Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-19@11:26:11 GMT

واکنش علیپور به بازگشت طارمی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۶۸۷

علی علیپور می‌گوید امیدوار است بتواند با تلاش بیشتر به لیست نهایی تیم ملی هم راه پیدا کند.

به گزارش شریان نیوز،  اینکه پنالتی پرسپولیس درست بود یا نبود و اینکه قبل از آن گادوین منشا روی خالد شفیعی خطا کرده بود یا خطایی مرتکب نشده بود مسئله‌ای است که کارشناسان داوری و برنامه ۹۰ به صورت مبسوط به آن پرداخته و شاید نیازی نباشد دوباره در این خصوص حرف زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شاید کمتر کسی به این موضوع فکر کرده باشد که نواختن ضربه پنالتی در دقیقه ۸۹ ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران (بازی سپاهان و پرسپولیس) کار هر بازیکنی نیست. اگر ضربه پنالتی پرسپولیس در بازی با سپاهان خراب می‌شد چه؟ این افکاری بود که ظرف چند ثانیه از ذهن علی علیپور گذشت. مهاجمی که به رغم اصرار گادوین منشا برای زدن پنالتی، خودش پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را به سمت راست پیام نیازمند زد. گرچه گلر سپاهان جهت ضربه را تشخیص داد، اما پنالتی پرسپولیس تبدیل به گل شد تا شاگردان برانکو دست خالی اصفهان و ورزشگاه نقش جهان را ترک نکنند. دیروز و قبل از شروع تمرین پرسپولیس با علی علیپور در خصوص این ضربه حساس پنالتی آن هم در دقایق پایانی بازی با سپاهان گفت‌وگو کردیم که در زیر می‌خوانید.

می‌خواهیم از دقیقه ۸۸ بازی با سپاهان شروع کنیم. وقتی علیرضا فغانی داور مسابقه به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد با خودت چه فکری کردی؟
آن لحظه دنبال توپ می‌گشتم که بردارم و ضربه پنالتی را بزنم.

به نظر می‌رسد هنگام زدن ضربات پنالتی استرس نداری. درست می‌گوییم؟
اتفاقاً اصلاً این‌طور نیست. همیشه قبل از زدن ضربه پنالتی با خودم فکر می‌کنم که اگر گل نشد یا ضربه‌ام خراب شد چه‌کار کنم! چه جوابی به کادرفنی و هواداران بدهم؟

پس چرا در دقیقه ۸۹ آن هم در بازی سنگینی مثل سپاهان پشت ضربه پنالتی ایستادی؟
نه اینکه به خودم اعتماد و اطمینان نداشته باشم. اگر غیر از این بود که در شهرآورد یا بازی سنگینی مثل سپاهان پشت ضربه پنالتی نمی‌ایستادم. شما پرسیدید استرس نداری و من هم گفتم که این‌طورها هم نیست.

جهت ضربه‌ات را از قبل انتخاب می‌کنی یا در حین ضربه زدن تصمیم می‌گیری کجا بزنی؟
در بازی با سپاهان وقتی اعلام پنالتی شد و توپ را برداشتم یک نگاه به دروازه پیام نیازمند انداختم. وقتی توپ را روی نقطه پنالتی کاشتم جهت ضربه‌ام را انتخاب کرده و تصمیم گرفتم جهت راست دروازه سپاهان بزنم.

البته جهت آن را پیام نیازمند گلر سپاهان تشخیص داد ولی...
بله، پیام نیازمند یکی از گلرهای جوان و خوب فوتبال ماست. او جهت ضربه را تشخیص داد، اما ما براساس توصیه آقای برانکو جوری پنالتی می‌زنیم که حتی اگر دروازه‌بان حریف جهت آن را تشخیص بدهد باز شانس گل شدن ضربه ما بیشتر باشد.

