Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاوه بر این اصطلاح «سیگاری های جدید» به کسانی اطلاق می شود روزانه بیش از حد استاندارد می نشینند و این یعنی خطر بی تحرکی برابر است با خطر استعمال دخانیات. گفتنی است نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را نیز در بدن افزایش می دهد.

علاوه بر این که انجام فعالیت های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار کنند، ضروری است، مصرف برخی از اقلام غذایی می تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند:

آووکادو: مصرف این میوه منجر به کاهش التهاب در سلول های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکمی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آنهم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود.

بذر کتان: یک منبع غنی ضد التهاب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده با نامALAاست. مصرف منظم این نوع امگا 3 منجر به افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها می شود.

مصرف انواع توت ها: خوردن این میوه ها منجر به کاهش فرایندهای التهابی در بدن می شود. توت ها حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند. علاوه بر این، توت ها حاوی ویتامین ث و رسوراترول هستند که نشان داده شده هر دو منجر به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد در بدن می شوند.

آجیل: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی شناخته شده با نامALAهستند که منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می شوند. بادام در میان آجیل ها،غنی از ویتامینEاست؛ آنتی اکسیدانی که منجر به حفاظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) می شود.

آناناس: ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را ندارد.

روغن زیتون: این نوع روغن مانند ایبوپروفن به مبارزه با التهاب می رود. مصرف روغن زیتون همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند. روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است.

زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

سیر: آلیسین موجود در سیر منجر به سوخت و ساز موثر قند خون، کنترل سطح چربی و کاهش سطح التهاب در بدن می شود.

چای سبز: محتوای پلی فنل موجود در چای سبز اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای است. چای سبز خاصیت کاهش وزن نیز دارد و مصرف منظم آن در کسانی که بیشتر ساعات روز بی تحرک هستند، توصیه می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استاندارد رژیم غذایی سوخت و ساز ژن ویتامین استرس روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری کاهش وزن وزن قند چای ابتلا به بیماری بیماری های قلبی سکته مغزی طب کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن