Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:54:30 GMT

تذکر نماینده روسیه به نقض قطعنامه ۲۲۳۱

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۷۴۳

تذکر نماینده روسیه به نقض قطعنامه ۲۲۳۱

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد متذکر شد که دبیرخانه این سازمان بین المللی نمی تواند بدون کسب اجازه از شورای امنیت، در مورد فعالیت ایران تحقیق و تجسس نماید.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «واسیلی نبنزیا» روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون ایران گفت: «ما باید به شما یادآوری کنیم که دبیرخانه سازمان ملل نمی تواند بدون حکم و فرمان صریح شورای امنیت در مورد نقض عهدهای احتمالی قطعنامه ۲۲۳۱ [که پشتیبان توافق هسته ای ایران است] به تحقیق و تجسس بپردازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: «هرگونه فعالیت بازرسی یا دیده بانی توسط دبیرخانه سازمان ملل، صرف نظر از قصد و نیت آنان، باید یکبار و برای همیشه متوقف شود».

گفتنی است که روز یکم دسامبر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که تهران با آزمایش یک موشک بالستیک میانبرد، قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است. طبق ادعای این دیپلمات آمریکایی، موشک مورد ادعا قادر به حمل چندین کلاهک بود!

در مقابل، هیأت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تأکید کرد که «تمام فعالیتهای مرتبط با موشک بالستیک ایران در مطابقت کامل با مقررات و قیود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هستند». به عقیده مقامات تهران، در واقع خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران «نقضِ قطعی این قطعنامه به شمار می رود».

سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران برای تقویت و بهبود توانمندیهای دفاعی خود، به آزمایشهای موشکی اش ادامه می دهد.

شایان ذکر است که به رغم فعالیتهای تبلیغی دولت آمریکا برای همسو ساختن سایر اعضای شورای امنیت با سیاستهای خصمانه خود علیه ایران، اعضای این شورا تاکنون نتوانسته اند بر سر اینکه آیا آزمایش موشکی ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است یا خیر، به توافق نظر دست یابند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نبنزیا نماینده روسیه سازمان ملل فعالیت ایران شورای امنیت قطعنامه ۲۲۳۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند