Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@08:52:48 GMT

ترزا می نخست وزیر انگلیس باقی ماند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۶۷۸۵

ترزا می نخست وزیر انگلیس باقی ماند

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ترزا می، رهبر کنونی حزب محافظه‌کار انگلیس و نخست‌وزیر این کشور روز چهارشنبه موفق شد تا از هم‌حزبی‌های خود رای اعتماد بگیرد و کماکان مقام رهبری حزبش را حفظ کند. در این انتخابات 200 نفر از هم حزبی‌هایش به وی رای موافق و 117 نفر نیز به وی رای مخالف دادند.

بدین ترتیب می کماکان نخست‌وزیر بریتانیا باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از آنکه توانست از هم حزبی‌های خود رای اعتماد بگیرد جلوی خبرنگاران حاضر شد و گفت: هم اکنون باید گام‌ها را برای به سرانجام رساندن برگزیت برداریم.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: به اتحادیه اروپا باز خواهم گشت و از آنها خواهم خواست تا ضمانت‌های سیاسی را فراهم کنند که پاسخگوی خواسته‌های پارلمان باشد.

منتقدین ترزا می درون حزب محافظه‌کار که خواستار این رای‌گیری شده بودند، با توافقی که او با اتحادیه اروپا بر سر خروج از این اتحادیه به دست آورده موافق نیستند. این نمایندگان معتقدند که این توافق، خواسته اصلی بسیاری از طرفداران خروج از اتحادیه اروپا را برآورده نمی‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر متن توافق میان دولت خود با رهبران کشورهای اروپایی درباره شرایط اجرای برگزیت را علنی کرد. این موضوع خشم برخی نمایندگان را در پی داشت که خواستار استیضاح نخست‌وزیر شدند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد