجام شده است.  

فدراسیون فوتبال افغانستان پیش ازاین اتهامات "سوءاستفاده جنسی و فیزیکی" از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان را رد کرده بود. علی‌رضا آقازاده، دبیرکل این فدراسیون، دلیل این اتهام را "نارضایتی شماری از بازیکنان پیشین" خواند که "به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت نشده‌اند. "

هفته گذشته اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان از دادستانی کل خواسته بود که این اتهام آزار جنسی را با دقت بیشتر بررسی کند. دادستانی کل هم تحقیقاتی را دراین زمینه آغاز کرد. این نهاد با آغاز تحقیقاتش، اعلام کرد که بررسی‌شان "به‌صورت دقیق، اساسی و با رعایت محرمیت‌های هویتی" انجام می‌شود و با اسناد و شواهد، عاملان آن مورد تعقیب عدلی قرار می‌گیرند.

ده روز پیش، روزنامه گاردین، چاپ بریتانیا در گزارشی نوشت که مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان به "سوء استفاده جنسی و فیزیکی" از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان متهم شده‌اند. این روزنامه مدعی شد افرادی که با تیم ملی فوتبال زنان افغانستان از نزدیک در تماس هستند به این روزنامه گفته‌اند که این سوءاستفاده در دفتر فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل و در یک اردوی تمرین تیم ملی فوتبال افغانستان در فوریه سال گذشته در کشور اردن اتفاق افتاده است.  
هشدار پنتاگون پس از تهدید اردوغان به انجام عملیات تازه در سوریه‎

وزارت دفاع آمریکا هشدار داده عملیات نظامی یک‌جانبه در شمال سوریه «غیر قابل قبول» است؛ این هشدار پس از آن است که رئیس‌جمهوری ترکیه تهدید به آغاز عملیات تازه‌ای علیه شبه‌نظامیان کرد در این منطقه کرد.

رجب طیب اردوغان، ۲۱ آذر ماه در جریان یک نشست دفاعی در ترکیه، اعلام کرد کشورش به اهدافی در شرق رود فرات حمله خواهد کرد. اردوغان گفته هدف از این حمله «آزادسازی» این مناطق از «حزب کارگران کردستان» ترکیه و متحدان آن در سوریه، «حزب اتحاد دمکراتیک» است.

رسانه‌های ترکیه از رئیس‌جمهوری آن کشور نقل کرده‌اند: «اینک وقت آن است که شرق فرات را از گروه‌های تروریستی پاکسازی کنیم».

آمریکا حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را یک گروه تروریستی می‌داند، اما برداشت مشابهی از حزب اتحاد دمکراتیک و شاخه نظامی آن یعنی یگان‌های مدافع خلق ندارد. این گروه دوم بخشی از «نیروهای دمکراتیک سوریه» هستند و از مهم‌ترین متحدان ائتلاف به رهبری آمریکا به‌شمار می‌روند.

ساعاتی پس از انتشار اظهارات تازه اردوغان، شان رابرتسون، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد که «اقدام نظامی یک‌جانبه در شمال شرق سوریه از سوی هرکسی که باشد، به‌ویژه که پرسنل آمریکایی ممکن است در منطقه یا در مجاورت آن باشند، به‌طور جدی باعث نگرانی‌ست».

رابرتسون افزوده است «چنین اقدامی از نظر ما غیر قابل قبول است». او «نیروهای دمکراتیک سوریه» را «متحدی متعهد علیه داعش» نامیده‌است.

رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه گفته بود «ترکیه هرگز سربازان آمریکایی را در عملیات در شرق فرات هدف قرار نمی‌دهد، بلکه این اعضای گروه ترور است که هدف قرار می‌گیرند. ما متعهد هستیم که زندگی و صلح به منطقه بازگردد. این اقدام ما را به سوی یک‌ راه‌حل سیاسی و همکاری‌های سالم‌تر رهنمون می‌شود».   «شفادهنده معجزه‌گر» با صد‌ها اتهام آزار جنسی روبه‌رو شد

بیش از ۲۵۰ زن، یک مرد برزیلی که می‌گوید «شفادهنده» است و در یکی از مشهورترین برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا حاضر شده، را به آزار و سوءاستفاده جنسی متهم کرده‌اند. زنانی که این مرد را متهم کرده‌اند گفته‌اند در زمانی که در پی شفا بودند مورد آزار قرار گرفته‌اند. پلیس در حال تحقیق در مورد این اتهام‌ها است و به گزارش خبرگزاری رویترز دادستانی حکم بازداشت او را صادر کرده‌است.

این مرد «ژوآ تیشیرا جی فاریه» نام دارد و ملقب به «یوحنا ازسوی پروردگار» است. او با رهبران برزیل از لولا گرفته تا دیلما روسف و میشل تمر، ستاره‌های پاپ و سلبیریتی‌ها دیدار و در برنامه تلویزونی معروف اپرا وینفری نیز شرکت کرده‌است.     به گفته دادستانی از روز جمعه، زمانی که اولین زن او را علنا متهم به آزار جنسی کرده تا کنون، ۲۵۸ زن دیگر، که برخی از آن‌ها خارجی هستند، اتهام مشابهی را به فاریه وارد کرده‌اند. تلویزیون گلوبو که نخستین اتهام را نشان داده می‌گوید چند ماه در حال تهیه برنامه‌ای در این مورد بوده و با ده نفر دیگر مصاحبه کرده‌است.

ژوا تیشیرا جی فاریه متولد سال ۱۹۴۲ است. شهرت او با «عمل‌های معجزه‌آسایی» که مدعی‌ست بدون بی‌هوشی و تنها با دست انجام می‌دهد زبان‌زد شده‌است. اپرا وینفری که زمانی برنامه‌ای با حضور او پخش کرده بود گفته این برنامه برای بررسی متد‌های بحث‌بر‌انگیز فاریه در سال ۲۰۱۲ تهیه شده بود و او «با زنانی که پا پیش گذاشته‌اند هم‌دردی می‌کند و امیدوار است که عدالت جاری شود».   هشدار درباره نابودی سفره‌های آب زیرزمینی ایران تا ۱۵ سال دیگر

بنفشه زهرایی، دبیر "کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی"، روز چهارشنبه با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا از لحاظ مصرف منابع آبی و انرژی است، گفت که با تداوم وضعیت کنونی، آبخوان‌های (سفره‌های آب زیرزمینی) کشور تا ۱۵ سال دیگر از بین خواهند رفت. زهرایی گفت: «در سال ۲۰۵۰، ایران با جمعیتی حدود ۱۱۷ میلیون نفر و سرانه منابع آب تجدیدپذیر کمتر از ۱۰۰۰ مترمکعب با کم‌آبی مزمن مواجه خواهد شد.»

دبیر "کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی" همچنین با بیان اینکه در سال ۲۰۵۰ میلادی منابع آبی "محدودکننده اصلی توسعه و بهداشت برای جوامع انسانی" خواهند بود، هشدار داد که چنانچه ایران به "سرانه کمتر از ۵۰۰ مترمکعب به ازای هر نفر" برسد، کشور با "کم‌آبی مطلق" مواجه خواهد شد.

بنفشه زهرایی در عین حال گفت که ایران از هم‌اکنون نیز "به علت توزیع ناهمگون در برخی از استان‌ها" با این معضل مواجه است. به گفته این مقام مسئول: «همچنین در توزیع جمعیت به طور مناسبی عمل نکرده‌ایم، یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشور در ناحیه مرکزی کشور متمرکز شده و این درحالی است که تنها ۲۵ درصد منابع آبی در این نواحی وجود دارد.»     راهکار قطری‌ها برای جلوگیری از بازگشت نیمار به بارسلونا

در پی بالا گرفتن اخبار مربوط به احتمال بازگشت نیمار ستاره برزیلی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن به تیم سابقش بارسلونای اسپانیا، قطری‌ها به عنوان مالکان تیم فرانسوی برای جلوگیری از انتقال نیمار، او را به عنوان سفیر بانک ملی قطر تعیین کردند. نیمار تابستان ۲۰۱۷ با قیمت ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن منتقل شد تا عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ لقب گیرد، ولی حالا تصمیم گرفته است به بارسلونا برگشته و یا حتی رئال مادرید برود.

