Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده روسيه در سازمان ملل گفت، مسکو مخالف ارتباط دادن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با مسائل ديگر است.
به گزارش خبرگزاري آريا، «واسيلي نبنزيا» Vasily Nebenzya روز چهارشنبه درنشست شوراي امنيت براي بررسي گزارش دبيرکل سازمان ملل درباره اجراي قطعنامه 2231 تصريح کرد، در گزارش سازمان ملل درباره برنامه موشکي ايران نبايد از اطلاعات منابع آزاد استفاده شود يا اينکه در آن به اطلاعات غيرموثق ازسوي برخي کشورها استناد کرد؛ به‌ويژه اينکه چنين اطلاعاتي در اختيار اعضاي شوراي امنيت قرار نمي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«واسيلي نبنزيا» اظهار کرد، روسيه با گزارش دبيرکل سازمان ملل موافق است که مي‌گويد تصميم آمريکا براي خروج از برجام و اجراي تحريم‌هاي يک‌جانبه ضد ايران چالش است و به دستيابي اهداف تعيين شده در قطعنامه 2231 شوراي امنيت کمک نمي‌کند.
نماينده روسيه در سازمان ملل تاکيد کرد، روسيه به درخواست «آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل براي حفظ برجام که داراي اهميت بنيادين در امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي است، احترام مي‌گذارد و از آن پيروي مي‌کند.
«اسحاق آل‌‌حبيب» معاون نماينده ايران در سازمان ملل هم روز چهارشنبه در نشست شوراي امنيت با تاکيد بر اينکه تداوم برجام به دليل رفتار يکجانبه و غيرقانوني آمريکا در خروج از آن و اعمال مجدد تحريم‌هاي غيرقانوني‌ با چالش رو به‌رو است گفت: جامعه بين‌المللي بايد مقابل سياست‌هاي قلدرمآبانه آمريکا بايستد.
«دونالد ترامپ»، رئيس جمهور آمريکا هشتم ماه مه 2018 به‌زعم خود برجام را توافقي وحشتناک خواند و از آن خارج شد. رئيس جمهور آمريکا سپس با طرح ادعاهاي واهي تحريم‌هاي هسته‌اي ايران را در دو مرحله اعلام و اجرايي کرد.
پيشترنيز،«ميخائيل اوليانوف» Mikhail Ulyanov نماينده روسيه در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفته است است: آمريکا با تحريم‌ها عليه ايران، سياست باجگيري اقتصادي، تهديد و ارعاب را در پيش گرفته است.
رويکرد آمريکا درباره خروج از برجام صرفاً بر پايه يکجانبه گرايي، زورگويي و تحميل خواسته هاي خود بر ديگر کشورها است، لذا اگر قدرت هاي بين المللي از جمله روسيه خواهان حفظ برجام هستند انتظار مي رود در مقابل رويکرد قلدرمابانه واشنگتن ايستادگي کرده و از حقوق قانوني ايران دفاع کنند. به ويژه اينکه تهران تاکيد کرده تا زماني به اجراي برجام متعهد مي ماند که منافع مد نظرش به ويژه کاهش تاثير تحريم هاي غير قانوني آمريکا حاصل شود.
138/112
بيشتربخوانيد:
اروپايي هاي شوراي امنيت از برجام حمايت کردند
پوتين: برجام بايد حفظ شود
کليدواژه روسيه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران

در ادامه سیاست‌های تحریمی و ضد ایرانی واشنگتن، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی که به ادعای آن در تسهیل انتقال فناوری ده‌ها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشته‌اند، وضع کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای با اعلام خبر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خاطر نشان کرد که این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به فناوری بانک مرکزی ایران (CBI) مرتبط است.

در این بیانیه ادعا شده است که کالاها و فناوری منتقل‌شده به بانک مرکزی ایران، شامل اقلامی بوده‌اند که تحت کنترل‌های امنیت ملی و ضدتروریسم وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تعدادی از شرکت‌های فرعی ISC و چند شرکت‌ مستقر در ترکیه و امارات متحده عربی و سه فرد مرتبط با آنها، از جمله پوریا میردامادی، یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی را تحریم کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد که بانک مرکزی ایران «نقش مهمی» در ارائه حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است.

این اقدام وزارت خزانه‌داری هر گونه دارایی مرتبط با افراد و نهادهای تحریم شده را در ایالات متحده مسدود و عموماً آمریکایی‌ها را از تجارت با آنها منع می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • مأموریت «یوناما» با اولویت‌ به مسائل حقوق بشری در افغانستان تمدید شد
  • بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه/ بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند /آمریکا به شکست تحریم ها اعتراف کرد
  • پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های جنوبی کشورمان
  • تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران