Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@12:00:10 GMT

بزرگداشت مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۶۷۹

بزرگداشت مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان از جمله مفاخر ادبی هستند که با تألیف و نشر کتاب های تاریخی، فرهنگی و اشعار توانسته اند در ارزشیابی های خانه کتاب ایران به عنوان مفاخر فرهنگ و ادب استان چهارمحال و بختیاری معرفی شوند.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سابقه فعالیت فرهنگی، مکتوبات این افراد ملاک این انتخاب است که باعث شکل گیری نخستین همایش عصر کتاب در چهارمحال و بختیاری و تجلیل از این افراد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک نام حسینی پور، مدیرعامل خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به حمایت های فصلی از کتابفروشی ها، گفت: در صورت تأمین اعتبار 12 تا 22 بهمن امسال کتاب های تألیفی با 25 درصد و کتاب های ترجمه با 15 درصد تخفیف در کتابفروشی های این طرح در سراسر کشور ارائه می شود.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 9 درصد برای کتابفروشی هایی که به لحاظ فنی در استان ها ممتاز باشند، پرداخت می شود.

داریوش رضوانی افزود: این تسهیلات از 300 تا 700 میلیون تومان است که علاقمندان به کتاب را از مراجعه به تهران و استان های بزرگ برای تأمین منابع علمی و مکتوب بی نیاز می کند.

وی همچنین از ترجمه کتاب "بی بی مریم بختیاری" به زبان های انگلیسی و آلمانی خبرداد و گفت: این اثر تاریخی به زودی در لندن رونمایی می شود.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: مفاخر فرهنگ و ادب فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی، فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت‌ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، مؤسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.

این‌برنامه فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت از ساعت ۱۶ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

کد خبر 6087403 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری