Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایالت ویرجینا در مجلس سنای آمریکا ادعای رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اینکه برجام ۱۵۰ میلیارد دلار در اختیار ایران قرار داده است را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک نماینده مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه تصریح کرد برجام حتی «یک پنی» پول در اختیار ایران قرار نداده، بلکه پول‌های مصادره‌شده این کشور را آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سناتور «تیم کین» این اظهارات را در واکنش به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده که پیش از این ادعا کرده بود توافق هسته‌ای 150 میلیارد دلار پول در اختیار ایران قرار داده است. 

 

 

ترامپ ساعاتی پیش در شناسه کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دموکرات‌ها و رئیس‌جمهور اوباما 150 میلیارد دلار به ایران دادند و هیچ چیزی به دست نیاوردند. آنها حالا نمی‌توانند 5 میلیارد دلار بابت امنیت ملی و ساخت یک دیوار هزینه کنند؟»

 

کین در واکنش به این ادعای ترامپ نوشت: «توافق ایران یک پنی در اختیار این کشور قرار نداد؛ پول‌های خودشان که در حساب‌های بانکی مسدود شده بودند را آزاد کرد. این توافق، محدودیت‌ها و بازرسی‌های چند دهه‌ای برای ایران در نظر گرفت و هر گونه خریداری، اکتساب یا ساخت سلاح‌های هسته‌ای را برای این کشور ممنوع کرد.»

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه به‌طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های 90 و 180 روزه احیا خواهند شد.

 

ترامپ شامگاه دوشنبه 15 مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد.

 

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز 14 آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

 

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی و برای 8 کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد.

 

تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌ها با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان روبه‌رو شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس سنا سناتور آمریکایی تحریم برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که اگر رییس جمهور این کشور بودم, بدون شک ایران را وارد توافق ابراهیمی (سازش کشورهای عرب با رژیم اسرائیل) می کردم.   به گزارش ایرنا از "الجزیره انگلیسی", ترامپ در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" با اشاره به چاک شومر رهبر یهودی اقلیت سنا گفت که وی ، "اسرائیل را رها " و "به صورت واضح اعلام کرد که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حمایت نخواهد شد."   ترامپ افزود که اسرائیل به دلیل "پیروی از" دموکرات ها و وفادار ماندن بیش از حد به آنها دچار خطا شده است.   رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به نتانیاهو گفت: "من فکر می کنم باید این کار (پیروی از دموکرات ها)را به سرعت به پایان برسانید و به دنیای صلح بازگردید."   امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با دلالی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا توافق نامه موسوم به «ابراهیم» را برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل امضا کردند. توافقنامه یاد شده امضا شده توسط امارات موجب برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو شد و پایه و اساس روابط تجاری، امنیتی و فرهنگی گسترده امارات با رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.   همچنین توافقنامه عادی سازی روابط رژیم جنایتکار اسرائیل با بحرین در همان روز امضا شد. سودان نیز که تحت فشار آمریکا قرار گرفته بود در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ چنین توافقی با رژیم صهیونیستی امضا کرد و وامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از واشنگتن دریافت کرد و از لیست کشورهای تروریستی خارج شد.   مغرب نیز عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل را در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ بصورت رسمی اعلام کرد و پس از آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام : چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با آمریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید؟
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو باعث شده آمریکا ناتوان به نظر برسد
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • توافق غیررسمی ایران و آمریکا احیا می‌شود؟