قطری‌ها برای جلوگیری از انتقال نیمار به یکی از این دو تیم، او را به عنوان سفیر بانک قطر تعیین کردند. بانک ملی قطر در وبسایت خود نوشت: «براساس توافق انجام شده مجموعه QNB امتیاز انحصاری استفاده نیمار از این برند در همه کمپین‌های تجاری و رسانه‌ای در همه فعالیت‌های اساسی خود را به دست آورده و این موضوع نشان از خواست این شرکت برای تبلیغ این برند تجاری در سطح جهانی است».  

براساس این قرارداد که پدر نیمار با آن موافقت کرده، نیمار به عنوان سفیر جهانی بانک ملی قطر تعیین شد. پیش از این وبگاه گل فاش کرد که مدیران باشگاه بارسلونای اسپانیا بازگشت نیمار، ستاره برزیلی سابق این تیم که در تابستان ۲۰۱۷ با قراردادی ۲۲۲ میلیون یورویی به پاری‌سن ژرمن فرانسه رفت را به عذرخواهی رسمی او از باشگاه بارسلونا و هواداران آن مشروط کرده‌اند.

یک نشریه بریتانیایی در نوامبر ۲۰۱۸ فاش کرد که نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه اعطای میزبانی به قطر را مشروط به خرید باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و تاسیس یک شبکه تلویزیونی ورزشی در فرانسه کرده بود. نشریه «بلیچر ریپورت» بریتانیا مجموعه دیگری از اسناد مرتبط با میزبانی غیرقانونی جام جهانی در قطر منتشر کرد که در آن رئیس‌جمهوری وقت فرانسه، واگذاری میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر را مشروط به خرید باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و تاسیس یک شبکه تلویزیونی ورزشی در فرانسه کرده بود.

در اسناد منتشر شده توسط بلیچر ریپورت آمده: «در یکی از نشست‌های سال ۲۰۱۰، نیکولا سارکوزی از تمیم، امیر فعلی قطر خواست یک باشگاه فرانسوی را خرید و شبکه تلویزیونی «بی‌ان سپورت» را در فرانسه تاسیس کند و پس از آن قطر حق میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست خواهد آورد».   پیشرفت مذاکرات صلح یمن؛ فرودگاه صنعا بازگشایی می‌شود

طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات صلح یمن روز چهارشنبه بر سر بازگشایی فرودگاه صنعا و ادامه صادرات نفت و گاز به توافق رسیدند. با این حال حوثی ها و دولت یمن همچنان در حال مذاکره درباره پیشنهاد سازمان ملل در مورد بندر حدیده هستند.

معین عبدالملک سعید، نخست وزیر یمن اعلام کرده است که ممکن است دو طرف وقت کافی تا پایان مذاکرات برای دستیابی به توافق در مورد سرنوشت بندر حدیده نداشته باشند. مذاکرات صلح یمن که اولین گفتگو‌ها طی دو سال اخیر محسوب می‌شود قرار است روز پنجشنبه به پایان برسد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد قرار بود در آخرین روز مذاکرات شرکت کند. وی در مکالمه‌ای تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مورد بحران یمن گفتگو کرد. انتظار می‌رود دور آینده مذاکرات در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شود.ائتلاف نظامی به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ علیه رزمندگان حوثی وارد جنگ داخلی یمن شده است.     زسکا مسکو رئال را در برنابئو در هم کوبید

سرخپوشان زسکا مسکو کهکشانی‌های مادرید را در برنابئو سه بر صفر در هم کوبیدند. در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و در حالی که صعود رئال به یک هشتم نهایی پبشتر قطعی شده بود، زسکا مسکو توانست حریف صاحب نام خود را در مادرید با گل‌های چالوف، شنیکوف و سیگوردسون شکست دهد.

این شکست دومین ناکامی سانتیاگو سولاری در سمت سرمربی‌گری رئال به حساب می‌آید. کهکشانی‌های مادرید بازی رفت را با حضور لوپتگی، یک بر صفر به حریف روس واگذار کرده بودند.   پلیس فرانسه عکس شریف شکات، متهم حمله استراسبورگ را منتشر کرد

پلیس فرانسه عکس شریف شکات، مظنون حمله مرگ‌بار به بازار نوئل شهر استراسبورگ را منتشر کرد. نیرو‌های امنیتی، یک روز پس از این حمله هنوز نتوانسته اند شریف را -که در جریان درگیری تیر خورده است- باز داشت کنند.

در پی تیراندازی مرگبار سه‌شنبه شب در استراسبورگ واقع در شمال شرق فرانسه، دولت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. این حمله دست‌کم ۳ کشته و ۱۲ مجروح برجای گذاشت که حال ۶ نفر از زخمی‌ها وخیم است.  

کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه از افزایش کنترل مرزها، بویژه مرز آلمان خبر داد. همچنین کنترل‌ها در بازار‌های کریسمس در فرانسه افزایش یافته است. وی همچنین گفت که گشت نیرو‌های ارتش را در سراسر فرانسه بعنوان راه حلی مکمل افزایش می‌دهد. کنترل مرزی با آلمان بخاطر موقعیت مرزی شهر استراسبورگ در صدر توجه پلیس است. احتمال داد می‌شود که مهاجم به آلمان بگریزد.

به گفته وزیر کشور فرانسه، سه‌شنبه شب نیرو‌های امنیتی و مهاجم دو بار با یکدیگر مواجه شدند و تبادل آتش کردند. با این حال این مرد توانسته است از دست پلیس فرار کند. مهاجم دارای سابقه محکومیت در فرانسه و آلمان بوده است و هم اکنون ۳۵۰ نفر نیروی پلیس برای یافتن او بسیج شده‌اند.   بازگشت کارت سوخت جدی است

بیژن زنگنه در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون، با اشاره به اجلاس ۱۷۵ اوپک که پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد، گفت: این اجلاس یک اجلاس بسیار سخت بود که دو روز طول کشید. من قرار بود پنجشنبه به کشور برگردم، اما در روز پنجشنبه به جز دعوا‌های طولانی به نتیجه دیگری نرسیدیم. روز جمعه بعد از پنج - شش ساعت جلسه که قسمت اعظم آن دعوا بود، در نهایت به نتیجه رسیدیم.

وی با تاکید بر اینکه اجلاس ۱۷۵ اوپک تحت فشار شدید آمریکا بود، افزود: آمریکا ناشی‌گری کرد. آقای ترامپ قبل از اجلاس توئیتی کرد مبنی بر اینکه اوپک تولید خود را کاهش ندهد تا قیمت‌ها افزایش نیابد. نماینده آمریکا نیز با برخی اعضا دیدار کرده بود و زمانی که من این خبر را شنیدم، گفتم اگر هدف آمریکا از این دیدار‌ها این بوده که برای عضویت در اوپک درخواست بدهد، درخواستش قابل بررسی است؛ در غیر اینصورت رفتار درستی نداشته است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه بحث اوپک سیاسی بود نه اقتصادی، توضیح داد: من می‌خواهم در اوپک باشم و با همسایه‌ها زندگی کنم. اقدامی که علیه ایران صورت گرفت غیردوستانه بود و دو کشور همسایه هم فشار می‌آوردند. آن‌ها درخواست خود را به شکل‌های مختلف مطرح کردند و من اعلام کردم حاضر به پذیرش نیستم. در قطعنامه اوپک به دبیرکل این سازمان اجازه داده شده است که کشور‌هایی که شرایط خاص دارند از کاهش تولید مستثنی شوند.

زنگنه تاکید کرد: متن نامه را که در آن مستثنی شدن ایران از کاهش تولید ذکر شده را ابتدا دبیرکل امضا کرد و بعد از آن من امضا کردم؛ بنابراین پایه اکتبر برای سایر تولیدکنندگان است، نه برای ایران و این موضوع برای من حیاتی است.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به فرایند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی گفت: وزارت نفت با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط صحبتی داشت و برآورد شد که ۱۰ میلیون نفر کارت سوخت خود را گم کرده‌اند. این رقم خیلی مهم بود، اما در حال حاضر که تنها سه روز تا اتمام مهلت ثبت‌نام کارت سوخت باقی مانده کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری اقدام کرده‌اند.

زنگنه با تاکید بر اینکه بازگشت کارت سوخت جدی است، افزود: فعلا برنامه دولت روشن شدن وضعیت خودرو‌ها و کارت سوخت آنهاست. این‌که استفاده از کارت سوخت چه زمانی الزامی شود بعد از هماهنگی با دولت اعلام خواهد شد. دولت تصمیمی برای سهمیه‌بندی و تغییر قیمت ندارد.