می‌شود بگویی چه توصیه‌ای؟
به هر حال ایشان تجربه بالایی دارد و همیشه توصیه می‌کند ضربه پنالتی خودتان را یا بالا بزنید که دروازه‌بان نتواند بگیرد یا زمینی و آن‌قدر گوشه دروازه حریف بزنید که دست گلر به توپ نرسد.

یعنی برانکو مخالف ضربه پنالتی‌ای است که با فاصله نسبتاً کمی از زمین به سمت دروازه حریف نواخته شود؟
طبیعی است شانس دروازه‌بان برای مهار چنین ضرباتی کمتر است. گلرها شیرجه می‌زنند و احتمال دارد توپ به دست یا حتی پای دروازه‌بان بخورد.

پس ضربه پنالتی خیلی هم ۵۰-۵۰ نیست؟!
چرا، به هر حال نبرد دو بازیکن در دو سوی میدان است. یکی پنالتی می‌زند و آن یکی می‌خواهد بگیرد. همان‌طور که من تصمیم می‌گیرم کجا بزنم ممکن است گلر حریف هم دستم را بخواند و... خلاصه آن که زدن ضربه پنالتی به این راحتی‌ها نیست.

تمرین اضافی هم برای زدن پنالتی داری؟
همیشه بعد از اتمام تمرین، من و چند نفر از بچه‌ها می‌مانیم و پنالتی می‌زنیم.

بعد از خودت چه کسانی در پرسپولیس پنالتی می‌زنند؟
همه بچه‌های پرسپولیس خوب پنالتی می‌زنند. آقاسید (جلال حسینی)، منشا و بقیه بچه‌ها همگی خوب پنالتی می‌زنند.

می‌دانی بهترین پنالتی‌زنان تاریخ پرسپولیس چه کسانی هستند؟
والا خیلی‌ها هستند. شنیدم علی‌آقا پروین خیلی خوب پنالتی می‌زده و خیلی کم پنالتی خراب کرده است.

البته یک بار در مسابقات باشگاه‌های تهران و در بازی با اکباتان، اسماعیل اردلان گلر حریف پنالتی علی پروین را مهار کرد. بعد از پروین می‌توان به محمدحسن انصاری‌فرد، مجتبی محرمی، علی دایی، علی کریمی و... اشاره کرد که پنالتی‌زنان بزرگی بودند.
برای همه این عزیزان و پیشکسوتان پرسپولیس آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

خودت هم یواش‌یواش داری پا جای بهترین پنالتی‌زنان تاریخ پرسپولیس می‌گذاری.
ما کجا و این بزرگان کجا؟ مخلص همه پنالتی‌زنان و پیشکسوتان پرسپولیس هستم.

بسیارخوب، بحث ما در مورد ضربه پنالتی یک مقدار طولانی شد. راستی تبریک می‌گوییم بابت اینکه به لیست جدید کارلوس کی‌روش راه پیدا کردی
ممنونم از شما. دعوت شدن به تیم ملی برای هر بازیکنی همیشه باعث افتخار است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. امیدوارم بتوانم با تلاش بیشتر به لیست نهایی تیم ملی راه پیدا کنم.

ولی می‌دانی رقبای بزرگی داری. از مهدی طارمی بگیر تا سردار آزمون، کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد و...
این اسامی که اشاره کردید فوتبالیست‌های بزرگی هستند. من همیشه به تیم کشورم عشق ورزیده و می‌ورزم. تحت هر شرایطی از ته دل آرزو می‌کنم تیم ایران در جام ملت‌های آسیا بهترین نتایج را کسب کرده و دل مردم را شاد کند.

