Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:16:38 GMT

40 بازارچه صنایع دستی در قزوین برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۷۰۸

40 بازارچه صنایع دستی در قزوین برپا شد

قزوین - ایرنا - معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون 40 بازاچه موقت صنایع دستی در نقاط مختلف استان برپا شده است.

میثم حصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازارچه ها با هدف حمایت از کالای ایرانی و پشتیبانی از هنرمندان حوزه صنایع دستی برگزار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امسال بیش از 10 بازارچه موقت صنایع دستی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی برپا شده است، اظهار داشت: مدیران و کارکنان دستگاه ها امسال با وجود شرایط اقتصادی دشوار استقبال خوبی از محصولات تولیدی هنرمندان داشته اند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه در این نمایشگاه ها محصولاتی چون گلیم و جاجیم، دست بافته های سنتی، محصولات آینه کاری شده، پاپیه ماشه و ظروف سفال و مسی عرضه شده اند، گفت: در ادامه سال نیز همچنان در مناطق مختلف استان برپایی نمایشگاه های صنایع دستی را در دستور کار داریم.
وی همچنین از برنامه ریزی برای برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی در نوروز سال 98 خبر داد و گفت: این بازارچه ها از اواخر اسفندماه در بناهای مهم تاریخی استان برپا شده و تا پایان تعطیلات نوروزی به کار خود ادامه می دهند.
این مسئول گفت: این بازارچه ها در کنار آثار و بناهای تاریخی و طبیعی یکی از جذابیت های حوزه گردشگری به شمار می رود.
حصاری یادآور شد: علاوه بر بازارچه های صنایع دستی موقت 2 بازارچه دائمی صنایع دستی نیز در سرای سعدالسطلنه و خانه تاریخی داعی قزوین به فعالیت می پردازند.
6 هزار تولید کننده صنایع دستی در استان قزوین شناسایی شده اند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي صنايع دستي نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی اصفهان

در برنامه «سفر به شهر زندگی» به معرفی سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی اصفهان پرداختیم.

کد خبر 736419

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در ساری
  • بازارچه دائمی صنایع‌ دستی در ساری به بهره برداری رسید
  • افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوروزی دربستان آباد
  • افتتاح بازارچه صنایع‌ دستی نوروزی شهرستان جویبار
  • برپایی نمایشگاه تولید و عرضه صنایع دستی در خانه تاریخی زند
  • برگزاری بازارچه نقش‌جهان در مسجد قبای اصفهان
  • ۴۸ بازارچه صنایع دستی در خراسان رضوی برپا شد
  • معرفی سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی اصفهان
  •  ۴۸ بازارچه صنایع دستی در خراسان رضوی برپا شد
  • برپایی خیابان غذا در بجنورد در تعطیلات عید نوروز