وی با اشاره به قاچاق بنزین گفت: خدا می‌داند میزان قاچاق چقدر است. ارقامی که مطرح می‌شود درست نیست. گفته شده ۴۰ میلیون لیتر قاچاق می‌شود. ۴۰ میلیون لیتر به معنی ۳۰ هزار تن در روز است که باید ۱۵۰۰ کامیون ۳۰ هزار لیتری این میزان بنزین را منتقل کنند که غیرممکن است. فکر نمی‌کنم میزان قاچاق بنزین و گازوئیل روزانه بیشتر از ۴ یا ۵ میلیون لیتر باشد.

وزیر نفت ادامه داد: نشانه‌های قاچاق این است که میزان مصرف در برخی از شهر‌ها امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. یا اینکه تقاضای برخی شناور‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته در حالی که نه میزان واردات و نه میزان صادرات اضافه شده است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی و تامین مستمر سوخت در جایگاه‌های عرضه کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حسن سالاری با اشاره به هماهنگی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، افزود: تکمیل ظرفیت ذخیره سازی مخازن انبار نفت و برنامه ریزی حمل و تامین مستمر سوخت متناسب با افزایش مصرف احتمالی در کیش انجام شده است.

وی گفت: براساس هماهنگی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تعداد کارت سوخت کافی برای تامین سوخت ساکنان و گردشگرانی که در استفاده از کارت سوخت شخصی مشکلی دارند انجام شده و در اختیار جایگاه داران قرار داده شده است.

سالاری گفت: افزایش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروز است و پس از آن شرایط توزیع سوخت در جایگاه‌ها به وضعیت قبل تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در سفر‌های روزانه و مسافرت‌های نوروزی از کارت‌های سوخت شخصی خود استفاده کنند.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه کیش گفت: ساکنان و گردشگران مشکلات احتمالی را با شماره ۰۹۶۲۷ گزارش کنند.

سالاری تصریح کرد: بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روزانه در جایگاه‌های عرضه سوخت حضور دارند و با بازرسی میدانی و آزمایش‌های کمی و کیفی بر عرضه مطلوب فرآورده‌های نفتی نظارت می‌کنند.

وی افزود: فروش مکمل در جایگاه‌های عرضه سوخت غیرقانونی است و با جایگاه داران متخلف که نرخ اضافه برای کارت سوخت آزاد دریافت می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

سالاری گفت: نرخ عرضه بنزین آزاد، سه هزار تومان در هر لیتر است و هیچ جایگاهی حق دریافت مبلغ بیشتری ندارد.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه کیش گفت: سهمیه ماهانه شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع، کیش و البرزگاز به ترتیب ۱۰۰ و ۶۰ تن در اسفند تخصیص یافته است.

سالاری خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز زمینه برای تحویل و حمل گاز مایع از مبادی حمل در مرکز استان فراهم است و براساس هماهنگی، امیدواریم امکان حمل و انتقال گازکش‌های حمل گازمایع از بندرچارک در ایام تعطیلات و اوج تردد خودرو‌های شخصی فراهم شود تا خللی در تامین گازمایع ساکنان و گردشگران رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • افزایش جایگاه های سوخت گیری با کارت آزاد در هرمزگان
  • جایگاه‌های سوخت‌گیری ویژه مسافران نوروزی در هرمزگان
  • استان‌های پرسفر اعلام شدند | کاهش ترددهای جاده‌ای در آغاز سفرهای نوروزی | بازگشت «سیا ساکتی» 
  • افزایش عرضه کارت‌های آزاد بنزین در جایگاه‌های مازندران
  • اطلاعیه مهم دولت درباره کارت سوخت
  • اطلاعیه مهم دولت درباره کارت سوخت؛ جایگاه‌های عرضه سوخت با کارت آزاد تعیین شد
  • کنعانی با تشویق هواداران به ترکیب برگشت
  • قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد
  • جایگاه‌ داران سوخت مکلف به ثبت اطلاعات کارت های جامانده
  • ذخیره سازی و تامین مستمر سوخت در جایگاه‌های عرضه کیش