حالا که اسم مهدی طارمی آمد، می‌خواستیم نظرت را در خصوص بازگشت احتمالی او به پرسپولیس بپرسیم؟
مگر آمدن مهدی (طارمی) قطعی شد؟

هنوز نه، اما به نظر می‌رسد برانکو سرمربی شما از این موضوع استقبال می‌کند. البته به شرطی که مهدی طارمی خودش از الغرافه جدا شود و بخواهد به پرسپولیس بازگردد.
ما هم از بازگشت مهدی طارمی استقبال می‌کنیم. او فوتبالیست بزرگی است که توانایی‌هایش را در گذشته در پرسپولیس به همه نشان داده است. اگر مهدی طارمی برگردد خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

اگر موافق باشی می‌خواهیم به همان بازی با سپاهان اصفهان برگردیم. چرا بعد از گلزنی از روی نقطه پنالتی با یکی، دو بازیکن حریف درگیر شدی؟
درگیر نشدم. من توپ را برداشتم، چون می‌خواستم زودتر بیاورم وسط زمین. آن طرف سپاهانی‌ها هم همین قصد را داشتند ولی فکر می‌کردند من می‌خواهم وقت‌کشی کنم. به هر حال بازی سپاهان اصفهان هرچه بود تمام شد و رفت. ما باید به فکر بازی روز جمعه با پارس جنوبی جم باشیم.

فکر می‌کنی نتیجه این بازی چه شود؟
ان‌شاءالله با حضور هواداران پرشور و بامعرفت پرسپولیس آخرین بازی در نیم‌فصل اول لیگ برتر را با برد به پایان خواهیم رساند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گل علیپور، غیبت طارمی و پیروزی پورتو


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نتایج مسابقات به این شرح است:

فامالیکائو ۰ - ۰ استرلا آمادورا
استوریل ۱ - ۰ پورتیموننزه
فارنسی ۱ - ۱ ریوآوه
اسپورتینگ لیسبون ۶ - ۱ بوآویشتا
اسپورتینگ براگا ۲ - ۱ ژیل ویسنته
علی علیپور مهاجم ایرانی به طور کامل در ترکیب تیم ژیل ویسنته بازی کرد و در دقیقه ۵۹ (پنالتی) زننده گل تیمش بود. علیپور در دقیقه ۸۴ کارت زرد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


کاسا پیا ۰ - ۱ بنفیکا
موریرنسی ۱ - ۰ آروسا
شاوس ۱ - ۲ ویتوریا گیمارش
پورتو ۴ - ۱ ویزلا
 در تیم پورتو مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی غایب بود.

 در جدول لیگانوش پرتغال تیم اسپورتینگ لیسبون با ۶۲ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های بنفیکا (قهرمان دوره قبل) با ۶۱ و پورتو با ۵۵ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند و تیم‌های اسپورتینگ براگا با ۵۰ و ویتوریا گیمارش با ۴۷ امتیاز چهارم و پنجم هستند. تیم ژیل ویسنته با ۲۸ امتیاز به رده هشتم صعود کرد.

در جدول گلزنان لیگای پرتغال ویکتور گیوکِرِس مهاجم سوئدی تیم اسپورتینگ لیسبون با ۱۹ و سیمون بانزا مهاجم اهل کنگوی دموکراتیک تیم اسپورتینگ براگا با با ۱۸ گل به طور مشترک صدرنشین هستند و رافا موخیکا مهاجم اسپانیایی تیم آروسا با ۱۶ گل سوم است.

دیگر خبرها

  • کنعانی با پنالتی رفت، با پنالتی برگشت!
  • نخستین گل علیپور، غیبت طارمی و پیروزی پورتو
  • ستاره پرسپولیسی به یکقدمی طارمی رسید؛ این تیترها «واقعی» است؟
  • برتری پرسپولیس مقابل پیکان/ کنعانی‌زادگان مرد همه کاره قرمزها
  • برتری پرسپولیس در نیمه اول مقابل پیکان
  • بازگشت کنعانی‌زادگان به ترکیب پرسپولیس با گل
  • کنعانی با گل پنالتی به ترکیب پرسپولیس برگشت
  • پرسپولیس ۱ - ۰ پیکان/ آخرین بازی ۱۴۰۲ در ورزشگاه آزادی
  • مدعیان پنالتی پرسپوليس و بازگشت به ترکیب
  • علیپور در یک قدمی مهدی طارمی!